2020-05-17, 22:18
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
ok, alltså, nu får ni hjälpa mig med bra tips. Nu har jag plöjt igenom 2 skräckfilmer som var urusla. Vad är det med vissa skräckfilmer, känns som värsta B-filmerna med uselt skådespeleri, kasst foto etc etc. Först såg jag Hereditary, sjukt kass B skräckis, inte ryslig någonstans, sedan Netflix The Ritual, ännu värre med löjlig skräck Älg som sprang längst med Kungsleden ;-) Sjukt dålig.

Så, kan ni tipsa om en riktigt bra skräckis, påkostad med bra foto, skådisar och story? Alla tips mottages tacksamt.

The Witch (2015), om du inte redan sett den.

Picnic at Hanging Rock (1975), är ingen skräckfilm per se, men väldigt vacker och otäck på samma gång.
Citera
2020-05-17, 22:45
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
The Witch (2015), om du inte redan sett den.

Picnic at Hanging Rock (1975), är ingen skräckfilm per se, men väldigt vacker och otäck på samma gång.

ok, toppentack. Har du lust att berätta lite kort vad de handlar om?
Citera
2020-05-17, 23:24
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
ok, toppentack. Har du lust att berätta lite kort vad de handlar om?

The Witch följer en nybyggarfamilj i 1600-talets New England. Filmen startar med att familjens nyfödda son mystiskt försvinner. Efter det följer mer olycka med missväxt och sjukdom. Är allt guds verk, eller är det mörkare krafter och trolldom som hemsöker familjen?
Typ, så, utan att avslöja för mycket. Väldigt vacker film, utsökt foto, bra skådespelare och en historia som till stor del bygger på en kuslig stämning och inte massa billiga jump scares.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=iQXmlf3Sefg

Picnic at Hanging Rock (1975) bygger också den på ett försvinnande. Men den här gången är det flera skolflickor som spårlöst försvinner under en picknick vid en plats som heter Hanging Rock. Utspelas sig under förra seklets början. En väldigt drömlik film som tar upp många mörka existentiella frågor mot bakgrunden av de försvunna flickorna. En av de vackraste filmer som fotats, bra skådespelare och en underliggande otäck stämning hela filmen igenom.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=UWqCHKtKPKI
Citera
2020-05-18, 21:51
Medlem
Halloween2s avatar
David Arquette klar för Scream 5.

Verkar även som Matthew Lillard (Stu) från första filmen ska vara med.... Men han dog ju första.
Citera
2020-05-19, 22:26
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Verkar även som Matthew Lillard (Stu) från första filmen ska vara med.... Men han dog ju första.
Hade ingen aning om att en Scream 5 var på gång, glada nyheter! Killgissar på att "Ready or Not"-regissörerna Betinelle och Gillett blir ett ganska passande val för att utmaaaaana Cravens quadrologi. Även om jag inte är något större fan av "Ready or Not" (scenografin var najs och humorn till viss del), så var den i liknande stil.
Citera
2020-05-20, 22:07
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kvällens film blir Sleepaway camp II eller Nightmare Vacation II som den hete när den först kom.

Angela måste vara än utav de sötaste flickorna någonsin i skräckfilm.
Citera
2020-05-20, 22:25
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kvällens film blir Sleepaway camp II eller Nightmare Vacation II som den hete när den först kom.

Angela måste vara än utav de sötaste flickorna någonsin i skräckfilm.

Pamela Springsteen?! Nä, nu får du ge dig. Felissa Rose i den första är inte någon skönhet heller.
Citera
2020-05-20, 23:18
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Hade varit väldigt häftigt om Matthew Lillard kunde komma tillbaka på något vis även om han dog i ettan. Ingen av uppföljarna är lika bra som Scream, precis som ingen utav de efterföljande Ghostfacen ens är i närheten av Stu och Billy.
Citera
2020-05-20, 23:20
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Pamela Springsteen?! Nä, nu får du ge dig. Felissa Rose i den första är inte någon skönhet heller.

Självklart menar jag Angela från första filmen

Springsteen liknar ju mamman från the shining 😅
Citera
2020-05-21, 04:29
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Självklart menar jag Angela från första filmen

Springsteen liknar ju mamman från the shining 😅

Ja, fast Felissa Rose i den första filmen är ju inte heller någon skönhet direkt.

http://jarviscity.com/wp-content/upl...lissa-rose.jpg
Citera
2020-05-21, 05:18
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
The Lodge. Laddade ner den igår. Har tidigare gjort den hyllade Goodnigh Mommy så jag hoppas den är bra.

The Lodge
https://www.imdb.com/title/tt3086442/?ref_=nm_knf_t1
Citera
2020-05-21, 13:39
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
The Lodge. Laddade ner den igår. Har tidigare gjort den hyllade Goodnigh Mommy så jag hoppas den är bra.

The Lodge
https://www.imdb.com/title/tt3086442/?ref_=nm_knf_t1

Den va inte alls tokig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in