Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Beställ hem boken, väldigt många bra noveller i den och det inkluderar Midnight Meat Train.
Om du inte gillade Hellraiser och Candyman finns ju alltid en risk att du blir missnöjd med denna filmen, om jag varit du hade jag ändå gett den en chans. Läskig är den ju inte men finns en del fina scener med våld i den, men blodet minns jag som väldigt datoranimerat. Sen om du får chansen så ska du se regissörens film Versus som han gjorde i hemlandet Japan, väldigt bra film!
Citerar några månader senare... Köpte Books of Blood vol 1-3, jävligt bra! Har läst annat av Barker (Abarat, du kanske har hört talas om den? Finns 2 delar än så länge) men dessa historier var lite annorlunda. Satt iaf och sträckläste många av novellerna och måste säga att han har en sjukt bra fantasi.
Har också köpt och sett filmen. Vinnie Jones passade utmärkt som bad guy, ja, som alltid då. Filmen var väl.. sådär. Lite annorlunda än novellen men det är ju klart, den var bara ca 30 sidor lång. Helt okej film antar jag, men inget jag kommer se om i första taget.
Förresten så undrar jag vad folk tycker om Hellraiser 2. Jag har bara sett del ett och var lite förvirrad efter det eftersom att Pinhead alltid utnämns som en awesome bad guy, men han var ju i princip inte med i filmen!? Haha. Har han en större roll i tvåan? Är den sevärd?