2020-05-21, 00:31
Medlem
HenrikBredbergs avatar
Som vanligt bråkstake? Eller rekorderlig person som drabbats?
Flaggan i topp eller på halv stång?
Citera
2020-05-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag läste i den "länkade tråden" om Tenstanätverkets våldskapital att de skulle hämnas redan samma dag.
Jag kan ju ha helt fel också.

Tensta ligger inte I Skåne.
Citera
2020-05-21, 00:36
Medlem
Satt på balkongen på Dalhem (drygt en km ifrån) när det small. Lät som automatvapen, två salvor om sju-åtta skott. Första polispatrullen var alldeles utanför mig, satte på blåljusen och drog iväg. Precis nu när jag skriver det här stoppas en bil ,mörk BMW eller Audi på Drottinghögsvägen korsningen Annerovägen. De har slagit sönder sidoruta och griper nu tre personer
Citera
2020-05-21, 00:41
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Tensta ligger inte I Skåne.
Du har rätt , bra uppretade gängkriminella kör 60 mil lätt på en halvdag.
Citera
2020-05-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremens76
Satt på balkongen på Dalhem (drygt en km ifrån) när det small. Lät som automatvapen, två salvor om sju-åtta skott. Första polispatrullen var alldeles utanför mig, satte på blåljusen och drog iväg. Precis nu när jag skriver det här stoppas en bil ,mörk BMW eller Audi på Drottinghögsvägen korsningen Annerovägen. De har slagit sönder sidoruta och griper nu tre personer

Tog du regnummer eller du kunde inte se?
Låter som något mer än bara snackat skit om någons mossa när det är en sådan avrättning.
Citera
2020-05-21, 00:43
Medlem
Fotot på HDs hemsida ser ut att vara taget vid den stora parkeringen vid Ragnvallagatan 8.
Nu ligger det många huskroppar vid denna parkeringen, tror det är från 2-24, så det har inget specifikt med nummer 8 att göra.
Citera
2020-05-21, 00:46
Medlem
Polisen:

20 maj 23:23, Mord/dråp, Helsingborg
Skottlossning på Ragnvallagatan.
Polis har skickats till Ragnvallagatan efter att flera uppringare till ledningscentralen berättat att det hörts skottlossning i området. På plats anträffades en man med skottskador och han är förd till sjukhus med ambulans.

Platsen är avspärrad och en teknisk undersökning kommer att genomföras.

Uppdatering: Den man i 20-årsåldern som anträffades på platsen har avlidit till följd av skadorna.
Citera
2020-05-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Tog du regnummer eller du kunde inte se?
Låter som något mer än bara snackat skit om någons mossa när det är en sådan avrättning.
Nej, tyvärr. För långt ifrån och nästan ingen belysning utom polisens ficklampor. Men konstigt om det inte har med mordet att göra.
Citera
2020-05-21, 01:04
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Polisen larmades till platsen klockan 23.23. Flera personer larmade om höga smällar i området. I samband med skottlossningen har det även brunnit i en bil.
– Det kom larm om bilbrand, om en trafikolycka och om pdv, pågående dödligt våld. Det är en bil som har brunnit samtidigt som polisärendet om dödligt våld kom in, säger Patrik Svensson, teamledare på SOS Alarm.
https://www.sydsvenskan.se/2020-05-2...-i-helsingborg

Så nysvenskarna skjuter sin kompis, kör därifrån och krockar och eldar sedan upp sin bil?

Citat:
Tid: 2020-05-20 23:25
Händelse: Brand ute – fordon Personbil Övrigt Nivå: Larm Nivå 1
Adress: Ragnvallagatan, Helsingborg Station: Helsingborg City brandstation (M220Contal)
https://helsingborg.se/kommun-och-po...ris/sok-larm/#
Senast redigerad av Chantre 2020-05-21 kl. 01:07.
Citera
2020-05-21, 01:28
Medlem
Ryktas om att de ska vara en person vid namn Youn*s Ha*f*
Citera
2020-05-21, 01:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armyofpharaos
Om stjärnan i förnamnet är ett a, så hittar jag ingen med något liknande efternamn i Helsingborg.
Citera
2020-05-21, 01:37
Medlem
Tuttelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armyofpharaos
Det stämner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto