Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-27, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Hahaha, "ynkrygg" jag hade kunnat slita dig i stycken mannen, men det tillhör inte hit, förövrigt sa jag, ORD för ORD.

"Du kanske borde få vara på den mötande sidan av mynningen själv" som ett sorts sätt att säga, hur fan skulle det kännas själv? men jag visste att du skulle ta just exakt den biten ur kontext och komma tillbaka med det innan jag ens avslutade den förra kommentaren, du tillför ingenting givande till diskussionen, det är tydligt att du är här för att vinna någon sorts dragkamp och tilta upp folk genom att försvara uppenbarligen ruttet moraliskt beteende vilket säger en hel jävla del om dig.

Du tycker poliser i en auktoritär position har rätt att avrätta oskyldiga människor, din ruttna lilla sociopat, mer behöver inte sägas här

”Du tycker poliser i en auktoritär position har rätt att avrätta!”

När fan har jag sagt det din lilla mupp?
Det är dina känslor som talar o därför vet jag att du är en kvinna. Det är ingen som har sagt här att det var helt rätt åt han. Jag har snarare sagt igenom hela tråden att det är inte ett dugg konstigt att sånt här ibland händer.

Men du sitter här o tycker att man ska avrätta folk, gråter när du får samma behandling tillbaka o bara hittar på.

”Skulle kunna slita dig i stycken mannen”
I’d like to see you try din lilla kärring.
Citera
2020-05-27, 17:26
Medlem
Igni-ferroques avatar
Skulle nog inte vilja besöka USA, extremt mycket vapen och mord. Dessutom en poliskår som i vissa fall ger ett mycket dåligt intryck. Det man ser på videon är i mina ögon dråp/mord, helt sanslöst.
Citera
2020-05-27, 17:31
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
”Du tycker poliser i en auktoritär position har rätt att avrätta!”

När fan har jag sagt det din lilla mupp?
Det är dina känslor som talar o därför vet jag att du är en kvinna. Det är ingen som har sagt här att det var helt rätt åt han. Jag har snarare sagt igenom hela tråden att det är inte ett dugg konstigt att sånt här ibland händer.

Men du sitter här o tycker att man ska avrätta folk, gråter när du får samma behandling tillbaka o bara hittar på.

”Skulle kunna slita dig i stycken mannen”
I’d like to see you try din lilla kärring.

”Du tycker poliser i en auktoritär position har rätt att avrätta!” Du tycker ju för fan det, är ju bokstavligen det du säger står du inte för dina egna gärningar? Mycket likt en kvinna

Ja och det hade nog inte varit särskilt svårt med tanke på hur stor du är i käften, alltid fega jävlar som är det. Hursomhelst är du blindad av hat för att snubben i fråga är svart, hade det varit en vit man eller kvinna hade din chargång varit jävligt annorlunda.
Citera
2020-05-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuus82
Vidrigt det som hände, usa är fantamig ett helt sjukt land! Varför satte dom inte bara honom i bilen med handklovarna på, eller händer detta bara på film ? Han satte ju sin fot på hans huvud och polismannen var ju inte direkt ensam eller i nåt underläge mot nån som ligger ner med händerna bakbundna.. alla deltagande poliser som syns på film bör bli fällda för mord.

kinespolisen som stod som en clown fattade mycket väl vad som hände bakom honom.. men han försökte ju spela dum som alla kineser är bra på att göra, otur för honom det fastnade på film tydligt.

LOL vilken gay du är. Ett land med en halv miljon invånare plus illegala. Någon enstaka gång beter sig några poliser illa. Du bryr dig samtidigt inte ett skit om alla vita som skjuts av polis. Kriminella skjuts till döds varje dag i mängder av länder. Men enda gången du reagerar är när det gäller en afroamerikan i usa Samtidigt som liknande typer konstant mördar och våldtar allt från barn till åldringar. Snyfta på bögjävel. När det gynnar din agenda då bryr du dig.
Citera
2020-05-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är givetvis inget mord. Inte ens vållande till annans död. Poliserna följde rutinerna som fungerar i 99.x % av fallen. I det här fallet blev det tyvärr ett olyckligt utfall.

Jämför med Eric Garner, där ingen fälldes. Det var "värre" eftersom det var betydligt fler poliser inblandade och Garner utgjorde ett mindre hot.

Ok, så därför fick dom sparken för att dom följt rutinerna? Kan du lägga upp rutinerna som USA poliskår skall följa.
Citera
2020-05-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Skulle nog inte vilja besöka USA, extremt mycket vapen och mord. Dessutom en poliskår som i vissa fall ger ett mycket dåligt intryck. Det man ser på videon är i mina ögon dråp/mord, helt sanslöst.

