Vill inte riktigt uttala mig innan jag vet vad den ska handla om. Men att göra en lyckad uppföljare på Halloween känns svårt. Som jag skrev i den officiella tråden om filmen så är Halloween 2 och H20 de enda uppföljarna som känns logiska.
Heeej. Jag är också full (hihihih). Har druckit Four Loko! så jävla rolig dryck hahaha men fan, se Torso! eller A Blade in the Dark. Tror inte jag har rekommdenerat dessa förut, men tycker att de har en jävligt bra atmosfär och stämning. Älskar verkligen A Blade in the Dark, riktigt jävla underskattad och riktigt grisig emellanåt.
hihihihi
Förklarade vilket setting man var i för att hitta en film som passa detta men även som en heads up ifall inlägget skulle blivit rörigt och osammanhängande. Dra åt helvete ditt lilla slödder.
Skall kolla in A Blade in the Dark. Tack för rekommendationen.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2016-05-29 kl. 18:59.
Förklarade vilket setting man var i för att hitta en film som passa detta men även som en heads up ifall inlägget skulle blivit rörigt och osammanhängande. Dra åt helvete ditt lilla slödder.
Fattar verkligen inte varför den är så underskattad. Sure, den är liiite sådär små-seg som italienska giallos brukar vara, men handlingen är klockren, våldet är riktigt brutalt och, ja, den är bara jäkligt mysig att titta på.
Måste ändå säga att jag gillade den trots att i stort sett alla karaktärer är trötta upprepningar och storyn är labil. Hela What We Become kändes också väldigt inspirerat av ett land till väst om oss och foto fick mig att tänka på STOOL omslag Communion, jävligt bisarrt.
Jag rekar filmen om man inte förväntar sig något extra men ändå vill se någonting brist på annat.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2016-05-30 kl. 03:30.
The Conjuring 2. Fan så irriterad jag blir. Bara jag tänker på eländet så börjar husdjuren att vanka fram och tillbaka av oro och nervositet. Oro, över det faktum att jag när som helst kan börja luftsparka mot en imaginär James Wan och de andra som är ansvariga för detta helvete. Att denna film går upp på bio samtidigt som vi (svenskar) får nöja oss med bluray-släpp av genuint intressanta skräckfilmer som Green Room ser jag som ett hån på ett rent personligt plan. Det är fan ohållbart. Mainstream-skräck har verkligen tappat allt sting. Åt helvete med alltihop.
Blev sugen på att se filmen Green Room. Hur ser ni dessa nya filmer? Hittar den ingenstans.
Den var en sån där festivalfilm som först nu visas på bio i USA. Så det lär nog dröja ett tag innan den kommer ut på bluray och VOD, tyvärr. Riktigt trist att den inte fick ett större biosläpp, för den verkar vara helt fantastisk.
Den var en sån där festivalfilm som först nu visas på bio i USA. Så det lär nog dröja ett tag innan den kommer ut på bluray och VOD, tyvärr. Riktigt trist att den inte fick ett större biosläpp, för den verkar vara helt fantastisk.
Verkligen.
Har du några andra färska skräckfilmtips? Såg nya Cloverfield för några veckor sedan den var ok, men jag är ett stort fan av John Goodman som skådis.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!