Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-06, 12:40
  #14497
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Motorsågsmassakern och/eller Black Christmas. Originalen.
Hah. Minns att jag såg Black Christmas när jag var runt 9 år, den kom efter Nightmare Before Christmas på TV. Satan vad rädd jag blev, speciellt av telefonsamtalen. Hade telefonfobi länge efter det.
Citera
2012-07-06, 16:44
  #14498
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Hah. Minns att jag såg Black Christmas när jag var runt 9 år, den kom efter Nightmare Before Christmas på TV. Satan vad rädd jag blev, speciellt av telefonsamtalen. Hade telefonfobi länge efter det.

Fyfan pov scenerna i den rullen är magiska. En av de obehagligaste scenerna jag sett är när hon sitter insvept i plast på vinden i en gungstol. Tycker den är djupt obehaglig
Citera
2012-07-06, 17:47
  #14499
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Önskar jag kände det samma.

Önskar också det, i stället fick jag vittna bland den sämsta skit som jag någonsin har sett!
Citera
2012-07-06, 19:59
  #14500
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Önskar jag kände det samma.

Here we go:
1. En grupp tjejer (hohoho) som skall utforska en grotta. (come'on )
2. Ok, det är en film så vi måste kräla oss igenom trånga döds-passagen. Räddningen ligger där bortom.
3. Hur tar vi oss tillbaka? Skitsamma, fortsätt.
4. Vilket stup. Klart vi skall över. *feminister hänger och dinglar helt okontrollerat över avgrunden*
5. VAD VAR DET?
6. Jaaa, VAD VAR DET?
7. *"Monster" med simpelt smink kör en pikaboo*
8. Eeeeeik!
9. *"Monster" med än mer simpelt smink kör en pikaboo*
10. Oh no vad mörkt, var är min självlysande dildo?!?
11. Åhh, där är den, åhhh, ååhh. Btw, nu ser jag ljuset. Jag ser ljuset! *kravla kravla*
12. Ending credits.

Hahaha...
Citera
2012-07-06, 20:08
  #14501
Medlem
Tjena!

Söker moderna skräckisar som innehåller övernaturliga fenomen. Inget gore eller sådant.

One Missed Call
The Ring
Drag Me To Hell
The Grudge

Filmer i stuket som ovannämnda.

INTE Paranormal Activity då filmerna sög hästpung.
Citera
2012-07-06, 20:17
  #14502
Medlem
Sardinbruss avatar
Har någon sett Cabin in the woods? Har inte det själv men kan inte begripa varför den har fått hyggliga recensioner, den låter sällsynt dum och pajig. Är den läskig över huvud taget? Zombiefilmer brukar vara jävligt risiga och inte ett uns kusliga. Hjälp mig att förstå utan att behöva se den!
Citera
2012-07-06, 20:24
  #14503
Medlem
jonte-malmos avatar
era personliga skräck favoriter skräm mig.
Citera
2012-07-06, 20:28
  #14504
Medlem
Sardinbruss avatar
Varför läser du inte tråden, som handlar om din fråga?
Citera
2012-07-06, 20:30
  #14505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
era personliga skräck favoriter skräm mig.

The Beyond
är alltid varit en stor favorit. Underbart ondskefull stämning och mardrömslik atmosfär. Det samma säger jag om Suspiria. Färgsättningen och fotot i den filmen är makalös.

Och som alltid; Noroi...
Citera
2012-07-06, 20:35
  #14506
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Har någon sett Cabin in the woods? Har inte det själv men kan inte begripa varför den har fått hyggliga recensioner, den låter sällsynt dum och pajig. Är den läskig över huvud taget? Zombiefilmer brukar vara jävligt risiga och inte ett uns kusliga. Hjälp mig att förstå utan att behöva se den!

Jag har inte sett den själv då den bara gick sent på kvällen här i Stockholm, så jag väntar på tills den kommer ut på DVD. Spontant tänker jag på att den fått bra kritik för att den leker med genren och vad man förväntar sig utav den, att man medvetet slänger in referenser till Evil Dead och hela slasher-genren tycker jag i alla fall låter roligt. Har man inte växt upp med filmerna som det refereras till lär allt gå en över huvudet och filmen kommer antagligen inte gå hem.

Hoppas att RancorFeeder läser ditt inlägg och kan svara på din fråga, har för mig han såg filmen i april!
Citera
2012-07-06, 20:40
  #14507
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T

The Beyond
är alltid varit en stor favorit. Underbart ondskefull stämning och mardrömslik atmosfär.
Som extra + kan sägas att Europe gjorde sin bästa låt, "Seven Doors Hotel", inspirerade av den. Bara en sån sak!

http://www.youtube.com/watch?v=CP3W3QmCQeU
__________________
Senast redigerad av Tjerk.Plekker 2012-07-06 kl. 20:43.
Citera
2012-07-06, 20:44
  #14508
Medlem
See-Jays avatar
Dom mest mardrömslika filmerna är enligt mig Hellraiser serien och när jag var yngre så var det Fredagen den 13. Dom första 6 delarna sen började den balla ur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback