2020-05-23, 01:33
Medlem
Jag tänker konstant, eller det är inte aktivt jag som tänker. Snarare tankar som flödar i mitt huvud som jag inte har någon kontroll över. Denna tankeström gör att jag inte lever i verkligheten, utan mer i mitt huvud och ser inte klart. Vad kallas detta tillstånd och hur kommer man ur det?
Citera
2020-05-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Jag tänker konstant, eller det är inte aktivt jag som tänker. Snarare tankar som flödar i mitt huvud som jag inte har någon kontroll över. Denna tankeström gör att jag inte lever i verkligheten, utan mer i mitt huvud och ser inte klart. Vad kallas detta tillstånd och hur kommer man ur det?
Tankar kallas dem
Citera
2020-05-23, 01:56
Medlem
Citat:

Varenda jävla gång jag läser inlägg av denna sorten. Skaffa dig ett fysiskt krävande jobb, gör det!
Du slipper tankejox, och du vill gå och lägga dig klockan 18.00.
Snickare eller murare måste du ha upplärning på, men sopgubbe kan du jobba med.
Dom tjänar bra som faan. 250 spänn i timmen, kan det stämma?
åtta timmar per dag, men det är ju beting. 2000 sek per dag, kan det stämma?
Jobbet är ju skit men dom jobbar 20 dagar per månad, vilket är 40 papp i månaden- minus skatt vilket är 10. En sopåkare plockar ut 30.000 per månad. Stämmer detta?
Citera
2020-05-23, 01:58
Medlem
Det kanske inte är något du ska ”komma ur”? Och flöde av tankar besitter vi alla, det är alltså inget konstigt, ännu mindre ett tillstånd.

Ta tag i dom. Uppenbarligen skriker ju din hjärna efter lite organisering och programmering.

Efter det så kommer du ha lärt dig jättte mycket om dig själv.
Citera
2020-05-23, 02:04
Medlem
.Horus.s avatar
Träna, gå, spring etc

Mindfulness, yoga
Citera
2020-05-23, 02:06
Medlem
DaChiefs avatar
Det kallad antagligen normalt då majoriteten hänger sig åt detta i tron att der kommer få dem att flrutsäga framtiden.

Och det är ju bra, dock behövs ingen längre tankefixering för att konstatera fakta.

Dvs övrigt mentalt reflekterande är slöseri med tid.

Dock är människor upptagna med det som en ursäkt inför att se en djupare sanning.
Citera
2020-05-23, 02:15
Bannlyst
Citat:

Du "grubblar"...

Känner du ångest så försöker du lösa ett problem som du just nu inte verkar kunna lösa (de e därför du "grubblar").

Känner du dig deppig så tänker du på saker som har hänt i ditt liv som du inte kan släppa.

Lösningen är att lösa problemet och förstå det du inte förstår...
Citera
2020-05-23, 02:24
Medlem
AbsolutGregers avatar
(FB) När ens tankar styr en

Kanske har ni liknande problem
Citera
2020-05-23, 04:14
Bannlyst
Citat:

Gör något du är intresserad av och satsa på att komma in i "Flow" eller "The Zone",
det kan ta ca 20 min.
Citera
2020-05-23, 07:31
Medlem
Du är inte tänkaren, kom ihåg det. Du är observeraren bakom tänkaren. Tänkaren är ditt ego, medans din själv är distansen till det.

Lyssna på Eckhart Tolles böcker, svårare att ta det seriöst från mig en kille på FB.

Han tydliggör och förklarar mycket ingående hur du ska se på det du upplever, för det är hur vi reagerar på tankarna, som skapar diverse problem. !
Citera
2020-05-23, 08:37
Medlem
PsykOlogiskts avatar
skriv skriv skriv och få ut allt
Citera
2020-05-23, 11:34
Medlem
Standard.s avatar
Känner igen mig. Jobba eller anstränga dig fysiskt funkar mot detta. Styrketräning fungerar bäst för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in