2006-04-02, 00:26
Medlem
L.Skugges avatar
Innerstan minns jag som en orgie i socialdemokratisk arkitektur, speciellt korsningen där punkt (eller vad köpcentret hette). Därifrån kunde man vrida sig runt ett varv och bara se fulhet.
Citera
2006-04-02, 00:32
Medlem
Älgbens avatar
Även jag bor på (Nai)Råby, och jag instämmer med föregående talare.
Man ska väl undvika alla områden som slutar på -by egentligen.
Vill du bo i ett mer "civiliserat" område så får du söka dig närmare stadskärnan, problemet är bara att det i allmänhet blir lite dyrare då.

Fast å andra sidan - flytta gärna hit, det behövs fler svensktalande här...
Citera
2006-04-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Skugge
Västerås suger balle. Bodde där i 2 år och blev riktigt deprimerad. Fult som fan och alla, jag menar ALLA, går i chinos och jobbar på ABB. Desutom lider dom av kraftigt småstadskomplex. Jag tror det hette Valla, låg typ vid brandstationen, där jag bodde. Påminde om 1984, massa fula 2 våningshus med ett stort jävla sanningsministerium i mitten.
Nä usch och fy, flytta till eskilstuna istället. Mycket trevligare.

Ja, Etuna är verkligen trevligt.

"Välkommen till Eskilstuna - staden där smockan hänger i luften!
Upplev stan! Bli knivhuggen i Skiftinge, överkörd på Tegelbruksgatan, få tänderna utslagna på Rolling Rock. Upplev trafiken i våra 8632 rondeller. Vi bryr oss inte om du är finne, vietnames eller arab - här slåss alla på lika villkor. Visste du att den första switchblade-kniven uppfanns här? Visst är det ironiskt att den hittade tillbaka till rötterna."
Citera
2006-04-02, 01:53
Medlem
Nej fan jag tror jag drar till London istället
Citera
2006-04-02, 03:27
Medlem
L.Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablita
Nej fan jag tror jag drar till London istället

Tjihooo!!
Skugge 1 - Västerås 0
Citera
2006-04-02, 11:40
Medlem
whippets avatar
Västerås:

Vallby = 6500st syrianer + en kyrkjävel =)

Råby = Zigenare, väskryckningar, massa "snorungs-kickers", rån minst en gång i veckan =)

Bjurhovda = Vart en jävla håla...nu e det ganska så lugnt (tror jag)

Hammarby = "Området-mittemellan" där alla genar till dit de ska.

Bäckby = Turkar, syrianer, finnar, u name it....hög faktor - inavel.

Önsta Gryta = Rena rama labyrinten.....hus o vägar tamefan överallt.

Pettersberg = Skottlossning x2, mord (på fel kille), balkonghoppning, bränder o alla balkan folk du kan hitta i V-ås.

Citera
2006-04-02, 11:46
Medlem
blåljuss avatar
Nej fan nu måste jag säga till.

DET ÄR SÖDRA VALLBY SOM ÄR SYRIANPLATSEN! Där är det fult, grått och hemskt.

Norra Vallby är villaområdet där det är lugnt som fan och inget händer. Mysigt, men så kostar villorna 2+ miljoner.

Skällby, City, Norra Bjurhovda är chillställen också. Norra Malmaberg också.

Västerås är för övrigt en underbar stad.
Citera
2006-04-02, 12:05
Medlem
Westridges avatar
Som sagt tidigare. Undviker du bara Råby, Vallby, Pettersberg, Hammarby, Bäckby som samtliga ligger i västra delarna och Bjurhovda till öster så ska du klara dig helskinnad om kvällarna
Citera
2006-04-02, 14:52
Medlem
Pumbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
"Välkommen till Eskilstuna - staden där smockan hänger i luften!
Upplev stan! Bli knivhuggen i Skiftinge, överkörd på Tegelbruksgatan, få tänderna utslagna på Rolling Rock. Upplev trafiken i våra 8632 rondeller. Vi bryr oss inte om du är finne, vietnames eller arab - här slåss alla på lika villkor. Visste du att den första switchblade-kniven uppfanns här? Visst är det ironiskt att den hittade tillbaka till rötterna."

I'll sign on that!

Fristadstorget en fredagnatt vid två-taget, där har du en mångkulturell skräckkittel som skulle få Mike Tyson att se ut som Wacko Jacko
Citera
2006-04-02, 15:00
Bannlyst
Gideonsberg, Skallberget och Haga är stadens lite säkrare områden, dock är det otroligt mycket knarkare där. Men vill man bo relativt invandrarfritt så är det alternativen..
Citera
2006-04-02, 16:09
Medlem
K-bobbs avatar
Som det tidigare rekommenderats så håll dig undan från de västra delarna av staden och slå dig i såfall ner i de lite mer centrala delarna eller utåt Viksäng. Men det är väl som alltid, där lägenheterna är billiga så finns det en orsak till att inte flytta dit.

Sen är det underligt att man kan skicka en passning till att bo i E-tuna, en stad som nästan endast befolkas av finnar och "romer" och korsningar däremellan. Alltid kul att läsa lokaltidningen då det finns en ny knivhuggning att sätta tänderna i.
Citera
2006-04-02, 16:33
Medlem
Hispers avatar
Ingen som nämnt Kyrkbacken eller Blåsbo, trevliga områden, mest villabebyggelse.

Jag har bott i V-ås ca 10 år och kan mkt väl flytta tillbaka någon gång. Skulle då satsa på Blåsbo, Kyrkbacken, Viksäng, generellt sett centrala delarna tex runt Arosgården (om den finns kvar). Sedan har det ju byggts ett väldigt trevligt område ner mot vattnet ut mot Viksäng, riktigt trevligt.

Jag kan bara hålla med föregående skribenter om att stora delar av centrala delarna av V-ås är extremt fula, tex Punkt, Sigma och gamla Domus-huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in