Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-24, 17:31
  #13897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med, precis som med Guinea Pig-serien är Grotesque skitdålig och totalt intetsägande tråkig film. Känns inte alls som att det är Koji som gjort den då han ändå gjorde mästerverket Noroi.

Kan ju vara kul att ha sett en gång.
Har Flowers Of Flesh And Blood på köp dvd.. Kul att ha sett den, men det är nog mitt mest onödiga filmköp någonsin.. Porr inkluderat..
Citera
2012-05-24, 19:59
  #13898
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN-94
Tjena jag söker efter fler filmer som liknar t.ex saw och hostel. Alltså tortyr och gore, några tips?

The Woman är väl samma stuk, även om det bara är en tjej som utsätts. Wolf Creek ska vara bra, även om jag själv inte har sett den.
Citera
2012-05-24, 20:04
  #13899
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Kan ju vara kul att ha sett en gång.
Har Flowers Of Flesh And Blood på köp dvd.. Kul att ha sett den, men det är nog mitt mest onödiga filmköp någonsin.. Porr inkluderat..

Porrfilm på DVD har man ju mer nytta av att ha hemma i hyllan då man kan se filmerna med jämna mellanrum, en kvalité som ingen av Guinea Pig-filmerna besitter, alls.
Citera
2012-05-24, 21:13
  #13900
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
The Woman är väl samma stuk, även om det bara är en tjej som utsätts. Wolf Creek ska vara bra, även om jag själv inte har sett den.

The Woman är usel, tokusel! Radikal-feministdravel. Men det absolut värsta av allt är den horribla radiorocken som konstant spelas i bakgrunden, så opassande att man blir förbannad.

Wolf Creek är riktigt bra dock. En Motorsågsmassakern-variant som verkligen är bra.
Citera
2012-05-24, 21:15
  #13901
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
The Woman är usel, tokusel! Radikal-feministdravel. Men det absolut värsta av allt är den horribla radiorocken som konstant spelas i bakgrunden, så opassande att man blir förbannad.

Tyckte inte direkt om den heller, däremot är May av samma regissör väldigt bra.
Citera
2012-05-25, 08:15
  #13902
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
I Grotesque så finns det inget djurplågeri, av vad jag kan komma ihåg i alla fall. Den är dock inte direkt värd att se, då den ENBART handlar om tortyr - tänk dig Flower of Flesh and Blood fast med bättre effekter.

Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Nej, precis som RancorFeeder skrev så är det inga djur som dör/plågas. Tror inte ens man får se ett djur överhuvudtaget i filmen, så du kan vara lugn

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med, precis som med Guinea Pig-serien är Grotesque skitdålig och totalt intetsägande tråkig film. Känns inte alls som att det är Koji som gjort den då han ändå gjorde mästerverket Noroi.

Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Kan ju vara kul att ha sett en gång.
Har Flowers Of Flesh And Blood på köp dvd.. Kul att ha sett den, men det är nog mitt mest onödiga filmköp någonsin.. Porr inkluderat..

Låter som att jag skippar den. Jag har också sett flower of flesh and blood och tyckte inte den var något vidare, inte mermaid in a manhole heller för den delen, nu när jag tänker på det så är alla guinea pig filmer jag sett dåliga..

Vem köper porrfilm för övrigt? Nu är jag inte direkt något fan av porr i allmänhet men just filmer blir jag så irriterad ändå på hur samtliga porrskådisar är så fruktansvärt dåliga på att just skådespela, sjukt avtändande

För övrigt kan jag tipsa om Don't be afraid of the dark (2011) som jag såg igår. Egentligen ingen riktig skräck utan mer åt "läskig fantasy" hållet, ingen superfilm men den var helt okej och ganska spännande, fina miljöer också. Blev lite förvånad över att Katie Holmes var med, trodde hon var inlåst i Tom Cruise källare.

Jag tycker det märks att Guillermo del Toro varit med då den har vissa likheter till Pans labyrinth, dock inte lika bra. Rekommenderar den iaf, bra film till mesar som mig där man vågar titta igenom hela filmen
Citera
2012-05-25, 11:04
  #13903
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
The Woman är usel, tokusel! Radikal-feministdravel. Men det absolut värsta av allt är den horribla radiorocken som konstant spelas i bakgrunden, så opassande att man blir förbannad.

Wolf Creek är riktigt bra dock. En Motorsågsmassakern-variant som verkligen är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tyckte inte direkt om den heller, däremot är May av samma regissör väldigt bra.

Den hade sina stunder, men är ganska överskattad när man tänker efter. På BD fick den ganska fina betyg, men jag kan inte påstå att man brydde sig speciellt mycket om någon i filmen mer än den heta läraren

Wolf Creek har jag inte sett än, men nästan enbart hört bra saker om. Det kanske är dags snart. Vi tar den någon regnig helg.
Citera
2012-05-25, 11:18
  #13904
Medlem
Gnodebs avatar
Själv tycker jag att ALLA de nyare skräckfilmerna är så innihelvetes dåliga.
Är så trött på konceptet med att ett gäng pubertala college-idioter åker ut i skogen och dör en efter en.

Håll er till de äldre skräckfilmerna
Citera
2012-05-25, 11:40
  #13905
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnodeb
Själv tycker jag att ALLA de nyare skräckfilmerna är så innihelvetes dåliga.
Är så trött på konceptet med att ett gäng pubertala college-idioter åker ut i skogen och dör en efter en.

Håll er till de äldre skräckfilmerna

Det är ju inte som att konceptet "ett gäng pubertala college-idioter åker ut i skogen och dör en efter en" är vanligare i moderna filmer än de senaste 30 åren så jag ser inte riktigt din poäng.
Citera
2012-05-25, 13:25
  #13906
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnodeb
Själv tycker jag att ALLA de nyare skräckfilmerna är så innihelvetes dåliga.
Är så trött på konceptet med att ett gäng pubertala college-idioter åker ut i skogen och dör en efter en.

Håll er till de äldre skräckfilmerna

Det är ju 80-talet du snackar om - Friday the 13th, The Burning, Madman, Sleepaway Camp. Dagens ( inom mainstream, alltså ) skräckfilmer handlar mestadels om spöken.
__________________
Senast redigerad av RancorFeeder 2012-05-25 kl. 13:27.
Citera
2012-05-25, 15:03
  #13907
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Det är ju 80-talet du snackar om - Friday the 13th, The Burning, Madman, Sleepaway Camp. Dagens ( inom mainstream, alltså ) skräckfilmer handlar mestadels om spöken.

Senast var det väl Hatchet-filmerna som följde det konceptet och det är ett par år sedan. Som du säger så är det spöken som dominerar nu.
Citera
2012-05-25, 15:36
  #13908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
The Woman är usel, tokusel! Radikal-feministdravel. Men det absolut värsta av allt är den horribla radiorocken som konstant spelas i bakgrunden, så opassande att man blir förbannad.

Wolf Creek är riktigt bra dock. En Motorsågsmassakern-variant som verkligen är bra.

Jag håller med, Wolf Creek är svinbra. Jag såg den utan att ha hört något om den innan och fick en jävla chock över vilken vändning den tog efter den minst sagt suspekta början.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback