Citat:
Ursprungligen postat av
DeadByDaylight
Jag har provat föreningar, kriminella organisationer, skolor och arbetsplatser, diskussionsforum, onlinespel och att bilda familj eller skaffa flickvän och kompisar men jag hittar aldrig "min plats".
Mina åsikter sticker alltid ut så mycket så att alla känner sig obekväma och känner sig tvingade att begränsa min yttrandefrihet eller tar avstånd från mig.
Jag är till och med bannad från aspergerforumet.
Hur går jag vidare, ska jag sitta ensam i min lägenhet resten av livet ensam eller finns det en plats för mig i samhället?
Det handlar inte om dina åsikter per se, utan din oförmåga att uttrycka dem vid rätt tillfälle, hålla käften om dem i andra och nyansera dem och endast låta folk ana dem då och då.
Du tror för mycket om dig själv och att just du är en särskilt intressant liten snöflinga.
Alla tröttnar fort på en figur som du och efter det blir du olidlig och ses på som någon man inte kan ha i möblerade rum.
Lär dig hålla käften och lyssna på andra istället för att ständigt föra fram dina idiotier.
Gör detta samtidigt som du är ärligt nyfiken på andra människor och ser till att ofta omge dig med människor som både är smartare än dig, du ska ärligt inse att det är så, och har åsikter som skiljer sig från dina egna.
Efter några månader, max ett halvår, kommer detta ge effekt och du kommer senare att hitta riktig vänskap, en livsfrände och några olika grupper du trivs i.