2011-07-04, 00:02
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag tycker att det låter som en blandning mellan The Prophecy (1995), Constantine (2005) och Fallen (1998). Kan det kanske vara någon av dessa? Främst tänker jag på The Prophecy som har delar av det han beskriver. Dock får jag inte in hockeymatchen någonstans.
Får se om det är någon som kan vidimera någon av dessa filmer då Nihennas beskrivning låter onekligen intressant. Constantine såg jag när den kom och den hade jag inte så mycket övers för så jag hoppas det är någon av de andra två eller en helt annan film.
Citera
2011-07-04, 00:11
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Får se om det är någon som kan vidimera någon av dessa filmer då Nihennas beskrivning låter onekligen intressant. Constantine såg jag när den kom och den hade jag inte så mycket övers för så jag hoppas det är någon av de andra två eller en helt annan film.

Jag hoppas att du har sett The Prophecy (1995) med en Christopher Walken i högform? Den borde alla se som gillar ockulta filmer med religiösa förtecken.
Citera
2011-07-04, 00:22
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag hoppas att du har sett The Prophecy (1995) med en Christopher Walken i högform? Den borde alla se som gillar ockulta filmer med religiösa förtecken.
Nej men får se den även om det inte är den film som söktes Nihenna.

Tack för tipset! Har på sistone tid blivit mer tolerant mot mig själv och har nu lättare avbryta mina strukturerade filmscheman för att impulsivt se valfri film.

EDIT: Såg att Elias Koteas som är underbar i Cronenbergs Crash även är med så den här måste helt klart ses.

Kollade upp Fallen och den har jag visst sett och tyckte den var sådär. Bra men lite väl överskattad.
Senast redigerad av StefPhoenix 2011-07-04 kl. 00:33.
Citera
2011-07-04, 12:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Sag precis klart den och blev otroligt besviken efter era upplytande ord. Jag fann den inte obehaglig vid ett enda tıllfalle. Vad var det mer exakt som var sa obehagligt?

Kanske överdrev lite med just obehagsfaktorn men den infann sig ibland för min egen del, i synnerhet i början då man fick se den där statyn som bland annat figurerar i början av Exorcisten. Jag är väldigt vidskeplig och så, tror på djävlar och annat sattyg så ja, jag är väl mera mottaglig för denna typen av ockulta teman i filmer än gemene man.

Tyckte du inte om filmen alls?
Citera
2011-07-04, 15:01
Medlem
Rakiis avatar
Fått en dålig start på dagen med att se på Children of the Corn IV, fyfan vilken jävla dynga. Var knappt någonting alls med mytologin om "han som går bakom raderna", majsplantor eller besatta så barn som dödar vuxna. I stället får man se en ung Naomi Watts spela doktor och hjälpa barn med hög feber och sedan lite malplacerade mord ovanpå det. Tar väl itu med femman i samma veva snart, men förväntar mig inget mästerverk.
Citera
2011-07-04, 15:42
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fått en dålig start på dagen med att se på Children of the Corn IV, fyfan vilken jävla dynga. Var knappt någonting alls med mytologin om "han som går bakom raderna", majsplantor eller besatta så barn som dödar vuxna. I stället får man se en ung Naomi Watts spela doktor och hjälpa barn med hög feber och sedan lite malplacerade mord ovanpå det. Tar väl itu med femman i samma veva snart, men förväntar mig inget mästerverk.
Precis som med Halloween III: Season of the Witch och Friday the 13th: A New Beginning. Jag undrar vad filmmakarna tänkte med när de projekten blev "grönade". Första gången jag såg Motorsågsmassakern 2 tänkte jag också samma sak, "WTF!?" men efter ett tag smälte intrycket och så såg jag filmen för vad den var. Men lik väl förbannat är det i vissa fall oundvikligt att publiken blir förbannad när det är en helt annan film än vad man förväntar sig.

edit: Jag kom på en till, Blair Witch Project 2.
Citera
2011-07-04, 16:01
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Motorsågsmassakern 2

Fy vad jag hatar den filmen. Början är någorlunda creepy och atmosfärisk, för att sedan gå över i sån där äcklig, slemmig 80-tals stil - vilket förstör allting. Avskyr också Bill Moseleys karaktär, som enbart är jobbig och enerverande.. fan i mig skräckfilmshistoriens Jar Jar Binks.
Citera
2011-07-04, 16:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Precis som med Halloween III: Season of the Witch och Friday the 13th: A New Beginning. Jag undrar vad filmmakarna tänkte med när de projekten blev "grönade".

Ja, det kan man då undra även om jag faktiskt gillar Halloween 3 väldigt mycket som enskild film så skulle den då aldrig ha fått bära titeln Halloween.
Citera
2011-07-04, 17:18
Medlem
StefPhoenixs avatar
Haha min beställning var då inte fri från överraskningar och misstag. Som jag nämnde förut fick jag båda Bava-boxarna till priset av 2:an och nu har den sista objektet kommit hem - Lugosi boxen.

