2020-05-24, 16:21
Medlem
Som titeln lyder, är det möjligt att hyra lägenhet med BTC? En stor del av min inkomst är just nu betald i Bitcoin.

Hur gör jag för att kunna hyra lägenhet med dessa pengar?

Kan jag eventuellt betala skatt månadsvis på dessa pengar? Att jag faktiskt rapporterar de som inkomst och betalar skatt som alla andra, sedan hyr lägenhet för de.

Ett alternativ är ju att åka över till typ Finland och hämta ut det i cash i en Bitcoin automat, men utöver det vet jag inte riktigt. Inte jättesmart att gå in på banken med 100.000kr i cash kanske...

*EDIT: Köpa lägenhet, möjligt? Dvs. att ta lån
Senast redigerad av Soerrrr 2020-05-24 kl. 16:45.
Citera
2020-05-24, 19:16
Medlem
100k är ändå rätt lite pengar såvida man inte är en pissluffare. Reagerar banken på sånt?
Citera
2020-05-24, 19:21
Medlem
SvenskHODLers avatar
Hitta någon som vill hyra ut till dig och ta emot i bitcoins? Inte så lätt troligtvis.
Är det i Sverige du vill hyra lägenhet? Sälja till cash och betala hyran i cash är väl smidigast. Utanför Sverige är det standard att betala hyran i cash.
Citera
2020-05-25, 15:19
Avslutad
Frågan är väl snarare hur du kan skattesmita lättast?

Annars, växla in dina BTC till cash och betala eventuell skatt på nästa års deklaration.

Oavsett om du fått betalt i sek, USD, guld eller bitcoin så skall det redovisas.
Citera
2020-05-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Frågan är väl snarare hur du kan skattesmita lättast?

Annars, växla in dina BTC till cash och betala eventuell skatt på nästa års deklaration.

Oavsett om du fått betalt i sek, USD, guld eller bitcoin så skall det redovisas.
Mjo, typ skattesmitning det handlar om hehe
Citera
2020-05-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadboyung
100k är ändå rätt lite pengar såvida man inte är en pissluffare. Reagerar banken på sånt?
Absolut, men kommer du med 100k är det 100%-igt att banken reagerar på ett eller annat sätt haha

Citat:
Hitta någon som vill hyra ut till dig och ta emot i bitcoins? Inte så lätt troligtvis.
Är det i Sverige du vill hyra lägenhet? Sälja till cash och betala hyran i cash är väl smidigast. Utanför Sverige är det standard att betala hyran i cash.
Ja, skulle fan lika gärna kunna flytta utomlands
Citera
2020-05-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soerrrr
Absolut, men kommer du med 100k är det 100%-igt att banken reagerar på ett eller annat sätt haha
Vad ska dom göra? Du får väl säga att du har sålt lite skit på blocket om dom frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in