Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-03-21, 15:12
Medlem
diseuses avatar
Nu ska den grävande journalisten som avslöjade detta dras inför rätta för förtal.

Human Rights Watch (Haiti/France: Journalist Sued for Exposing Sex Abuse in Haiti Soccer):
Citat:
A French investigative journalist who exposed sexual abuse accusations against Yves Jean-Bart, the former Haiti football federation president, is facing a defamation lawsuit by Jean-Bart, Human Rights Watch said today.

The journalist, Romain Molina, documented abuses against underage players in the Haiti Football Federation under Jean-Bart’s leadership and supported survivors in Haiti and worldwide. The journalist’s articles appeared in the Guardian and in YouTube videos. A hearing in the case is scheduled for March 27, 2023, in Paris.
Citera
2023-03-21, 15:23
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Förekommer knappast i Sverige, övriga Europa eller USA. Där är väl de flesta dessutom flator.

Även flator tar sig friheten att ta för sig bland juniorerna

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/damallsvenskan/hon-kladde-av-mig-hade-sex-med-mig/
Citera
2023-03-22, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Det rör sig om allt från sexuella trakasserier till konkreta våldtäkter av spelare i damlandslag.

Ett av de mest uppmärksammande fallen var det i Afghanistan där spelare i damlandslaget blivit sexuellt utnyttjade av tränare och tjänstemän på det afghanska fotbollsförbundet, däribland förbundets president Keramuddin Keram.

Nu, ett år senare, har ytterligare fall kommit upp till ytan från Haiti, Haitis president för landets fotbollsförbund, Yves Jean-Bart har tvingat unga kvinnliga landslagsspelare till sex.

Ställer de inte upp – förlorar de sin plats i laget.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/larmet-pampen-tvingar-kvinnliga-spelare-till-sex/

Våldtäkter i Afghanistan? Det var det värsta! Trodde sådant bara skedde i Sverige!
Citera
2023-03-22, 10:30
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Även flator tar sig friheten att ta för sig bland juniorerna

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/damallsvenskan/hon-kladde-av-mig-hade-sex-med-mig/
Citat:
Eftersom den meriterade spelaren stod och väntade på Emma efter matchen kände hon sig delvis tvingad att gå med och ha sex. I efterhand funderar Emma på varför ingen annan som var i närheten eller någon i hennes eget lag reagerade eller ens frågade hur hon mådde efteråt.
Detta är verkligen ett lysande exempel på vad decennier av vad den svenska varianten av feminismen åstadkommit.

Tjejer inbillas att de är starka från tidig ålder; och bör göra som de vill.
På något sätt kan man ändå kombinera detta med en offerroll; och att ansvaret alltid hamnar hos omgivningen.

För pojkar är det precis tvärtom. De måste försäkra sig om samtycke/kvinnors åsikter, i flera steg; och deras egna viljor är alltid sekundära gentemot tjejernas/kvinnornas.
Även om de fullföljer alla uppmaningar, så är det (om kvinnligt missnöje uppstår) alltid ändå deras fel.

Kafka hade kunnat skriva många underhållande verk baserat på resonemangen kring ”varför-hindrade-han-mig-inte”; och ”hur-vågar-du-hindra-mig!” som florerar i samhället.

Förfall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in