Citat:
Igen så vrider du på saker på ett väldigt oärligt sätt. Snart tröttnar jag på att svara dig.
Citat:
Begås rätt få mord i Sverige, ännu färre med andra människor på plats, och ännu ovanligare att en oskyldig som råkade ha något otalt med det offret skulle befinna sig just på den platsen, precis där och då, och utav en slump.
Och skulle detta unika hända och man håller tyst om att man kände den döde och det kommer fram då ses man av domstol som mera trovärdig och ingen som verkligen har något att dölja?
Man kan såklart ha otalt med en som blir dödad, det kan vara ett tänkbart motiv. Men det krävs ju som lite mer för att någon skall dömas.
Eller menar du att det finns folk som blivit dömda enbart för att dom har sagt att dom kände den mördade och att där hade funnits ömsesidigt agg?
Och skulle detta unika hända och man håller tyst om att man kände den döde och det kommer fram då ses man av domstol som mera trovärdig och ingen som verkligen har något att dölja?
Man kan såklart ha otalt med en som blir dödad, det kan vara ett tänkbart motiv. Men det krävs ju som lite mer för att någon skall dömas.
Eller menar du att det finns folk som blivit dömda enbart för att dom har sagt att dom kände den mördade och att där hade funnits ömsesidigt agg?
Varför hänger du upp dig på mord? Det var bara ett exempel, och rubriceringen är inte poängen med exemplet. Det du skriver är dravel.
Citat:
Semantisk petitess, det är i vart fall att mörka. Men du menar att man ser mindre skyldig ut i en rättsprocess när man inte säger vissa saker och detta senare kommer fram?
Det är nog du som har tittat för mycket på film. Man har som åtalad rätten att inte uttala sig. Att hålla helt tyst är något som rätten inte får använda emot en åtalad. Det där med att "det ser misstänkt ut" är bara dravel. Är du åtalad för brott så är du redan misstänkt. Här handlar det bara, bara om bevis och inget annat.
Citat:
Jag tror du bör byta advokat!
Jag tror du bör sluta snacka och lära dig hur verkligheten fungerar.
Citat:
Ingen seriös, eller hederlig, advokat råder den som är misstänkt men oskyldig att inte svara på frågor.
Jo, det görs visst. Och att sitta häktad är inte att vara dömd. Våra långa häktningstider är en rättsskandal som vi får internationell kritik för gång på gång, men dom är ett ämne i sig. Och varför skulle man bli släppt från häktet bara för att man svarar på frågor? Möjligen om man genom att göra det kan bevisa att man är oskyldig, men det är oftast inte fallet. Och vore det fallet, så skulle en advokat såklart råda en att svara på frågorna. Mycket naivt av dig, måste jag säga.
Citat:
Så vad menar du att en advokat kan hjälpa en misstänkt med när den fysiska bevisningen talar sådant tydligt språk? Eller är det så att det känns lite " coolt" att spela viktig bara?
Lyfta fram förmildrande omständigheter. Råda kring vad den åtalade bör och inte bör lyfta fram. Sådant, t ex.
Citat:
Återigen så bör du byta advokat tror jag. Lycka till!
Återigen så har du ingen koll, du bara käftar emot för sakens skull.