Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-19, 16:04
Medlem
Får man borra genom ett tunnare gipsvägg i en hyresrätt för att kunna dra en kabel eller blir man skyldig att betala för väggen? Tänker att det är en sån sak som man enkelt kan fylla igen och spackla när man flyttar.
Citera
2020-05-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay2dZ
Får man borra genom ett tunnare gipsvägg i en hyresrätt för att kunna dra en kabel eller blir man skyldig att betala för väggen? Tänker att det är en sån sak som man enkelt kan fylla igen och spackla när man flyttar.

Så länge du återställer det (spacklar igen det och målar om) så bryr sig knappast hyresvärden
Citera
2020-05-19, 16:31
Medlem
Jag gjorde det genom två väggar o klamra antennkabel efter sockeln och satte tvutag i bägge soveummen. Fick sitta kvar när vi flyttade o bostadsföretaget sa inget. Gör det snyggt i ett hörn så ere grönt.
Citera
2020-05-19, 16:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Under min "karriär" som hyresgäst behövde jag göra rätt stora hål på ett par ställen. Jag borrade med en hålsåg, med en diameter så att man kunde sätta på ett doslock i efterhand. Det blev inga frågor på det.
Citera
2020-05-19, 19:04
Medlem
Helt lugnt. Bara borra på. Du kan till och med riva väggen om du känner för det.

Det är ju ditt hem, eller hur!?
Citera
2020-05-19, 19:13
Medlem
Cosmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Du kan till och med riva väggen om du känner för det.

Vilken planet bor du på? Klart som fan att man inte får riva en hel vägg i en hyresrätt?
Citera
2020-05-19, 19:16
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Gör det snyggt i ett hörn så ere grönt.
Precis!!! Är det snyggt gjort så bryr sig ingen enligt min erfarenhet.
Citera
2020-05-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Vilken planet bor du på? Klart som fan att man inte får riva en hel vägg i en hyresrätt?

Jodå. Jag har själv rivit en vägg i syrrans hyresrätt. Blev riktigt snyggt.

Ännu har inte hyresvärden sagt något.

Hyresvärden är glad så länge du betalar hyra. Sköter du betalningarna så skiter hyresvärden i vad du pysslar med inne i lägenheten.
Citera
2020-05-19, 22:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jodå. Jag har själv rivit en vägg i syrrans hyresrätt. Blev riktigt snyggt.

Ännu har inte hyresvärden sagt något.

Hyresvärden är glad så länge du betalar hyra. Sköter du betalningarna så skiter hyresvärden i vad du pysslar med inne i lägenheten.
Fast du lär åka på att få betala väggen den dag som syrran skall flytta ut. Lär bli en rejält saftig räkning.
Citera
2020-05-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast du lär åka på att få betala väggen den dag som syrran skall flytta ut. Lär bli en rejält saftig räkning.

Nej. Det är i stort sett yrkesmannamässigt utfört. Så blir inga problem.
Citera
2020-05-19, 22:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej. Det är i stort sett yrkesmannamässigt utfört. Så blir inga problem.
Jo har du gjort detta utan hyresvärdens tillstånd så kan du få betala för att återställa lägenheten till ursprungligt skick oavsett hur yrkesmannamässigt det är utfört.
Citera
2020-05-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Jo har du gjort detta utan hyresvärdens tillstånd så kan du få betala för att återställa lägenheten till ursprungligt skick oavsett hur yrkesmannamässigt det är utfört.

Eftersom det blev snyggare än det var innan så låter det osannolikt. Tror snarare hyresvärden kommer bli imponerad när han ser hur öppen lägenheten blev.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in