2020-05-22, 06:56
Medlem
Haubits77Bs avatar
Har under de senaste veckorna uppmärksammat en sak som stör mig lite, och det är hur antalet inlägg räknas!

Jag har full förståelse för att man inte får några inlägg räknade när man lägger in 2-3 inlägg på rad i samma tråd, exempelvis när man gör så istället för att använda citera+.

Detta system verkar dock smitta av sig på ett annat sätt:

När jag skriver ett inlägg, och får ett svar som jag i min tur besvarar, står inläggsräknaren stilla.
Systemet verkar tro att jag spammar med inlägg, men det har jag inte gjort utan jag deltar i att driva diskursen vidare.

Ska det vara såhär?
Citera
2020-05-22, 07:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag har full förståelse för att man inte får några inlägg räknade när man lägger in 2-3 inlägg på rad i samma tråd, exempelvis när man gör så istället för att använda citera+.
Alla inlägg räknas även dubbel och trippelposter.

Citat:
När jag skriver ett inlägg, och får ett svar som jag i min tur besvarar, står inläggsräknaren stilla.
Systemet verkar tro att jag spammar med inlägg, men det har jag inte gjort utan jag deltar i att driva diskursen vidare.

Ska det vara såhär?
Vissa forum saknar postcount så där kna du posta för hjärtans lust utan att siffran stiger, har ingen koll på det men kanske finns en viss eftersläpning innan det uppdateras.
Citera
2020-05-22, 07:08
Medlem
Haubits77Bs avatar
Kolla Simon Häggström info-tråden och debatten mellan mig och Micro så ser du vad jag menar. ..
Citera
2020-05-22, 07:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Kolla Simon Häggström info-tråden och debatten mellan mig och Micro så ser du vad jag menar. ..

Hur skulle just den tråden kunna visa på vad du menar?

Du har 5 054 inlägg efter ditt senaste inlägg. Ditt senaste inlägg är i den här tråden enligt din profil, men var det inlägget gjordes förtäljer ju varken den här tråden eller den andra.
Citera
2020-05-22, 07:40
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hur skulle just den tråden kunna visa på vad du menar?

Du har 5 054 inlägg efter ditt senaste inlägg. Ditt senaste inlägg är i den här tråden enligt din profil, men var det inlägget gjordes förtäljer ju varken den här tråden eller den andra.

Fast om du tittar i slutet av den nämnda tråden så ser du att 3 olika inlägg slutar på 54....
Citera
2020-05-22, 07:42
Medlem
Haubits77Bs avatar
Inlägg 15, 17 och 19 i Häggström-tråden har nu alla 55 på slutet för min räknare.
Citera
2020-05-22, 07:43
Medlem
Haubits77Bs avatar
Å här ser ni inlägg 5 och 6 i denna tråd.
Samma antal inlägg!
Citera
2020-05-22, 07:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Fast om du tittar i slutet av den nämnda tråden så ser du att 3 olika inlägg slutar på 54....

Ja, och?

Vid alla dina inlägg visas dina totala antal inlägg. Det är ju inte en siffra för varje inlägg.

Det stod andra siffror vid de andra inläggen när de skrevs. Nu står det 5 056 vid alla.
Citera
2020-05-22, 07:48
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, och?

Vid alla dina inlägg visas dina totala antal inlägg. Det är ju inte en siffra för varje inlägg.

Det stod andra siffror vid de andra inläggen när de skrevs. Nu står det 5 056 vid alla.

Aha, är det så det funkar!
Det har jag faktiskt inte tänkt på tidigare.
Har väl inte brytt mig så mycket om antalet inlägg tidigare.
Citera
2020-05-22, 09:31
Moderator
Tinuviels avatar
Klagomål och kritik --> Flashback
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem