Citat:
Ursprungligen postat av
azsxdc
Nu är hans vevande förevigat på internet.
Oavsett om han får en kort eller lång dom för detta, (eller någon alls) hoppas jag att han blir påverkad av detta över en lång tid framöver med kontinuerliga påhälsningar av människor som inte stödjer misshandel av kvinnor.
Jag är helt oinsatt men är det någon lokal skitstövel? Misshandel som misshandel (min åsikt) Gott om män som blivit betydligt mer brutalt behandlade. Jag ska erkänna att jag själv (som till att börja med skulle ha rätt svårt att misshandla även en man rent instinktivt skulle ha betydligt svårare att misshandla en kvinna) men i övrigt tycker jag inte det borde anses vara mer synd om kvinnor som drabbas av misshandel (som ju dessutom i detta fall är av normalgraden) än om det är en man som drabbas.
Det finns inte längre någon anledning i vårt så kallade jämställda samhälle att propagera för något sådant. Hade kvinnorna varit gravida har jag dock givetvis en annan större förståelse.
Dessa brott har skett i utomhusmiljö och inte i någon nära relation så jag kan inte se varför man ska betrakta det på något annat sätt än när en man blir misshandlad? Nu spekulerar jag förvisso men det kan ju tänkas vara så att aset (för jag bestrider inte att det rör sig om ett as) i stridens hetta valt att "ta hänsyn" till att offren är kvinnor med allt vad innebär när han utförde misshandeln. En man skulle kanske fått tio smällar, blivit nedlsagen och sparkad i huvudet och på bålen. Hade det varit mindre allvarligt?
Vidare slänger jag lite öppet ur mig frågan vad det ska kallas när en kvinna misshandlar en man? Man kan tycka att det egentligen borde heta just "kvinnomisshandel" då det är en kvinna som utför den men då det uppenbarligen kallas för kvinnomisshandel då det är en kvinna som är drabbad borde det rimligen heta "mansmisshandel" enligt samma logik. Ett ord som jag aldrig hört konstigt nog.
Som sagt, jag är inte helt oförstående för att människor generellt reagerar lite kraftigare när det är kvinnor inblandade men en misshandel av normalgraden tarvar inte hembesök enligt mig.
PS: Jag har inte sett filmen så jag reserverar mig för det.
Med Vänlig Hälsning,
Incestuous