2020-05-27, 13:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Det där är ett björnbär.

Tur för oss snusare. Bra keps förresten.
Citera
2020-05-27, 13:49
Medlem
itsallalies avatar
Att folk aldrig lär sig. Speciellt nu 2020.

Det finns kameror lite här och var. Händer något, oavsett var på klotet, så står det någon och filmar. Man får utgå ifrån det åtminstone.

Jag arbetar i uniform och märker detta även här i Sverige.

I veckan som var var jag på ett inbrottslarm. Den boende på adressen ankom dit efter en stund och stod och pratade. Efter kanske en minut uppmärksammade jag att dennes mobil var på REC, han höll den i en lutning uppe vid bröstet, oklart om jag blev filmad så, men det jag sa blev.

För en månad sen var jag på en störningsjour, där stod några ungdomar innanför dörren medans jag talade med lägenhetsinnehavaren, en snorunge filmade mig. Jag gjorde ingen deal av saken utan valde att ta ut den jag pratade med, såvis slapp jag ifrån ett eventuellt uthäng på fejjan.

Jag anser att det är bra att det blir filmat oavsett, jag har kollegor som garanterat hade hamnat på fejjan om de sett att han filmat - helt idiotiskt, men alla passar inte i ett yrke bara för att de klarar sig genom utbildningen t.ex.

Det är självklart illa hur man ser sådana klipp ifrån US, man blr dock ha i åtanke att det förekommer våld mot polis i större utsträckning där, vapen knivar och påtända som kan nog ha lämna soår hos vissa och förändrat deras syn vid ett ingripande.

Men att det som i detta fall, behövs tre stora män för att se efter en person som ligger ner... kom igen.
Citera
2020-05-27, 13:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det här ser väl inte så himla lämpligt ut. Ni som tycker det inte gör så mycket om det drabbar kriminella negrer, kanske det, men tänk på att sådana här poliser beter sig precis lika brutalt mot laglydiga vita. T.ex. mannen på knä i en korridor de sköt när han inte lyckades följa deras "simon says" instruktioner i en annan film för ett par år sedan. Jag tror inte det har så mycket med ras att göra hur poliser behandlar misstänkta i USA. De är bara jävligt brutala och inkompetenta. Kom ihåg att polisen i USA dödar varje år betydligt fler vita än svarta.

Jag har rest runt ett flertal gånger i västra USA. Bl.a i storstäderna. De poliser jag har träffat har varit väldigt trevliga.
Enligt min amerikanske vän så beror de "brutala" möten med polisen på att det finns så mycket vapen i omlopp. Dom räknar med att varje person kan ha en pistol. Riktigt så är inte läget här.
Men naturligtvis får inte polisen döda någon när inte situationen kräver det. Fruktansvärt!
Citera
2020-05-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Att de blev uppsagda omgående (istället för efter att utredningen är klar) har med politik att göra, din dumme fan. Fallet blev medialt uppmärksammat och borgmästaren vill vinna svarta röster.

"och FBI har startat en utredning"
När någon dör brukar det utredas, Einstein.

Min bedömning är att utredningen kommer att komma fram till att de agerade efter de rutiner som finns.

Att svagbegåvade och polishatande slynor som du blir upprörda betyder inte att polisen brutit mot rutinerna.
Utredningen sköts oftast intern, FBI kopplas sällan in så pass tidigt.
Citera
2020-05-27, 14:04
Medlem
Har inte kollat på filmen och bryr mig inte. Vet sen tidigare att dom flesta såna här filmer är tagna ur sitt sammanhang där man inte ger hela bilden.
Citera
2020-05-27, 14:08
Medlem
taucetis avatar
Rädda poliser som inte kan agera rationellt. Mannen är gripen och ligger på marken med handfängslen och idioten till polis har 3 kollegor till hjälp om den gripne på nåt sätt skulle lyckas att komma upp från marken och göra motstånd. Det enda rätta är att polismannen döms till fängelse. Om han sen inte skulle dömas tillräckligt hårt så kommer han ändå att få ett rejält straff i fängelset där han mest troligen kommer att få sin anal spräckt. Det hade varit rättvisa. Fega jävla kräk.

Och så klart att det sen ska dyka upp korkade idioter med IQ lägre än en daggmask som försvarar idioten. Hade en polisman dödat min son på det här sättet så hade jag dödat fanskapet, även efter att han har suttit av sitt straff. Att få sin pojk mördad för en skitsak utav poliser torde ingen människa få uppleva.
Citera
2020-05-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Har inte kollat på filmen och bryr mig inte. Vet sen tidigare att dom flesta såna här filmer är tagna ur sitt sammanhang där man inte ger hela bilden.
Haha varför kommentarer du då om du inte bryr dig..är du en sån som går in i andra trådar bara för att statutera ditt ointresse?

Ont: Så går det när svaga människor hamnar i liknande situationer, grisen ville inte vika på ett tum för att visa auktoritet. Inte konstigt att samma polis har varit delaktig i tre andra skjutningar.
Citera
2020-05-27, 14:15
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Vad gör man när polisen bestämmer sig för att mörda någon på öppen gata medans allmänheten filmar?

