2026-02-02, 21:32
Medlem
I går kväll såg jag om på nytt igen den Amerikanska och psykologiska skräck- och slasher-filmen titlad: [ " Psycho II " ]
[ " 22 Years Later " ] från året 1983.

" Norman Bates " hade vistats inom ett större mentalsjukhus under hela 22 års tid och blev sedan friskförklarad och utskriven, därefter återvände " Norman Bates " hem till det viktorianska huset beläget på den höga kullen med nedanför tillhörande " Bates Motel " med sina tretton kabiner.

Denna uppföljaren till den Amerikanska och psykologiska skräck- och slasher-filmen titlad: [ " Psycho " ] från året 1960
är enligt mitt tycke, en mycket bra och tillika sagt, en väldigt spännande och kuslig psykologisk skräckfilm.

Anthony Perkins som innehade huvudrollen som den mentalt störda " Norman Bates " i den första skräckfilmen
[ " Psycho " ] från året 1960 var enligt mig precis lika fantastisk och suverän i uppföljaren [ " Psycho II " ] från året 1983.

Anthony Perkins kunde verkligen och, med konstens alla regler, träda in i sin huvud-filmroll på ett otroligt fantastiskt sätt som den mentalt instabila moders-pojken " Norman Bates " han hade så att säga, en gloria av det gåtfulla och, av den kusliga kraften som satte filmens spänning på topp från början och till slutet av filmen vilket gäller både skräckfilmen
[ " Psycho " ] från året 1960 så som uppföljaren [ " Psycho II " ] från året 1983.

Hugh Gillin och som i [ " Psycho II " ] spelade sheriffen
" John Hunt " gjorde enligt mitt sätt att se honom, en riktigt bra filmroll.

Vera Miles som återkom i sin fortsatta filmroll från
[ " Psycho " ] 1960 och till uppföljaren [ " Psycho II " ] från året 1983 är enligt mitt tycke, en fantastiskt fin skådespelerska.

Meg Tilly [ " Psycho II " ] 1983 gjorde också hon, en makalöst bra filmroll tillsammans med den mentalt instabila moders-pojken " Norman Bates "

Robert Loggia och som i [ " Psycho II " ] 1983 spelade
" Doctor Bill Raymond " och " Norman Bateś " övervakare var mycket bra i sin filmroll, han är också en stor och professionell skådespelare inom filmens värld.

Claudia Bryar [ " Psycho II " ] 1983 och som porträtterade
" Emma Spool " samt gjorde ett besök hemma hos
" Norman Bates " inom det viktorianska huset uppe på kullen
var enligt mitt sätt att se henne i filmen riktigt mysig i sin filmroll.

[ " Psycho II " ] från året 1983 är en riktigt bra psykologisk skräck- och slasher-film som står sig mycket väl än i våra dagar och innehåller väldigt många fina och bra skådespelare som gjorde denna filmen till någonting alldeles extra utöver det vanliga sett.

Mvh/
JokerSpöket
Senast redigerad av JokerMannen 2026-02-02 kl. 21:42.
Citera
2026-02-03, 21:27
Medlem
I går kväll såg jag en Amerikansk skräckfilms-thriller
titlad: [ " Fallen " ] från året 1998.

Skräckfilms-thrillern har ett flertal mycket fina och professionella skådespelare som till exempel:
Denzel Washington och Donald Sutherland samt
James Gandolfini ... med flera.

Kriminal-polisen " John Hobbes " får bevittna en avrättning på en mycket farlig seriemördare.

Efter det, att avrättningen på seriemördaren har ägt rum, så fortsätter flera nya mord att ske men, vad som stör mord-polisen " John Hobbes " det är, att de fortsatta morden påminner starkt om den tidigare och avrättade seriemördarens sätt och stil.

Kriminal-polisen " John Hobbes " ger sig ut på en lång och tidskrävande jakt på en mördare som hela tiden bara tycks försvinna utan att efterlämna några spår.

Detta är enligt mig en mycket bra och sevärd skräckfilms-thriller och med en väldigt god spänning, med andra ord sagt, en riktigt nagelbitare.

Mvh/
JokerSpöket
Citera
2026-02-03, 21:53
Medlem
Extra tillägg till mitt föregående skrivna och postade inlägg samt beträffande skräckfilms-thrillern titlad: [ " Fallen " ] från året 1998.

Denna filmen handlar bland annat om böcker som är konnekterade till demonisk besatthet vilket betyder, att denna skräckfilms-thrillern involverar paranormalitet utöver thriller-film.

The question in this horror- and thriller-movie is, who are
" Azazel " ... ?

Jag uppskattar mycket när man i en film blandar skräck och paranormalitet tillsammans med thriller vilket jag anser lyfter filmen utöver det vanliga.

Mvh/
JokerSpöket
Citera
2026-02-04, 19:29
Medlem
Såg just The morrigan https://www.imdb.com/title/tt29423057/ 6.2

"Follows an archaeologist who travels to Ireland to uncover a long-dead tomb. A threat is released and she will have to fight to keep her teenage daughter from falling under the control of The Morrigan, a vengeful "Pagan War Goddess."

Nej, nej, nej, fan vilken tråkig film, det klassiska en motsträvig tonårsdotter blir besatt av en demon, fattar inte hur den kan ha så högt betyg. Kände efter ca 35 minuter att jag borde stänga av skiten, men höll ut... Sista 20 var fan en plåga, kändes som en timme... Nej 1.5/5 undvik om du nu inte har en fetisch för skräckfilmer från UK.
Citera
2026-02-04, 21:40
Medlem
I går kväll såg jag om den paranormala skräckfilmen som
tillika också är en Ghost-story med titeln:
[ " The Sixth Sense " ] från året 1999.

Bruce Willis ... och som i denna paranormala skräckfilmen
[ " The Sixth Sense " ] spelade rollen som barn-psykologen
" Malcolm Crowe " vilkens patient spelades av Haley Joel Osment som den 9 år gamla pojken " Cole Sear " och som hemsöktes av avlidna människor på ett för honom, mycket besvärande sätt.

Både Bruce Willis och Haley Joel Osment gjorde tillsammans
i denna skräckfilmen totalt suveräna filmroller i deras framträdanden, två fantastiska skådespelare och där båda gick in med full inlevelse framför, och under kamera-arbetandet.

Beträffande den Australienska skådespelerskan Toni Collette, så gjorde hon enligt mitt sätt att se det, en fantastisk film-scen i skräckfilmen [ " The Sixth Sense " ] från året 1999.

Bil-scenen tillsammans med den 9 åriga pojken " Cole Sear "

Toni Colletta är placerad på bilens förarsäte, hon har kastanje-brunt och långt fluffigt hår, klädd med en apelsin-färgad stickad tröja med hög halskrage, vid sin högra sida om, sitter den 9-åriga pojken " Cole Sear " i bilens framsäte.

När Toni Collette sitter i bilen, lyser hennes plötsliga förtvivlan upp och hon känner sorg och sålunda lättar på sitt inre tryck genom tårar.

Just denna mycket speciella bil-scenen med Toni Collette anser jag är en suverän film-scen som verkligen berör på djupet.

[ " The Sixth Sense " ] från året 1999 är en, av de absolut, och
i särklass bästa paranormala skräckfilmer som jag har fått sett, den har precis allt som man kan begära av en sådan typ av film, kuslighet, spänning, undran, djupt berörande emotionellt sett och med en stark atmosfär.

Att få se en sådan skräckfilm på en 98-tums TV-skärm och med ett synavstånd på 4 meter samt med 4 vägghögtalare och en subwofer är något som ger en enorm film-upplevelse och tillika sagt, med en totalt fantastisk ljudkrafts-upplevelse.

Under morgondagens kvälls-timmar skall jag återse en paranormal skräckfilm som jag inte har sett på väldigt många
år vilket jag verkligen ser fram emot att få göra på en storbilds-TV-skärm med högupplöst bildkvalite, skräckfilmen som jag skall återse handlar bland annat om [ " The Losers Club " ] vilken film jag senare framåt återkommer till i denna tråden som handlar om skräckfilmer.

Mvh/
Joker The Ghost
Senast redigerad av JokerMannen 2026-02-04 kl. 21:45.
Citera
2026-02-08, 17:37
Medlem
CombatPigs avatar
Nyligen sedda filmer.

The Morrigan - Om en kvinnlig arkeolog som får i uppdrag att åka till Irland och gräva upp en gammal grav. Att öppna den visade sig inte vara så smart.

Seg film som inte lyckades alls.

The Plague - Jag trodde det skulle vara en skräckis men så var det mer ett psykologiskt drama. Tråkig film som enbart utspelar sig på nåt sorts camp för ett simlag av yngre pojkar. En av pojkarna i simlaget har utslag på kroppen och är utstött på grund av att de andra pojkarna säger att det är smittsamt. En ny kille i laget inleder ändå en vänskap med honom och blir smittad han också.

Mer en film om utanförskap och mobbing bland yngre. Ganska meningslös film som jag gäspade mig igenom.

We Bury the Dead - En militäroperation går fel vilket skapar zombies bland befolkningen i Tasmanien. En kvinna trotsar alla varningar i letandet efter sin man.

Bra inledning som gav en härlig The Walking Dead-känsla, men efter halva filmen tappade den mitt intresse.
Citera
2026-02-09, 20:52
Medlem
Whistle https://www.imdb.com/title/tt29550683/5.9

"A misfit group of unwitting high school students stumble upon a cursed object, an ancient Aztec Death Whistle. They discover that blowing the whistle and the terrifying sound it emits will summon their future deaths to hunt them down."

Jag blir så trött på filmer som denna, en grupp "ungdomar" får en förbannelse på sig och ska försöka få bort den..

Jag menar hur många filmer i detta temat har inte gjorts redan? 1000?

Filmen är WOKE givetvis, och jag satt bara och väntade på att den skulle ta slut, jag var lite hypad av trailern, men nej som vanligt med 9.9/10 "skräckfilmer" så blir man besviken.. Jag menar finns det någon förutom möjligen 10 åringar som får någon skräck känsla av filmer som dessa? Och jag menar detta är ju genomgående, kan inte folk göra vettiga skräckfilmer längre? Vad är det som händer??
Citera
2026-02-11, 19:36
Medlem
Primate https://www.imdb.com/title/tt33028778/ 6.1

"A group of friends' tropical vacation turns into a terrifying, primal tale of horror and survival."

En apa som fått rabies som jagar ett gäng ungdomar i ett hus, där mesta delen av tiden tillbringas i en pool. Enligt mig vansinnigt tråkig film, några få brutala scener, men ja jag kände att jag ville stänga av flertal gånger, men tänkte jag offrar mig för denna tråden för att kunna skriva denna recension...

Bör du se den? Enligt mig NEJ, se om Hajen eller något om du vill se djur som attackerar människor..
Citera
2026-02-16, 11:45
Medlem
XtraXs avatar
Nån som sett Den australiska skräckisen The loved ones från 2009?

https://www.imdb.com/title/tt1316536/?ref_=ext_shr_lnk

Tycker den verkar rätt ”intressant” efter att ha sett trailern.

https://youtu.be/7465nwL04z8?si=Pjs3FBpXckSxnYGw
Citera
2026-02-17, 18:53
Medlem
28 years later:The bone temple https://www.imdb.com/title/tt32141377/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_nm_0_in_0_q_28%2520Years%2 520Later%253A%2520The%2520Bone%2520Temple 7.7

"As Spike is inducted into Jimmy Crystal's gang on the mainland, Dr. Kelson makes a discovery that could alter the world."

Jag ska säga att jag verkligen inte gillade första 28 years later, och kände mig lite tveksam stundtals i denna, MEN nä jag gillade den, den handlar inte så mycket om zombies mer om mänsklig ondska, samt öppnar ju för en del 3 ganska klockrent. Helt klart sevärd.
Citera
2026-02-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Nån som sett Den australiska skräckisen The loved ones från 2009?

https://www.imdb.com/title/tt1316536/?ref_=ext_shr_lnk

Tycker den verkar rätt ”intressant” efter att ha sett trailern.

https://youtu.be/7465nwL04z8?si=Pjs3FBpXckSxnYGw
Jag har sett den men för många år sedan, minns inte så mycket, men har för mig att den är sevärd
Citera
2026-02-17, 19:04
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag har sett den men för många år sedan, minns inte så mycket, men har för mig att den är sevärd

Såg den igår . Tyckte den var helt ok även om jag inte är ett jättefan av så kallad tortyrporr.

Jäklar vad mycket den stackaren fick genomlida. Tyckte han spelade offer jäkligt bra. Är väl ingen film man ser mer än två gånger.

Såg nyligen Dangerous animals gjord av samma regissör, smått underhållande den också.

https://www.imdb.com/title/tt32299316/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_7_nm_1_in_0_q_dangerou
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in