Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-05, 20:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Tittade precis på Nightmare on Elmstreet 3: Dream Warriors efter en rekommendation här i tråden för ett tag sen (av Rakii, tror jag)

Det var nog jag som rekommenderade den då vi snackade om serien överlag tidigare och du skulle se på Wes Craven's New Nightmare minns jag. Jag gillar trean starkt av samma anledning som du gör, att den utspelar sig på ett mentalsjukhus och alla i karaktärsgalleriet är tokiga mer eller mindre, dom blir mer mottagliga för Freddys närvaro genom den aspekten. Filmen har en drös med sköna och bra scener, vissa riktigt jävla otäcka också, plus att Nancy är tillbaka igen efter första filmen tillsammans med John Saxon som spelar hennes far. Tycker nästan inledningen är världsklass med en ung Patricia Arquette som blandar snabbkaffe med Cola, pillar med dockhuset och sedan alla hennes drömmar med b.la vattenkranarna. Alltid då jag ser filmen nuförtiden förs mina tankar till den erotiska thrillern The Color of Night med Bruce Willis. Har nog något att göra med att den också innefattar tokiga ungdomar...
Citera
2012-10-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
En skräckfilm som hör till mina favoriter är Ravenous, jag tycker att den skiljer sig från de flesta filmer det är lite western film blandat med skräck, Robert carlyle och Guy pearce är två skådespelare som jag anser att de är väldigt underskattade.

Sen gillar jag både musiken och filmfotot.
Såg den för första gången för inte så längesen, blev väldigt positivt överraskad! Ganska så obehaglig i vissa scener, väldigt intressant story, fin miljö, bra soundtrack, och Robert Carlyle är hur bra som helst!

Ska se Bavas The Girl Who Knew Too Much strax, har inte sett den tidigare!
Citera
2012-10-05, 20:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
En skräckfilm som hör till mina favoriter är Ravenous, jag tycker att den skiljer sig från de flesta filmer det är lite western film blandat med skräck, Robert carlyle och Guy pearce är två skådespelare som jag anser att de är väldigt underskattade.

Sen gillar jag både musiken och filmfotot.

Ett bra tag sedan som jag såg den, hyrde den på video någon gång 2002-2003 minns jag och tyckte mycket om den. Såg även Priscilla - Queen of the Desert även den med Guy Pearce samt Memento i samma veva.
Citera
2012-10-05, 22:42
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det var nog jag som rekommenderade den då vi snackade om serien överlag tidigare och du skulle se på Wes Craven's New Nightmare minns jag. Jag gillar trean starkt av samma anledning som du gör, att den utspelar sig på ett mentalsjukhus och alla i karaktärsgalleriet är tokiga mer eller mindre, dom blir mer mottagliga för Freddys närvaro genom den aspekten. Filmen har en drös med sköna och bra scener, vissa riktigt jävla otäcka också, plus att Nancy är tillbaka igen efter första filmen tillsammans med John Saxon som spelar hennes far. Tycker nästan inledningen är världsklass med en ung Patricia Arquette som blandar snabbkaffe med Cola, pillar med dockhuset och sedan alla hennes drömmar med b.la vattenkranarna. Alltid då jag ser filmen nuförtiden förs mina tankar till den erotiska thrillern The Color of Night med Bruce Willis. Har nog något att göra med att den också innefattar tokiga ungdomar...
Ja just det, det var du ja! Riktigt klockren film, som sagt. Mentalsjukhus, och ja sjukhus överlag, är ju kusliga i sig vilket gör en bra grund för en skräckis, minst sagt.
Citera
2012-10-05, 23:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ja just det, det var du ja! Riktigt klockren film, som sagt. Mentalsjukhus, och ja sjukhus överlag, är ju kusliga i sig vilket gör en bra grund för en skräckis, minst sagt.

Antar att du gillar Halloween 2 också, precis som jag?
Citera
2012-10-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Någon som sett "the dinosaur projekt"?

Borde räknas som horror, tror jag.

Gillade den iaf någorlunda. Lite löjlig handling.

Jag såg den igår. Trots att det var en B-film, och animationerna var rätt fula. Så måste jag säga att jag hoppade till vid X antal tillfällen. Det började löjligt och förväntanslöst men slutade faktiskt helt OK.

Paranormal activity trilogin. Antar jag har nämnts, men jag nämner den isåfall igen. Lätt dom äckligaste skräckfilmerna som existerar. Aldrig blivit så pass rädd, äcklad, och illamående av att se på en rulle som den. Jag är 20 år, och rätt van vid skräckfilmer, men fan, när jag såg 3an ensam mitt på natten så höll jag fan för ögonen. Frågade mig själv igenom hela rullen "varför tittar jag på den här?". När jag såg 2an på bio var det vid något tillfälle som jag spillde ut 2 trededjedelar av min popcorn när jag hoppade till. Himla kul.
Senast redigerad av m.nster 2012-10-05 kl. 23:10.
Citera
2012-10-05, 23:41
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:

Det gör jag. Skräckfilm med sjukhusmiljö är aldrig fel! Gillar speciellt scenen med jacuzzin
Senast redigerad av PlanetCaravan 2012-10-05 kl. 23:43.
Citera
2012-10-05, 23:55
Medlem
JoeL431s avatar
Project Horror Month

Jag har en förkärlek till Frankenstein-filmer, tycker om det filosofiska undertonerna som ofta förgyller intrigerna. Hammer's och Terence Fisher's Frankenstein Created Woman var heller inget undantag, det är väl inte häpnadsväckande bra. Men precis som man vill ha och förväntar sig Hammer-produktion. Det är grym kostym, 1800-tals känsla, stämning, färgsprakande och brutalt.
Det brutala biten sköts i och för sig nästan helt off screen, men ändå är det brutala gärningar så man tillfredsställs.

