Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-05-25, 00:07
Bannlyst
Om jag säger att jag inte orkar skriva mer för det jag skriver syns ändå inte, är det samma som att nämna moderator åtgärd?

Är det mot reglerna att säga att man har diskuterat men nu är det borta?

Om ja, finns det något sätt att säga en sån sak utan att bryta mot regler?

Verkar som en bra regel om man vill dölja saker och styra diskussioner, opinionsbildarens våta dröm, eller?
Citera
2020-05-25, 00:45
Bannlyst
Svår fråga?
Citera
2020-05-25, 00:51
Som jag förstår det får man inte nämna det. Gör du det kommer det alltid ett gäng skitnödiga fittor och rp:ar dig.

I mitt tycke borde mods ha lite mer flexibilitet på den punkten. Väldigt ovanligt att fora är så jävla strikta på en sån skitgrej. Ja, det ska inte ske massa snack om hur modereringen sker i en tråd, men det är knappast vad som händer bara för att någon skriver att "nu försvann det inlägget, men det som nämndes tidigare där om att X nog har Y är Z, osv".

Mycket kontraproduktivt att ha en totalt skitnödig nolltolerans på en sån oviktig punkt. Kolla in kommentarsfälten på Guardian, och hur väl de fungerar, trots att man inte har en dylik nolltolerans.
Citera
2020-05-25, 01:07
Medlem
BigFatCones avatar
Efter en koll på dina raderade inlägg så kan jag konstatera att alla är i stort sett OT och eftersom alla vet, eller bör veta, att inlägg som bryter mot reglerna raderas utan förvarning eller meddelande till postaren, så är det inget man behöver ta upp.

Den allra vanligaste anledningen till att inlägg raderas är för att dom är OT. Inte för att dom innehåller saker som moderatorn inte gillar utan för att dom är postade på fel plats. Att påpeka att man inte vill skriva för att ens inlägg raderas, det är inte många trådar som det är OnT i.
Citera
2020-05-25, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Efter en koll på dina raderade inlägg så kan jag konstatera att alla är i stort sett OT och eftersom alla vet, eller bör veta, att inlägg som bryter mot reglerna raderas utan förvarning eller meddelande till postaren, så är det inget man behöver ta upp.

Den allra vanligaste anledningen till att inlägg raderas är för att dom är OT. Inte för att dom innehåller saker som moderatorn inte gillar utan för att dom är postade på fel plats. Att påpeka att man inte vill skriva för att ens inlägg raderas, det är inte många trådar som det är OnT i.
Wow här sveper vi. Du förstår såklart att jag ställer en generell fråga här va?

Du kan ju lägga fram mitt senaste inlägg som raderades så kan vi diskutera hur det är off-topic. .....
Citera
2020-05-25, 01:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denkommerseer
Wow här sveper vi. Du förstår såklart att jag ställer en generell fråga här va?

Du kan ju lägga fram mitt senaste inlägg som raderades så kan vi diskutera hur det är off-topic. .....
Jag lämnar den biten det forumets moderatorer men det var ungefär två meningar som var OnT, resten var tjafs med en annan användare och som du vet så avslutade du med något som jag precis förklarade är per definition off-topic.

Visst, och svaret gäller ändå. Det är så gott som alltid OT att skriva saker i stil med "Jag tänker inte skriva mer i den här tråden för det blir bara raderat".
Citera
2020-05-25, 01:18
Bannlyst
Citat:
Efter en koll på dina raderade inlägg så kan jag konstatera att alla är i stort sett OT .
"i stort sett"? Vill du utveckla?
Citera
2020-05-25, 01:22
Bannlyst
Citat:
Jag lämnar den biten det forumets moderatorer men det var ungefär två meningar som var OnT, resten var tjafs med en annan användare och som du vet så avslutade du med något som jag precis förklarade är per definition off-topic.

Visst, och svaret gäller ändå. Det är så gott som alltid OT att skriva saker i stil med "Jag tänker inte skriva mer i den här tråden för det blir bara raderat".
Ja ok, då har vi fått ett tydligt svar på frågan iaf då.

Sen väljer du att lämna mitt raderade inlägg till andra mods men fortsätter beskriva det på ett som jag ser det felaktigt sätt, sjysst, nu kan jag inte försvara mig från dina påståenden........
Citera
2020-05-25, 01:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
"i stort sett"? Vill du utveckla?
Du har rätt, fel uttryckt av mig. Jag menar att "av dom jag tittade på så var innehållet i alla i stort sett bara OT". Jag syftade på innehållet men fick det att låta som att jag syftet på inläggen i sig. Mea culpa.

Men om vi bortser från det och koncentrerar oss på pudelns kärna så har du fått svar på din fråga.
Citera
2020-05-25, 01:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja ok, då har vi fått ett tydligt svar på frågan iaf då.

Sen väljer du att lämna mitt raderade inlägg till andra mods men fortsätter beskriva det på ett som jag ser det felaktigt sätt, sjysst, nu kan jag inte försvara mig från dina påståenden........
Det är framför allt för att jag vill att den raderande moderatorn ska få svara för sina beslut själv.

Det är en ytterst sanningsenlig beskrivning, det är två rader av ditt inlägg som är något så när OnT, resten är det inte.

Men rest assured, jag ska se till att aktuell moderator blir uppmärksammad på den här tråden. God natt.
Citera
2020-05-25, 01:36
Bannlyst
Citat:
Det är framför allt för att jag vill att den raderande moderatorn ska få svara för sina beslut själv.

Det är en ytterst sanningsenlig beskrivning, det är två rader av ditt inlägg som är något så när OnT, resten är det inte.

Men rest assured, jag ska se till att aktuell moderator blir uppmärksammad på den här tråden. God natt.
Har redan pmat moderatorn, men tack ändå, jag trodde det berodde på det jag tar upp i denna tråd som fick mitt inlägg borttaget, men det visar sig att mod är sjuk i huvudet, och du håller ju tydligt med om beslutet.

Att förklara vad ordet "konspiration" betyder till någon som använder felaktiga förolämpningar som "konspirationsdårar", i en tråd som handlar om att en doktor säger att corona är en konspiration, där tråden ligger i konsoirationsforumet, är inte OT. Ifall det är det bör ni radera idioten som använder det som en felaktig förolämpning, han får säga fel men jag får inte rätta han. Maktmissbruk. Galenskap.
Citera
2020-05-25, 02:11
Medlem
Väldigt sällan inlägg försvinner som är på ämnet, oftast får även inlägg som innehåller lite(massa!) offtopicjidder stå kvar så länge som någon del av inlägget är på ämnet. Det är oftast bara i urspårade trådar, eller trådar som riskerar att spåra ur på offtopicen hela inläggen ryker. Så länge som inte offtopicen är intressantare än ämnet får den stå kvar.
Senast redigerad av nilltre 2020-05-25 kl. 02:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in