2020-05-19, 09:15
Medlem
Hugh Mungus är en riktig man.

Inget skämt asså... Han verkar varmhjärtad, uppriktig, icke-fientlig, inte så väldigt tävlingsinriktad, inte rädd för att göra bort sig - och om han ändå råkar göra det så är det ingen biggie.

Han är inte direkt vältränad, men min röst går till herr Hugh Mungus.
Citera
2020-05-19, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det finns nog också såna som tror att det bara finns en sorts män också.
Eller att det finns en enda riktig form som alla de bästa männen stöps i.

Den sortens människor känner troligen inte till så mycket om världen eller känner särskilt många människor ännu för att ha insett att precis varje människa är unik och att varje människa har väldigt många egenskaper som talar till deras för eller nackdel, beroende på vem man frågar.

Ditt enda jobb är inte att hitta fel på eller rätt på andra, för det är det allra lättaste jobbet. Ditt jobb är att lära känna dina styrkor och svagheter och utveckla dem till något som är till nytta och gagn för dem du vill ha närmast dig. Din flock. Alla blir inte ledare och de bästa ledarna väljs av din flock om din flock är kompetent nog att göra informerade val.

Om du ska ha något mer i uppgift, så är det att hjälpa dem runt omkring dig att också hitta sina styrkor och svagheter. Om du vill att de lyckas, så vill de troligen att du lyckas och först då kan det gemensamma bygget lyfta.

TS däremot, ska nog gå tillbaks till sina serietidningar ett par år till...

Vad grundar du dedär med att jag ska gå tillbaka till mina serietidningar? För att jag skämtsamt skrev om steriotypen av en man?

Värför ska en man va en ledare? Värför är de manligt att vara en ledare? Tror kvinnor gör de lika bra?
Citera
2020-05-19, 09:35
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Paolo Roberto
Haha, han har hela sitt liv belönats för det han gjort. I kungsan 1985 stod en kö med brudar till hans plats under/bakom scenen för att suga av honom och när han inte orkade bli avsugen mer gick han ut och slog nån på käften, tills han blev sugen igen.
Citera
2020-05-19, 09:36
Medlem
En som inte gnäller.
Citera
2020-05-19, 09:37
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirBennedict
Vad grundar du dedär med att jag ska gå tillbaka till mina serietidningar? För att jag skämtsamt skrev om steriotypen av en man?

Värför ska en man va en ledare? Värför är de manligt att vara en ledare? Tror kvinnor gör de lika bra?
Läs igen, din tunna verklighetsbild är tunnare än de flesta comicböcker och tidningar och baseras på arketyper och inte riktiga människor.
Citera
2020-05-19, 09:41
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:

En man måste inte vara en ledare för andra, däremot är många män ledare. En del kvinnor är bra ledare. Ledarskap är en konsekvens av maskulina egenskaper. Att leda andra innebär först och främst att man är bättre att leda sig själv än andra leder sig själva.

Sen att kvinnor finner det attraktivt med ledare är för att de har högre socialt värde, dvs deras överlevnads- och reproduktionsvärde är högre än nån självömkande tönts.
Senast redigerad av DaChief 2020-05-19 kl. 09:45.
Citera
2020-05-19, 10:45
Medlem
Grunden till all manlighet är ju att attraheras av kvinnor och behandla kvinnor väl. Sen finns det en massa manliga drag, både bra och dåliga sådana.
Citera
2020-05-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volumen
En riktig man är modern, pratar med medvetet skapad ljusare röst, hävdar matriarkatet som modigt och bästa ledare, har på sig feminina kläder (gärna kjolliknande, med argumentet "är bra för spermierna, ju"), säger att "män ska flytta på sig för kvinnor", pepper sin fru att könskriga mot manliga vänner och släktingar, hjälper till att kriga mot män som inte har döttrar, pratar sig varma om damidrott.
Ja, det ser lite annorlunda ut idag vetni, men fortsätt gärna jaga björn och elda i grottan!

Män med dessa egenskaper får det svårt att hitta sig en (respektabel o vettig) fru.
Lyckas dom så handlar det om bottenskrapet av kvinnor.
Kvinnor med tidigare förhållanden, barn med olika fäder, spermahinkar och psykiska vrak.

Men visst, det är ju nice att det finns någon för alla...

En välfungerande är familjens ledare och beskyddare och ömt repekterad som detta av övriga familjen.
Han döttrar växer upp till ansvarsfulla kvinnor och sönerna går i hans fotspår. Frun är lycklig.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-05-19 kl. 11:31.
Citera
2020-05-19, 11:16
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Män med dessa egenskaper har ytterst svårt att hitta sig en fru....
Lyckas dom så handlar det om bottenskrapet av kvinnor.
Kvinnor med tidigare förhållanden, barn med olika fäder, spermahinkar och psykiska vrak.

Men visst, det är ju nice att det finns någon för alla...

En välfungerande är familjens ledare och beskyddare och ömt repekterad som detta av övriga familjen.
Han döttrar växer upp till ansvarsfulla kvinnor och sönerna går i hans fotspår. Frun är lycklig.
Så var det förr, tills hon såg att grannen hade större hus och nyare bil och att hennes man tjänade mindre än grannens man och dessutom måste jobba fler timmar som han därför inte tillbringar med henne?

Du kan aldrig göra den sorten nöjd.
Citera
2020-05-19, 11:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Vad definierar en man nu för tiden? Att man gör manliga saker? Att man ser ut som en riktig karlakarl? Att man beter sig som ett ärkesvin och sätter på allt som rör sig?

De är svårt! Många tror att dom är självaste djingis khan av manlighet bara för att dom har ett mäktigt skägg... Som dom sedan har massa skäggoljor och dyligt i.. Manligt? Nop!

Många tror att dom är männ för att dom snickrar till yrket.. Men går runt med skyddshjälm och klankar ner på alla våghalsar som kanske gör nått dumdristigt!
Mer kärringar på byggen än nån annanstans!

Dom meckar med sina fina bilar? Står där med sina feeeta tribal tatueringar och lyssnar på en låt som handlar om att suga kuk av Eddie meduza.. Nja

Ge mig svar så att jag med en dag kan klassas som en riktigt jävla Karl-Alfred!
En rejäl hängpung och flottig frisyr!
Citera
2020-05-19, 11:47
Medlem
Blommetupps avatar
I mina ögon är en riktig man någon som kan klara sig själv och sin familj. Någon som kan bruka jorden, jaga, fiska och kunna skydda familjen. Man ska kunna det mesta. Det handlar väl inte egentligen om hur man ser ut eller är en gaphals eller ej. Det är något som måste finnas inom en. Man måste vara tuff.
Citera
2020-05-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Så var det förr, tills hon såg att grannen hade större hus och nyare bil och att hennes man tjänade mindre än grannens man och dessutom måste jobba fler timmar som han därför inte tillbringar med henne?

Du kan aldrig göra den sorten nöjd.

En riktig man lyckas hålla sin kvinna nöjd och besitter inte oron av att bli lämnad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in