En oskyldig fattig man döms fel, tre Bratz av den värsta sorten går fria och kvinnan som hade en förälskelse med fattigpojken begår självmord. Hon var även deformerad i ansiktet och hade fel på ena benet och armen.
Mr Crushing återupplivar henne och filmen utvecklas till rape-and-revenge utan rape.. typ. Hon går ut på jakt efter de tre äcklen för att hämnas sin fars och sin pojkväns död.

Det bjuds på en del giljotin-mord, andra off-screen mord, hjärtskärande trakasserier mot den deformerade etc.

Crushing är king, filmen är en väldigt, väldigt stämningsfull mys-rysare.

Stabil 3/5.
Citera
2012-10-06, 00:12
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

Quarantine (2008)

Oh herregud! oh herregud detta var riktigt dåligt. Inte nog med att härma nästan vartenda jävla scen från första filmen men karaktärerna fick mig att önska att alla skulle dö. Jag gillade inte karaktärerna i första filmen men jag brydde mig lite här så sket jag i vilket. Mest av allt så hatade jag Jennifer Carpenter hon kan fan inte skådespela och istället för att vara bra skådespelare så är hon en sexsymbol. Där kanske var pytteliteförändringar mellan denna och REC men i de stora hela så var det nästan samma film och under flera tillfällen tänkte jag att stänga ner filmen men jag slet mig igenom. Detta är en av de sämsta skräckfilmerna inte för hur den är som en kopia av REC men det är slöseri med film bara för att amerikanarna är lata och inte orkar läsa text. Det är slöseri med tid, slöseri med pengar, slöseri med film och slöseri på min tid. Plus i kanten dock för att Jennifer Carpenter i alla fall är lite het och hetare än den spanska reportern (men vad har de med en skräckfilm att göra med egentligen?)

0.5 av 5!

Quarantine 2: Terminal (2011)

Gillade nog denna mer än 1an samt REC 2 och håller nog ungefär samma plats som REC 1. Jag gillar att dem försökte komma på en ny idé för en ny plats där smittan bryts ut och ett flygplan är en bra idé faktiskt fast nästan hela filmen är dem i en terminal vilket inte är lika roligt ifall de hade varit i ett flygplan fast då kanske alla hade dött så enkelt.
Ifall de var tvungna att ha en amerikansk remake på REC så hade denna idén funkat bra och inte härmat REC 1 in princip scen för scen.
Skådespeleriet är dock ingen höjdare, karaktärerna gör dumma misstag samt jag tror 13åringen flörtade lite med flygvärdinna (där var lite vibbar) vilket bara var fel. Filmen hade också en lite Asylum känsla över sig och den var en del underhållande. Men samtidigt en rätt så dum skräckfilm och ifall man nu är ute efter en bra skräckfilm är detta inte något jag skulle rekommenderat. Rekommenderar den främst åt en öl kväll med några vänner och kommenterar under filmens gång de är den perfekt till.

1.5 av 5!
Citera
2012-10-06, 00:18
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Jajamen! Riktigt obehaglig stämning i den filmen. Gillar jacuzzin som PlanetCaravan nämde, men min favoritscen är när man Ser Michael Myers i bakgrunden och sjuksystrarna är fram i bild och inte märker honom. Tror det är när han går förbi bebisarna, ett tag sedan jag såg den så minnet är lite luddigt!
Citera
2012-10-06, 01:14
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Jajamen! Riktigt obehaglig stämning i den filmen. Gillar jacuzzin som PlanetCaravan nämde, men min favoritscen är när man Ser Michael Myers i bakgrunden och sjuksystrarna är fram i bild och inte märker honom. Tror det är när han går förbi bebisarna, ett tag sedan jag såg den så minnet är lite luddigt!

Tycker om Halloween 2 en hel del jag med och har den bästa öppnings scenen i alla Halloween filmerna samt en av de bästa öppnings scenerna i en skräckfilm i mina ögon. Halloween 3 är också en väldigt underskattad film och är en ganska originell skräckfilm som jag anser vara väldigt bra. Halloween 4 är mest kul, resten klarar jag inte av H20 är nog den jag klara av mest eftersom den försökte ta slut på Michael Myers en gång för alla med att ta tillbaka Jamie Lee Curtis. Men ingenting klår originalet i min mening.
På tal om kort om Nightmare så tycker jag mest om 1an men 3an ligger hack i häl tycker också väldigt mycket om 2an och anser den som Brad Jones att vara en hel del psykologiskt tänkande.
Fast min absoluta favorit skräck och slasher film är som ni alla vet Friday the 13th Part 1-4 .

Halloween 2 intro:
http://www.youtube.com/watch?v=PxBS5Iip2_E
Citera
2012-10-06, 03:43
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Halloween 2 intro:
http://www.youtube.com/watch?v=PxBS5Iip2_E

Älskar 4ans intro, gillar det verkligen.

http://cinemassacre.com/ : vet inte om ni har varit inne där men han snackar lite om kanske inte allt för kända 80s skräckfilmer. Han släpper en varanan dag resten av månaden, roligt faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in