Citat:
Ta frågeställningen för vad det är, bara en genuin fråga och inte något jag nu yttrar som fakta...
Jag har träffat några personer som tydligen har beställt Rolexklockor på Wish och måste säga att jag kunde inte se på något sätt att de var fake. Inte för att jag är en klockexpert utan bara en användare utav klockor. Men jag blev nyfiken och googlade lite och såg att de flesta personer på nätet verkade överens att "kvaliteten" utåt sätt på klockorna ifråga var så pass att det var svårt att åtminstone på det yttre skalet skilja en Rolex som var fake gentemot en som inte var det.
Med detta sagt, om man nu i regel bär Rolex enbart för statusen i praktiken och inte dess funktion, varför ska man lägga 100k på en riktigt då när man kan lägga 1k på en fake? Statusskryteriet förmedlas ju i vilket fall och det enda sättet någon kan få reda på att de när fake är ju ifall de skulle ta den av armen och undersöka den hos en expert.
Har själv en äkta klocka, så frågar bara generellt för att jag helt ärligt inte ser varför inte. Vad rättfärdigar er att köpa den riktiga för den icke-riktiga i det fallet?
Jag har träffat några personer som tydligen har beställt Rolexklockor på Wish och måste säga att jag kunde inte se på något sätt att de var fake. Inte för att jag är en klockexpert utan bara en användare utav klockor. Men jag blev nyfiken och googlade lite och såg att de flesta personer på nätet verkade överens att "kvaliteten" utåt sätt på klockorna ifråga var så pass att det var svårt att åtminstone på det yttre skalet skilja en Rolex som var fake gentemot en som inte var det.
Med detta sagt, om man nu i regel bär Rolex enbart för statusen i praktiken och inte dess funktion, varför ska man lägga 100k på en riktigt då när man kan lägga 1k på en fake? Statusskryteriet förmedlas ju i vilket fall och det enda sättet någon kan få reda på att de när fake är ju ifall de skulle ta den av armen och undersöka den hos en expert.
Har själv en äkta klocka, så frågar bara generellt för att jag helt ärligt inte ser varför inte. Vad rättfärdigar er att köpa den riktiga för den icke-riktiga i det fallet?
Det finns ingen status i att äga/bära en Rolex då det är ett märke för de som inte har råd. De som har råd och är intresserade av klockor håller sig till märken så som till exempel, A. Lange & Söhne, https://www.alange-soehne.com/ww-en, men det är oväsentligt för frågeställningen.
Vad som däremot är av vikt är att de som lever efter ditt resonemang till sist inte har något i sitt liv som faktiskt är äkta och de själva vet ju att allt i deras liv är fejk och så sitter de och bölar i alla hundratals trådar i relationsforumet om hur duma kvinnor är som väljer bort dem.
De vägrar att ta ansvar för att hela deras uppenbarelse formligen skriker fjolla och förståndshandikappad loser då de inte utstrålar den aura av självsäkerhet och trygghet i sig själva som de som faktiskt arbetat i hop och förtjänat den äkta varan gör.
Det är anledningen till varför det är av värde att införskaffa den äkta varan istället för ett billigt plagiat.