Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-05-25, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Efter en koll på dina raderade inlägg så kan jag konstatera att alla är i stort sett OT och eftersom alla vet, eller bör veta, att inlägg som bryter mot reglerna raderas utan förvarning eller meddelande till postaren, så är det inget man behöver ta upp.

Den allra vanligaste anledningen till att inlägg raderas är för att dom är OT. Inte för att dom innehåller saker som moderatorn inte gillar utan för att dom är postade på fel plats. Att påpeka att man inte vill skriva för att ens inlägg raderas, det är inte många trådar som det är OnT i.

Jag tycker mig råka ut för detta ganska ofta, moderatorn bedömer mitt inlägg som OT eller något liknande.
Oftast beror det på att jag skrivit om bibeln, Jesus Kristus, eller NWO, false flags, fejkade "events" osv. i trådar som inte handlar om just dessa specifika ämnen...
Problemet är ju bara att oftast så är dessa ämnen on topic även om inte moderatorn förstår det... Det blir alltså en form av censur, där moderatorns världsbild är vad som bestämmer vad som ingår i topic.

effektivt sätt att kontrollera narrativet och förpassa diskussioner om sanning till konspirationsforumet där dom flesta som läser redan känner till hur världen fungerar...
Senast redigerad av The-Servant 2020-05-25 kl. 02:40.
Citera
2020-05-25, 05:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denkommerseer
Om jag säger att jag inte orkar skriva mer för det jag skriver syns ändå inte, är det samma som att nämna moderator åtgärd?

Är det mot reglerna att säga att man har diskuterat men nu är det borta?

Om ja, finns det något sätt att säga en sån sak utan att bryta mot regler?

Verkar som en bra regel om man vill dölja saker och styra diskussioner, opinionsbildarens våta dröm, eller?

Gör du det ute i en tråd så är det 0.06, ja.

I övrigt ska du följa riktlinjerna:

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Det är inte svårare än så.
Citera
2020-05-25, 06:58
Medlem
Citat:
Om jag säger att jag inte orkar skriva mer för det jag skriver syns ändå inte, är det samma som att nämna moderator åtgärd?

Verkar som en bra regel om man vill dölja saker och styra diskussioner, opinionsbildarens våta dröm, eller?

Hur skall du veta att det är moderatoråtgärd när det enda du märker är att ditt inlägg inte syns? Det kan ju lika gärna vara tekniskt strul eller att du helt enkelt glömt att skicka det.

Man får nog vara rätt skitnödig ifall man skall slå ned på det ifall det i övrigt är relevant i kommentaren.
Citera
2020-05-25, 07:28
Moderator
Citat:

I en diskussionstråd där du fått inlägg raderade skulle jag behandla detta som kommentar om moderatoråtgärd enligt regel 0.06.
Citat:
Inte i en diskussionstråd.
Här i metaforumet finns det ett antal generella trådar om både teknikstrul (officiella buggtråden) och andra trådar om moderatorernas förmåga att bedömma off topic till exempel.

Starta inte en klagotråd utan att först följa de riktlinjer som finns för att klaga på modereringen.

Citat:
Jag har ingen aning om vad en opinionsbildare drömmer om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in