2024-11-30, 00:57
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Scary Movie har jag också sett visserligen!
Dock inte Evil Ed, tack för tipset.

Har någon fler förslag på skräck/splatter-komedier?

Minns jag gillade Shaun of the Dead 😁

Drag Me to Hell är ju skaplig också 👍

Dead Sushi om du vill ha något asiatiskt 😊
Citera
2024-11-30, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag den påminner mig om någon 70-80 tals film men kan ej komma på, om jag nu har rätt klipp det vill säga

Hej @Kalk-Allan.

Så här ligger landet i detta fallet.

Filmregissören John Carpenter kopierade den
bakgrunds-musiken till sin skräck- och slasher-film
titlad: [ " Halloween " ] från året 1978 och som fanns
i skräckfilms-episoden som titlades:
[ The Haunted Closet: The Monster of Walnut Grove " ]
från året 1976 ( 🎃 🎃 🎃 🔪 )

Både John Carpenter's skräck- och slasher-film och skräckfilms-episoden
[ " The Haunted Closet: The Monster of Walnut Grove " ]
är kopplade till Halloween-firandet och, båda involverar kniv och mord.

John Carpenter komponerade själv en del av den
fortsatta inlednings-musiken till sin skräck- och
slasher-film [ " Halloween " ] ( 1978 ) ( 🔪🎃🔪🎃🔪 )

Extra tillägg ... Inspirationerna till John Carpenter's
skräck- och slasher-film [ " Halloween " ] kom från tre
olika äldre skräckfilmer, detta vilket jag återkommer
till, och då, berättar vidare om.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-01, 16:47
Avslutad
Såg just om "The last house on the left" efter många år, originalet från 1972https://www.imdb.com/title/tt0068833/

Tycker filmen är väldigt märklig egentligen, musikvalen (visst filmen är från 72 men ändå), de 2 poliserna som verkar spela i en helt annan film än denna typ någon komedi.

Citera
2024-12-01, 17:09
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Såg just om "The last house on the left" efter många år, originalet från 1972https://www.imdb.com/title/tt0068833/

Tycker filmen är väldigt märklig egentligen, musikvalen (visst filmen är från 72 men ändå), de 2 poliserna som verkar spela i en helt annan film än denna typ någon komedi.

Jag tycker den filmen är jättebra, och jag älskar musikvalet.
Citera
2024-12-01, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag tycker den filmen är jättebra, och jag älskar musikvalet.
Ja vi har ju alla olika smak Säger inte att den är dålig, men jäkligt märklig bara.

Eftersom det inte finns något nytt att se på så startar jag nu "The wicker man" originalet då från 1973 som jag heller inte sett på några århttps://www.imdb.com/title/tt0070917/
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-01 kl. 17:18.
Citera
2024-12-01, 17:14
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ja vi har ju alla olika smak Säger inte att den är dålig, men jäkligt märklig bara
Ja... sen analyserar vi filmer på olika sätt också, fokuserar på olika saker. Jag funderar inte jättemycket när jag ser film, så det du lade i din spoiler har jag inte ens reflekterat över.

Jag brukar bara försöka njuta av filmen i fråga och inte analysera saker så kritiskt, jag tycker det själper en film mer än det hjälper.
Citera
2024-12-02, 17:08
Avslutad
Angående "The wicker man" från 1973 https://www.imdb.com/title/tt0070917/ 7.5

"A puritan police sergeant arrives in a Scottish island village in search of a missing girl, who the pagan locals claim never existed."

Detta är en intressant film, inte riktigt skräck kanske mer thriller, men spännande hela tiden, alla märkliga ritualer som sker på ön, mycket naket givetvis eftersom det är en 70-talare.

Var några år sedan jag såg den sist, men detta är en helt klart sevärd film.

Däremot nyinspelningen är en film jag verkligen avråder ifrån
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-02 kl. 17:12.
Citera
2024-12-02, 17:18
Medlem
Citat:

"A puritan police sergeant arrives in a Scottish island village in search of a missing girl, who the pagan locals claim never existed."

Detta är en intressant film, inte riktigt skräck kanske mer thriller, men spännande hela tiden, alla märkliga ritualer som sker på ön, mycket naket givetvis eftersom det är en 70-talare.

Helt klart! Nicholas Cage kan inte rädda nyinspelningen. Originalet med Edward Woodward, Christopher Lee och vår egen Britt Ekland är unik och oefterhärmlig. Woodward är en bra arketypfigur. Lee bättre än i det mesta han gjorde under de åren, och till och med jag blir förförd av Britt Ekland i denna film när hon dansar och utövar magi till musik av Paul Giovanni. En riktig klassiker i min egen personliga filmbok.
Citera
2024-12-02, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Helt klart! Nicholas Cage kan inte rädda nyinspelningen. Originalet med Edward Woodward, Christopher Lee och vår egen Britt Ekland är unik och oefterhärmlig. Woodward är en bra arketypfigur. Lee bättre än i det mesta han gjorde under de åren, och till och med jag blir förförd av Britt Ekland i denna film när hon dansar och utövar magi till musik av Paul Giovanni. En riktig klassiker i min egen personliga filmbok.
Japp instämmer helt!
Citera
2024-12-02, 17:47
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Håller med er båda!

Originalet är en otroligt bra film på alla sätt och vis, och musiken är exceptionellt passande och bra.
Jag älskar 70-talets film och känslan i just denna. Nakendansen Ekland gör är väldigt speciell och smutsigt vacker.

Jag har också sett remaken (jag tror till och med jag såg den före originalet, en gång i tiden) och tycker inte den kommer i närheten.
Citera
2024-12-03, 10:09
Medlem
Jag undrar om det är någon i tråden som har ett bra skräckfilmstips ... ?

Det spelar ingen roll vad det är för typ av skräckfilm huvudsaken är att ni tycker att filmen är bra och sevärd.

Tar tacksamt emot dom tips ni vill rekommendera.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-03 kl. 10:11.
Citera
2024-12-03, 12:39
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag undrar om det är någon i tråden som har ett bra skräckfilmstips ... ?

Det spelar ingen roll vad det är för typ av skräckfilm huvudsaken är att ni tycker att filmen är bra och sevärd.

Tar tacksamt emot dom tips ni vill rekommendera.

Mvh JokerSpöket 👋👻

Pete Walkers The Comeback från 1978 är mitt tips för idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in