Trots dina påstående så sker det fler mord i London Än New tork. Problemet är alla kriminella negroider som är ohanterbara och endast är ett problem för vita och asiater. Du är en åsanisse från lilla Sverige. Usa yta är fan större än hela EU din pajas. Sydamerika har långt fler mord per 100 000 invånare. Men du åker säkert hellre dit på grund av småhattarna inom main stream media. Som vill utmåla svarta som offer. När dom till och med begår fler hatbrott per 100 000 invånare😅
Citera
2020-05-27, 17:39
Medlem
Känns rimligt att man avskedar den typen av polis. Onödigt övervåld. Varför satte dom inte bara in honom i snutbilen? Jag förstå att amerikansk polis måste vara otroligt brutal och våldsam med tanke på den helt extrema kriminalitet som rasar i det där sjuka landet där alla bär vapen och dom flesta helt saknar moral och tankeförmåga. Men detta är bara onödigt. Hoppas att polisen blir av med jobbet.
Citera
2020-05-27, 17:40
Medlem
S-hund temporärs avatar
Trams!

Ingenting tyder på att något som syns i videon orsakar GM:s död.

Det står bortom varje tvivel att polismannens knä mot nacken i sig inte hindrar GM:s andning eller cirkulation. GM gormar och härjar i fyra minuter (minst, eftersom vi inte vet hur lång tid som förflutit när videon startar), rör på halsen och lyfter huvudet från marken.

Även om polismannen hade lagt sådan vikt på knäet att GM inte hade kunnat röra sig alls (vilket polisen alltså inte gör) så hade inte GM "strypts". Det är en fysiologisk omöjlighet när knäet ligger an snett bakifrån i nacken och GM ligger halvt på sidan på plant underlag, GM skulle i så fall ha brutit nacken innan han skulle strypas.

Och är folk efter så många polisvideor som visar ihopbuntat och förbannat bus fortfarande så lättlurade att de tror att någon som i flera minuter kan babbla och ropa "jag kan inte andas" inte kan andas?

Jag noterar vidare att ambulansen anländer bara 2 minuter efter att GM slutar röra på sig. Alltså har ambulansen antagligen tillkallats tidigare i skedet, som (ännu) inte har publicerats på video.

Vad som har skett och anledningen till att GM kreperar är alltså okänt. Det hindrar tydligen inte att polismännen inte bara stängs av i väntan på utredning utan får sparken! Och den slemmige borgmästaren går direkt ut och rashetsar negrerna till upplopp mot polisen.

Om man skall anmärka på något som faktiskt kan ses i videon* så är det att polisen under de två minuter som förflyter mellan att GM äntligen håller käften och att ambulansen anländer möjligen skulle kunna ha undersökt GM närmare och gjort HLR.

*
Senast redigerad av S-hund temporär 2020-05-27 kl. 18:06.
Citera
2020-05-27, 17:48
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Trots dina påstående så sker det fler mord i London Än New tork. Problemet är alla kriminella negroider som är ohanterbara och endast är ett problem för vita och asiater. Du är en åsanisse från lilla Sverige. Usa yta är fan större än hela EU din pajas. Sydamerika har långt fler mord per 100 000 invånare. Men du åker säkert hellre dit på grund av småhattarna inom main stream media. Som vill utmåla svarta som offer. När dom till och med begår fler hatbrott per 100 000 invånare😅

Problem 1, jag pratade om hela USA. Här är en jämförelse mellan USA och UK :https://www.nationmaster.com/country-info/compare/United-Kingdom/United-States/Crime/Violent-crime

USA har en avsevärt högre statistik.

Problem 2, jag har inte skrivit något om Sydamerika, det beror på att tråden handlar om något som hänt i USA.

Problem 3, du har en tråkig ton och endast gudarna kan nog utröna vad du egentligen försöker få fram om just den här händelsen. Verkar mest som du vill slänga ur dig en massa rasism...
Citera
2020-05-27, 17:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Rutiner som leder till att personen dör i 1 % av fallen skulle inte jag vilja befatta mig med... Sedan tror jag nog att en betydligt högre andel än 1 % dör av att få syretillförseln till hjärnan strypt i flera minuter.

x brukar beteckna ett okänt tal inom matematiken. Hade jag menat exakt 99 % så hade jag skrivit ut det. Jag har inte den exakta siffran, men den ligger sannolikt betydligt närmare 100 % än 99 %. Det vill säga, din tjejgissning är inte särskilt trolig.

"Sedan tror jag nog att en betydligt högre andel än 1 % dör av att få syretillförseln till hjärnan strypt i flera minuter."
Här kan du ha rätt för en gångs skull. För att minska den totala risken kan du:

1) undvika att bråka med polisen
2) undvika att fortsätta bråka med polisen när du ligger ned
3) undvika att fortsätta bråka med polisen när du ligger ned och polisen är stressad på grund av en arg mobb
Citera
2020-05-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Så han teleporterade sig från muren till vägen?
Finns nog mer film på det där.

Allt finns på film dom tar ut honom från hans bil från början sedan sitter han vid väggen med handbojor och ingenstans framgår det något om att han gör motstånd. Polisen eller sjukvårdaren känner också på hans puls vid ett tillfälle och inser att mannen redan är död. Men han sitter kvar. Röster höjs och systern till offret kräver åtal för mord.
Senast redigerad av Browser 2020-05-27 kl. 17:55.
Citera
2020-05-27, 17:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Aldrig haft några problem med polisen i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque

Har själv vistats mycket i USA och varit i ett flertal delstater både längs västkusten, östkusten och i mellanvästern.

Har personligen aldrig haft några som helst problem med polisen och/eller sheriffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in