Men det är ju fel box! Efter jag fick intresse för de två Karloff boxarna varav båda var ganska billiga så tänkte jag för skojs skull att jag skulle ta med en billig Lugosi box. På Amazon så fanns det varningar om att boxens recensioner tillhörde ett annat objekt och istället för klassikerna fick man tre halvkassa filmer med Lugosi. Den egentliga boxen som folk ofta misstar denna box för p.g.a. att framsidan är likadan är dyrare och innehöll 5 Lugosi/Karloff-klassiker jag redan sett..

Så läste mig in på de filmer som den egentliga boxen innehöll (The Invisible Ghost, The Corpse Vanishes och Scared to Death och blev snabbt intresserad av de bisarra berättelser och det sades att Lugosi var riktigt skruvad i alla filmer. Jag har till skillnad från de flesta som ville ha de 5 klassiska Lugosi-filmerna fick dessa mindre kända och hyllade filmer. Jag har dock lyckats med det omvända. Jag förväntade mig de troligen mindre bra filmerna av Lugosi men fick hem Murders in the Rue Morgue, The Black Cat, The Raven, The Invisible Ray och Black Friday till priset av den mycket billigare boxen.

Jag är långt ifrån missnöjd och blir jag sugen på de tre ovannämnda filmer som verkar ganska dåliga men intressanta kan jag alltid ladda ner dem om de finns för nerladdning på Internet. Annars finns det ju de sidor som streamar "public domain"-filmer där jag är 100% säker på att de finns.

Fan nu äger jag riktiga Lugosi och Karloff klassikers som jag länge haft tvångstankar att köpa!
Citera
2011-07-04, 23:12
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Tack! En film som jag inte har sett, det kan bli intressant.
Vettefan det. Såg nyss om Split Second och den var mer B än jag mindes, plus att det inte alls regnade mkt i rullen (40 dagar & 40 nätter-regnet har redan fallit då rullen börjar). Är väl en OK "typisk" snut-action med lite skräckinslag. 5.5/10.
Citera
2011-07-05, 19:43
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Beställ hem boken, väldigt många bra noveller i den och det inkluderar Midnight Meat Train.

Om du inte gillade Hellraiser och Candyman finns ju alltid en risk att du blir missnöjd med denna filmen, om jag varit du hade jag ändå gett den en chans. Läskig är den ju inte men finns en del fina scener med våld i den, men blodet minns jag som väldigt datoranimerat. Sen om du får chansen så ska du se regissörens film Versus som han gjorde i hemlandet Japan, väldigt bra film!
Citerar några månader senare... Köpte Books of Blood vol 1-3, jävligt bra! Har läst annat av Barker (Abarat, du kanske har hört talas om den? Finns 2 delar än så länge) men dessa historier var lite annorlunda. Satt iaf och sträckläste många av novellerna och måste säga att han har en sjukt bra fantasi.

Har också köpt och sett filmen. Vinnie Jones passade utmärkt som bad guy, ja, som alltid då. Filmen var väl.. sådär. Lite annorlunda än novellen men det är ju klart, den var bara ca 30 sidor lång. Helt okej film antar jag, men inget jag kommer se om i första taget.

Förresten så undrar jag vad folk tycker om Hellraiser 2. Jag har bara sett del ett och var lite förvirrad efter det eftersom att Pinhead alltid utnämns som en awesome bad guy, men han var ju i princip inte med i filmen!? Haha. Har han en större roll i tvåan? Är den sevärd?
Citera
2011-07-05, 19:58
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Citerar några månader senare... Köpte Books of Blood vol 1-3, jävligt bra! Har läst annat av Barker (Abarat, du kanske har hört talas om den? Finns 2 delar än så länge) men dessa historier var lite annorlunda. Satt iaf och sträckläste många av novellerna och måste säga att han har en sjukt bra fantasi.

Har också köpt och sett filmen. Vinnie Jones passade utmärkt som bad guy, ja, som alltid då. Filmen var väl.. sådär. Lite annorlunda än novellen men det är ju klart, den var bara ca 30 sidor lång. Helt okej film antar jag, men inget jag kommer se om i första taget.

Förresten så undrar jag vad folk tycker om Hellraiser 2. Jag har bara sett del ett och var lite förvirrad efter det eftersom att Pinhead alltid utnämns som en awesome bad guy, men han var ju i princip inte med i filmen!? Haha. Har han en större roll i tvåan? Är den sevärd?

Vad jag minns är den inte så mycket större. Man får reda på mer om honom dock. Hellbound är en intressant film. Som med många uppföljare brer dom på rejält och ibland är det lite av en röra. Men det är en intressant för man får se mer av mytologin. Hellraiser är en bättre film, men hellbound är mer underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in