2012-12-28, 00:48
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
I min mening är det då man lever för genren och ser uteslutande skräckfilm och gottar ned sig i filmerna med mera.
Då tycker jag inte att StonedSwede påstående riktigt stämmer. Kill List är ju inte ens en renodlad skräckfilm.
Citera
2012-12-28, 00:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Då tycker jag inte att StonedSwede påstående riktigt stämmer. Kill List är ju inte ens en renodlad skräckfilm.

I min mening är inte heller Kill List en skräckfilm, det är en thriller med inslag av mystery men antar att den nämns här i tråden så pass mycket för att filmen gränsar emellanåt till skräckfilm och fansen som gillar Kill List är skräckfilmsfans.
Citera
2012-12-28, 00:54
Medlem
Bongmons avatar
Såg sinister för inte så länge sen. Satt med en polare i ett mörkt rum o var inne i filmen, som man måste va med skräck. Skavtt flera gånger rejält, hade en skräckkänsla när man fick se filmerna på morden.

Sen mot slutet hade den inte samma spänning längre och ja sa till mig polare "filmen kommer sluta med att ungen dödar familjen och sen tittar monstret in i kameran o sen är det slut."
...
Citera
2012-12-28, 00:58
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
I min mening är inte heller Kill List en skräckfilm, det är en thriller med inslag av mystery men antar att den nämns här i tråden så pass mycket för att filmen gränsar emellanåt till skräckfilm och fansen som gillar Kill List är skräckfilmsfans.
Jo så är det nog. Gilla dock Kill List ska sägas, men inte överdrivet mycket heller.
Citera
2012-12-28, 01:16
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Hur är man om man är äkta skräckfilmsfan då?

Man har ett öppet sinne.

De som ogillar filmen klagar endast på skräck-delen av filmen, de snackar inte om den Alan Clarke:iska diskbänksrealism-delen ( detta lär bli ett helvete att läsa, haha! ). För att kunna uppskatta skräcksekvenserna i Kill List, så tror jag att man måste vara ett fan av skräckfilm i allmänhet.
Citera
2012-12-28, 01:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Man har ett öppet sinne.

Där satte du huvudet på spiken!

För min egen del är det extremt viktigt att ha ett öppet sinne inom filmmediumet och om man är cineast, speciellt om man är insnöad på nischade genrer som skräck, splatter och exploitation. Anledningen är ju att media och frikyrkorna alltid har bedrivit en slags häxjakt på nämnda genrer och således tror jag att man per automatik blir mer öppensinnad för filmer och olika medier, för man tillhör en skara som fått stå ut med så mycket kritik och dylikt för det man älskar.

Sorry om jag är otydlig eller svamlar, har druckit så ni får ha överseende.
Citera
2012-12-28, 11:24
Medlem
chronomasters avatar
Ni som sett Sinister, hur tycker ni att den borde slutat?

Citera
2012-12-28, 13:27
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster

Som jag skrivit tidigare här på forumet gillar jag slutet skarp. Förstår att det är många som inte gillar det men mig föll det väldigt bra i smaken.
Citera
2012-12-28, 17:33
Medlem
TheBlackPanthers avatar
Citat:

Hade hellre föredragit nått slut i den stilen du föreslog, tyckte början av filmen var riktigt bra. Filmsnuttarna var grymt obehagliga, speciellt den med poolen. Men slutet sabbade mycket..
Citera
2012-12-28, 22:03
Medlem
rallehehes avatar
Någon som har sett filmen "Reel Evil" från 2012?

http://www.youtube.com/watch?v=nle6i-874fc Där har ni trailern iaf.

Jag tycker den hade sina småläskiga scener! Vad har ni att säga om den?

3.5/5
Citera
2012-12-28, 22:56
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Mycket barn och omogna tonåringar som kommenterar på den där sajten.

Sant. Dessutom är det flera som spoilar filmer där.
Citera
2012-12-28, 23:03
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in