Horrorween Month!
Quarantine (2008)
Oh herregud! oh herregud detta var riktigt dåligt. Inte nog med att härma nästan vartenda jävla scen från första filmen men karaktärerna fick mig att önska att alla skulle dö. Jag gillade inte karaktärerna i första filmen men jag brydde mig lite här så sket jag i vilket. Mest av allt så hatade jag Jennifer Carpenter hon kan fan inte skådespela och istället för att vara bra skådespelare så är hon en sexsymbol. Där kanske var pytteliteförändringar mellan denna och REC men i de stora hela så var det nästan samma film och under flera tillfällen tänkte jag att stänga ner filmen men jag slet mig igenom. Detta är en av de sämsta skräckfilmerna inte för hur den är som en kopia av REC men det är slöseri med film bara för att amerikanarna är lata och inte orkar läsa text. Det är slöseri med tid, slöseri med pengar, slöseri med film och slöseri på min tid. Plus i kanten dock för att Jennifer Carpenter i alla fall är lite het och hetare än den spanska reportern (men vad har de med en skräckfilm att göra med egentligen?)
0.5 av 5!
Quarantine 2: Terminal (2011)
Gillade nog denna mer än 1an samt REC 2 och håller nog ungefär samma plats som REC 1. Jag gillar att dem försökte komma på en ny idé för en ny plats där smittan bryts ut och ett flygplan är en bra idé faktiskt fast nästan hela filmen är dem i en terminal vilket inte är lika roligt ifall de hade varit i ett flygplan fast då kanske alla hade dött så enkelt.
Ifall de var tvungna att ha en amerikansk remake på REC så hade denna idén funkat bra och inte härmat REC 1 in princip scen för scen.
Skådespeleriet är dock ingen höjdare, karaktärerna gör dumma misstag samt jag tror 13åringen flörtade lite med flygvärdinna (där var lite vibbar) vilket bara var fel. Filmen hade också en lite Asylum känsla över sig och den var en del underhållande. Men samtidigt en rätt så dum skräckfilm och ifall man nu är ute efter en bra skräckfilm är detta inte något jag skulle rekommenderat. Rekommenderar den främst åt en öl kväll med några vänner och kommenterar under filmens gång de är den perfekt till.
1.5 av 5!