Citat:
Ursprungligen postat av
LupesVulpus
Det är ju just det du säger här som sätter det hela på sin spets o är kärnfrågan ”Jag har sagt att det är ett problematiskt område och att bara för att någon betalar så betyder det inte att samtycke finns eftersom det i sexuella sammanhang handlar om om att vilja.." Varför?
Vad är det med sexuella sammanhang som gör att vilja så extremt annorlunda mot bokstavligt talat alla andra former?
Exakt vad gör sexuellt samtycke så magiskt annorlunda
Blir lite tokig här, seriöst vad är det vad sex som fullständigt ändrar allt?!?
Bara för att någon betalar för att (låt oss fortsätta med rövar) torka diarré rumpor så betyder inte det att samtycke finns eftersom att det i torkande sammanhang handlar om att vilja.
Och vi vet inte om personen ville
Det går inte att särskilja för det finns inget att särskilja
Eftersom scatplay finns så kan ju sjukvårdarna tom redan sägas vara sexarbetare
Bara det faktum att denna tråden är så lång och så många uttryck och känslor visade här berättar att sex är en fråga av dignitet mången gången högre än random aktivitet. Förr i tiden var det kyrkan / religionen som höll i taktpinnen vad gäller sex men numera är det nån fake 'unik' gåva man ger varandra, sjukdomar, perversiteter eller då makt och pengar. Sex ÄR genomsyrande det mesta idag och det drar med sig folk och fä till dåliga beslut. Sex / sälja sex är inte likt att jobba på sjukhus eller lager. Du blir dömd av andra genom linsen av dagens fördomar.
Jag är inte bättre själv. Jag kan ibland kika på en 15 årig tjej som precis blivit kvinna med rund och spännig rumpa och sprillans tuttar en stund av sexuell tanke men sen så blir jag påmind av att min dotter snart är där.. Då kliver 'moralen' in och jag är tillbaks i verkligheten. Det är någon annan snubbes dotter jag kollar in som är likväl oroad som jag för min. Jag kan inte kliva på en sån liten tjej för att sedan lämna henne. I dagens värld (speciellt i Indonesien) skulle hon vara dömd. Vad jag vill säga med det är att jag tror på en sexuell moral för att vi är inte en nakenby i Amazonas där sex är fritt och utan efterräkningar.
Så nej, sex och sexsälj är något vi måste hålla koll på.