• 1
  • 2
2020-05-19, 05:39
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coheed123
Jag tycker att du har en mycket intressant trådstart och jag väntar med spänning på svar.
Som tur är har jag själv två små söner så jag slipper grubblet av vem flickan drar hem. Men visst, mardröm.
Vänta du bara tills småkillarna dina börjar lyssna på orten-musik, hänga med haschsäljande orcher och luras in kriminalitet av deras bruschor/kusiner, alternativt utsätts för rån & stöld från dessa.

INGA ungdomar kommer undan klimatet vi har skapat genom att rösta in/tillåta totalt urspårad invandring!
Citera
2020-05-19, 06:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Att säga till en rebellisk tonåring ”du får ej umgås med X” ger enbart motsatt effekt. Enda tonåringarna som hålls i styr av sånt är de som skickas till hemlandet eller låses in om de inte lyder, och även de tar risken så man får nog finna bättre metoder.
Naturligtvis måste man börja informera långt innan tonåren. Att påpeka att det är en stor risk att beblanda sig med dessa typer när barnet är 15+ är att vara för sen på pucken.

Sen hjälper inte alltid men jag skulle inte tillåta min 17-åriga dotter att bo med en flera år äldre Irakier.
Något har gått snett i barn-förälderrelationen.
Citera
2020-05-19, 06:58
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Tänker på 17åriga Wilma som bodde med en flera år äldre irakier.
Spontant kan jag väl tycka att föräldrarna bör åtalas för medhjälp till mord.
Vad tycker ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Coheed123
Jag tycker att du har en mycket intressant trådstart och jag väntar med spänning på svar.
Som tur är har jag själv två små söner så jag slipper grubblet av vem flickan drar hem. Men visst, mardröm.
Du får i stället ligga vaken över deras attityd mor tjejer/kvinnor, märker jag.

Som förälder kan du aldrig tvinga dina barn till något, oavsett ålder.
Samhällsklimatet i dag fodrar att man är närvarande och tydlig i sin roll som vuxen, och genom att själv göra ”rätt” och samtal guidar barnen in i livet.

Hota, slå, förbjuda, låsa in har aldrig fungerat. Barn är självständiga, tänkande individer som man måste respektera om det skall bli rätt.

Men det är lika viktigt att barnen också lär sig att ta ansvar för och konsekvenserna av sitt agerande och handlingar.

Därför är ts påstående helt fel.

Mordet på Wilma är givetvis enbart mördarens fel.
Citera
2020-05-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Naturligtvis måste man börja informera långt innan tonåren. Att påpeka att det är en stor risk att beblanda sig med dessa typer när barnet är 15+ är att vara för sen på pucken.

Sen hjälper inte alltid men jag skulle inte tillåta min 17-åriga dotter att bo med en flera år äldre Irakier.
Något har gått snett i barn-förälderrelationen.

Att låta de flytta hemifrån är ju en annan sak om de är under 18. Men man fåt ha en hälsosam relation bygd på öppen kommunikation sedan början misstänker jag, har inte barn själv så vet ju inte riktigt men kan ju föreställa mig.
Citera
2020-05-19, 16:37
Föräldrar har 100% ansvar för hur deras barn växer upp och ser världen och samhället och dess faror, speciellt i dagens samhälle som genomsyras av toxisk feminism och godhetssignalering helt utan konsekvensanalys.

Sluta tro att ni skyddar barnen genom att gömma dem från verkligheten, visa hemskheterna som kan hända om de beter sig eller umgås med vissa människor, ge dem de verktyg som behövs för att klara sig själva och inte växa upp och bli "deer in the headlights" eller tro att alla människor är lika mycket värda eller i grund och botten bra personer för det är dessa barn som växer upp och blir nästa Wilma, nästa våldtagna tjej eller nästa rånoffer.

Helt och hållet föräldrarnas fel som misslyckats med att informera ungen om inkompatibla kulturer och religioner samt visat henne hur verkligheten ser ut.. Jag har ingen empati öht för varken Wilma, hennes föräldrar eller andra som sätter sig frivilligt i liknande situationer med bestialiska undermänniskor. Wilmas föräldrar ska anmälas och fällas för minst vållande till annans död.
Senast redigerad av kaffepirat 2020-05-19 kl. 16:43. Anledning: svar på TS i mittenstycket
Citera
2020-05-19, 19:10
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepirat
Föräldrar har 100% ansvar för hur deras barn växer upp och ser världen och samhället och dess faror, speciellt i dagens samhälle som genomsyras av toxisk feminism och godhetssignalering helt utan konsekvensanalys.

Sluta tro att ni skyddar barnen genom att gömma dem från verkligheten, visa hemskheterna som kan hända om de beter sig eller umgås med vissa människor, ge dem de verktyg som behövs för att klara sig själva och inte växa upp och bli "deer in the headlights" eller tro att alla människor är lika mycket värda eller i grund och botten bra personer för det är dessa barn som växer upp och blir nästa Wilma, nästa våldtagna tjej eller nästa rånoffer.

Helt och hållet föräldrarnas fel som misslyckats med att informera ungen om inkompatibla kulturer och religioner samt visat henne hur verkligheten ser ut.. Jag har ingen empati öht för varken Wilma, hennes föräldrar eller andra som sätter sig frivilligt i liknande situationer med bestialiska undermänniskor. Wilmas föräldrar ska anmälas och fällas för minst vållande till annans död.
Man kan förmoda att du själv inte har några barn? ....annars hade du med största sannolikhet inte postat trådens (i särklass) mest korkade i lägg(?).

-Vad vet du om föräldraskap?
Citera
2020-05-19, 21:34
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
Man kan förmoda att du själv inte har några barn? ....annars hade du med största sannolikhet inte postat trådens (i särklass) mest korkade i lägg(?).

-Vad vet du om föräldraskap?

Vilken tur att vi fortfarande bor i ett land där vi (delvis) får uttrycka våra åsikter och tankar för allmän beskådning! Synd att du inte kunde nyttja denna underbara frihet att formulera fram något mer konkret.

Jag står fast vid mitt tidigare uttalande och hoppas att vi alla kan fortsätta säga dessa sker, hur korkade de än är.
Citera
2020-05-21, 15:14
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepirat
Vilken tur att vi fortfarande bor i ett land där vi (delvis) får uttrycka våra åsikter och tankar för allmän beskådning! Synd att du inte kunde nyttja denna underbara frihet att formulera fram något mer konkret.

Jag står fast vid mitt tidigare uttalande och hoppas att vi alla kan fortsätta säga dessa sker, hur korkade de än är.
Ja du får gärna stå för att det tex var Wilmas föräldrars fel att hon blev styckmördad och att våldtäktsoffer får skylla sig själva när de råkar på våldtäktsmän men det får stå för dig då..

Även barn/ungdomar med "rätt" uppväxt & uppfostran revolterar ibland sina föräldrar och söker sig till det förbjudna och att då generalisera och lägga all skuld på offrens föräldrar för att individen fattat ett dåligt beslut/haft otur i tänkandet är för mig helt tokigt men den sista idioten är inte född än...

#Man kan leda hästen till vattnet men inte tvinga den dricka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in