För er som inte sett händelsen så är det en polis som med händerna i byxfickorna dödar en svart man i handfängsel genom att strypa hans luftvägar med knät i ca 8 minuter. Allt medans allmänheten står och skriker att personen i fråga inte får luft förlorar medvetandet etc. Desperata rop att på polisen inte ska döda mannen hjälper inte.

Mannen ifråga hade gjort motstånd när polisen skulle gripa honom men låg med handfängsel på mage och utgjorde inget som helst hot. Brutalt kallblodigt mord utfört av en polis med händerna i byxfickorna, som skyddas av sin kollega som också har händerna i byxfickorna. Ursäkten? De kände sig "tydligen" hotade till livet men valde ändå att ha händerna i byxfickorna under händelseförloppet.

Kanske det mest vedervärdiga jag någonsin sett

Händelsen utreds nu av både FBI och polismyndigheten.

Länk till video av händelsen som filmats av allmänheten på plats: https://www.facebook.com/darnellarea...25401580994277

OBS. Känsliga tittare varnas, det är ganska obehagligt att bevittna när personen långsamt dör och inte kunna hjälpa till. Detta är alltså originalvideon som filmats av ett vittne på plats. Det cirkulerar en del andra videos, men det är klippta och redigerade, detta är den fullständiga.

"MINNEAPOLIS (AP) — A black man who died in police custody in Minneapolis was seen on a bystander’s video pleading that he could not breathe as a white officer knelt on his neck during the arrest and kept his knee there for several minutes after the man stopped moving."

https://apnews.com/9157e1bdc0f99797b...source=Twitter
...

Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Bra tankegångar från din sida onekligen.

Om han nu blir stressad av folkmassan, varför han har händerna i byxfickorna? Varför har både poliserna händerna i byxfickorna? Är det inte det fullkomligt absurt! Hur stor är folkmassan? Typ 5-6 personer?

Var ser du det?
Blandar du ihop med annan video?
Citera
2020-05-27, 14:15
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Att folk aldrig lär sig. Speciellt nu 2020.

Det finns kameror lite här och var. Händer något, oavsett var på klotet, så står det någon och filmar. Man får utgå ifrån det åtminstone.

Jag arbetar i uniform och märker detta även här i Sverige.

I veckan som var var jag på ett inbrottslarm. Den boende på adressen ankom dit efter en stund och stod och pratade. Efter kanske en minut uppmärksammade jag att dennes mobil var på REC, han höll den i en lutning uppe vid bröstet, oklart om jag blev filmad så, men det jag sa blev.

För en månad sen var jag på en störningsjour, där stod några ungdomar innanför dörren medans jag talade med lägenhetsinnehavaren, en snorunge filmade mig. Jag gjorde ingen deal av saken utan valde att ta ut den jag pratade med, såvis slapp jag ifrån ett eventuellt uthäng på fejjan.

Jag anser att det är bra att det blir filmat oavsett, jag har kollegor som garanterat hade hamnat på fejjan om de sett att han filmat - helt idiotiskt, men alla passar inte i ett yrke bara för att de klarar sig genom utbildningen t.ex.

Det är självklart illa hur man ser sådana klipp ifrån US, man blr dock ha i åtanke att det förekommer våld mot polis i större utsträckning där, vapen knivar och påtända som kan nog ha lämna soår hos vissa och förändrat deras syn vid ett ingripande.

Men att det som i detta fall, behövs tre stora män för att se efter en person som ligger ner... kom igen.
Tack för ditt svar! Du verkar vara av det rätta virket för att jobba som polis. Som du säger, 3 stora män och den misstänkte som redan är gripen och ligger på marken kräver inte att man har knäet runt halsen så länge. Då är det annat som påverkar ens handling. Rädsla eller rasism. Oavsett vad så torde inte sådana människor jobba som poliser.
Citera
2020-05-27, 14:19
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Har ju hellre såna här poliser än den svenska som skjuter ihjäl en VIT (viktigt att vi tar med hudfärg i denna tråd) med downs. Och låter INVANDRARE kasta sten och elda på blåljus.

Fan här låter man till och med gäng frita sina kompisar utan att smälla varningsskott.
Citera
2020-05-27, 14:26
Medlem
Ääähh,,, man kan inte gå efter på vad man bara kan se på filmen. Det framgår ju inte vad den gripne gjort innan? om han var dömd eller nått. jaja det är som det är det är och det blev som det blev.
Citera
2020-05-27, 14:30
Moderator
HelgeBuks avatar
Hade varit intressant att se brottsrubricering och dom mot en eventuell "bystander" som hoppade in och brottade ner snut-aset för att rädda livet på offret.

Då hade vi ju inte fått svart på vitt att han faktiskt hade dött om kvävningen hade fortsatt. I ett rimligt samhälle skulle det vara lika fritt fram att använda våld mot en polis som skadar någon som mot en "civil".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in