Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Musiken i Phenomena är givetvis bra, dock väcker den inte särskilt mycket känslor i mig då jag associerar den med så mycket annat än just Argento. Föredrar absolut musiken i Suspiria, Deep Red, Tenebre m.fl då dessa är komponerade för respektive film.
Scenen med apan är svår att inte älska.
Jag gillar speciellt musiken i Phenomena just för att jag är en hårdrockare sedan barnsben och Iron Maiden har varit mitt favoritband sedan jag var nio år, svårt att inte älska musiken då Flash of the Blade drar igång! Suspiria har ett bra soundtrack helt klart, även om det är väldigt sönderlyssnat för min egen del, Goblin och i synnerhet Claudio Simonetto har gjort bättre soundtracks! Soundtracken till Dawn of the Dead och Buio Omega som Goblin står bakom slår Suspiria på fingrarna i min mening.
Citat:
Ursprungligen postat av l0l
Brukar oftast tycka att du har bra filmsmak men jag gillade inte alls filmen, ska jag vara ärlig så kommer jag knappt ihåg filmen men ska tilläggas att jag såg klart den. Så den var inte allt för dålig ändå.
Själv har jag en fallenhet för brittisk genreskräck sedan jag såg mina första Hammer-filmer och sedan har det rullat på med Eden Lake, The Wicker Man och en del annat genom åren. Kill List besitter verkligen en grymt obehaglig atmosfär och hela konspirationen som utspelar sig i filmen ger mig rysningar av obehag, och slutet var förjävla bra dessutom!
Sedan måste jag berömma valet av musik i Friday the 13:th Part 6, Alice Cooper gjorde ett skitbra soundtrack som verkligen satt som handen i handsken! Titelspåret har jag alltid gillat sedan jag hörde det första gången, och Teenage Frankenstein passar utmärkt då just introt med Jason som vaknar till liv av åskan är en referens just till Frankenstein. Kul också att man blandat in en del humorsegment i nämnda film, och att huvudrollen som spelar Tommy ser väldigt mycket ut som Michael Dudikoff.