• 9
  • 10
2025-07-07, 17:12
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolexDatejust
Ta frågeställningen för vad det är, bara en genuin fråga och inte något jag nu yttrar som fakta...

Jag har träffat några personer som tydligen har beställt Rolexklockor på Wish och måste säga att jag kunde inte se på något sätt att de var fake. Inte för att jag är en klockexpert utan bara en användare utav klockor. Men jag blev nyfiken och googlade lite och såg att de flesta personer på nätet verkade överens att "kvaliteten" utåt sätt på klockorna ifråga var så pass att det var svårt att åtminstone på det yttre skalet skilja en Rolex som var fake gentemot en som inte var det.

Med detta sagt, om man nu i regel bär Rolex enbart för statusen i praktiken och inte dess funktion, varför ska man lägga 100k på en riktigt då när man kan lägga 1k på en fake? Statusskryteriet förmedlas ju i vilket fall och det enda sättet någon kan få reda på att de när fake är ju ifall de skulle ta den av armen och undersöka den hos en expert.

Har själv en äkta klocka, så frågar bara generellt för att jag helt ärligt inte ser varför inte. Vad rättfärdigar er att köpa den riktiga för den icke-riktiga i det fallet?

Det finns ingen status i att äga/bära en Rolex då det är ett märke för de som inte har råd. De som har råd och är intresserade av klockor håller sig till märken så som till exempel, A. Lange & Söhne, https://www.alange-soehne.com/ww-en, men det är oväsentligt för frågeställningen.

Vad som däremot är av vikt är att de som lever efter ditt resonemang till sist inte har något i sitt liv som faktiskt är äkta och de själva vet ju att allt i deras liv är fejk och så sitter de och bölar i alla hundratals trådar i relationsforumet om hur duma kvinnor är som väljer bort dem.

De vägrar att ta ansvar för att hela deras uppenbarelse formligen skriker fjolla och förståndshandikappad loser då de inte utstrålar den aura av självsäkerhet och trygghet i sig själva som de som faktiskt arbetat i hop och förtjänat den äkta varan gör.

Det är anledningen till varför det är av värde att införskaffa den äkta varan istället för ett billigt plagiat.
Citera
2025-07-08, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolexDatejust
Ta frågeställningen för vad det är, bara en genuin fråga och inte något jag nu yttrar som fakta...

Jag har träffat några personer som tydligen har beställt Rolexklockor på Wish och måste säga att jag kunde inte se på något sätt att de var fake. Inte för att jag är en klockexpert utan bara en användare utav klockor. Men jag blev nyfiken och googlade lite och såg att de flesta personer på nätet verkade överens att "kvaliteten" utåt sätt på klockorna ifråga var så pass att det var svårt att åtminstone på det yttre skalet skilja en Rolex som var fake gentemot en som inte var det.

Med detta sagt, om man nu i regel bär Rolex enbart för statusen i praktiken och inte dess funktion, varför ska man lägga 100k på en riktigt då när man kan lägga 1k på en fake? Statusskryteriet förmedlas ju i vilket fall och det enda sättet någon kan få reda på att de när fake är ju ifall de skulle ta den av armen och undersöka den hos en expert.

Har själv en äkta klocka, så frågar bara generellt för att jag helt ärligt inte ser varför inte. Vad rättfärdigar er att köpa den riktiga för den icke-riktiga i det fallet?

Det är helheten som är viktig. Om t ex personen som bär klockan går klädd i svart läderjacka eller negerkavaj (dunjacka) så kan du vara säker att både klocka och halsband är fake
Citera
2025-07-12, 06:28
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Ha!

Du bryr dig tillräckligt för att skriva om det här.

LL
Ha!
du bryr dig tillräckligt för att svara på detta. Er lilla loser. Och bluddergubbe
Citera
2025-07-12, 08:49
Medlem
Själv är jag en person som helt slutade att bära klocka när de första mobiltelefonerna kom. Fanns ingen praktiskt användning att gå och bära på flera klockor.

Även innan hade jag sällan klocka om jag kunde slippa för det är helt enkelt så obekvämt.

Nu när jag såg tråden så uppstod frågan, hur kan jag ta reda på om en Rolex klocka är äkta eller en kopia?

Saken är den att när jag var ung, så fick jag en Rolex klocka av min pappa som köpt den på en Londonresa ett trettiotal år tidigare runt 1955-1960. Min pappa reste mycket och köpte souvenirer över hela världen. Han sa att klockan var mycket populär bland aktiva människor, läs resenärer och äventyrare.

Klockan ser inte mycket ut för världen, men är hel och fin och kanske har ett värde pga det?

Jag har inga papper eller något kvitto.

Men var kan jag gå för att kolla om klockan är äkta och även värdera den? Det känns ju inte som att vemsomhelst kan se skillnad på en äkta rolex och en fake rolex. Finns där något intresse för begagnade Rolex? Även om vissa saker är gamla så ökar de inte i värde för det finns inte tillräckligt med intresserade samlare eller det finns väldigt många exemplar kvar.
Citera
2025-07-12, 16:30
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Själv är jag en person som helt slutade att bära klocka när de första mobiltelefonerna kom. Fanns ingen praktiskt användning att gå och bära på flera klockor.

Även innan hade jag sällan klocka om jag kunde slippa för det är helt enkelt så obekvämt.

Nu när jag såg tråden så uppstod frågan, hur kan jag ta reda på om en Rolex klocka är äkta eller en kopia?

Saken är den att när jag var ung, så fick jag en Rolex klocka av min pappa som köpt den på en Londonresa ett trettiotal år tidigare runt 1955-1960. Min pappa reste mycket och köpte souvenirer över hela världen. Han sa att klockan var mycket populär bland aktiva människor, läs resenärer och äventyrare.

Klockan ser inte mycket ut för världen, men är hel och fin och kanske har ett värde pga det?

Jag har inga papper eller något kvitto.

Men var kan jag gå för att kolla om klockan är äkta och även värdera den? Det känns ju inte som att vemsomhelst kan se skillnad på en äkta rolex och en fake rolex. Finns där något intresse för begagnade Rolex? Även om vissa saker är gamla så ökar de inte i värde för det finns inte tillräckligt med intresserade samlare eller det finns väldigt många exemplar kvar.

Du kan kontakta Bukowskis eller Kaplans båda är auktionshus, din klocka är med stor sannolikhet intressant för dem.
Citera
2025-07-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan kontakta Bukowskis eller Kaplans båda är auktionshus, din klocka är med stor sannolikhet intressant för dem.

Ok, tack så mycket för tipset.
Citera
2025-07-12, 16:52
Köper bara äkta vara för jag känner helt enkelt inte att det är genuint att bära runt på kopior. Jag är ingen sån som vill flasha men är man en sån och kan stänga av det där mentala med att man inte har en äkta Rolex på handleden så är väl det fine. Jag har svårt för det där, måste känna att det är äkta.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in