2020-05-17, 22:15
Medlem
bullangeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Den undre världen är ett ytterst sofistikierat kriminelltt nätverk som arbetar i det dolda i Kiruna.

Dessa har bekräftat dem vet var GM befinner sig i fall hen försöker ta sig på flykt från lagens långa arm. Men att attackera är inte aktuellt då det kan dra onödig uppmärksamhet från Polisen som inte är tillönsklig.

Sedan med tanke på Covid och socialdistanisering kan den undre världen åtminstone hjälpa till att hålla koll och ge anonyma tips åt polisen.

Funkar inte så i undre världen, om du tror det 🤦🏻‍♂️ Så sluta lägg upp skit som du inte har någon aning om.
Dem bryr sig mindre om covid!!
Och nej dem ger inga jävla anonyma tips till farbror haffa!!
Citera
2020-05-17, 22:18
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
Funkar inte så i undre världen, om du tror det 🤦🏻‍♂️ Så sluta lägg upp skit som du inte har någon aning om.
Dem bryr sig mindre om covid!!
Och nej dem ger inga jävla anonyma tips till farbror haffa!!
I Kiruna kanske "den undre världen" är någon form av mullvadsfolk som lever i gruvan..
Citera
2020-05-17, 22:29
Medlem
lyktstolpes avatar
Är Kiruna ett trashsamhälle?

Inte nog med hur killen slår tjejer. Ser man kommentarerna från internetpöblarna är de inte mycket bättre.
Citera
2020-05-17, 23:00
Medlem
azsxdcs avatar
Nu är hans vevande förevigat på internet.
Oavsett om han får en kort eller lång dom för detta, (eller någon alls) hoppas jag att han blir påverkad av detta över en lång tid framöver med kontinuerliga påhälsningar av människor som inte stödjer misshandel av kvinnor.
Citera
2020-05-17, 23:16
Medlem
Vad är det för jävla soyboy som står och fipplar med mobilen medans en tjej blir misshandlad? Är det verkligen så här illa med civilkurage nuförtiden?
Citera
2020-05-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azsxdc
Nu är hans vevande förevigat på internet.
Oavsett om han får en kort eller lång dom för detta, (eller någon alls) hoppas jag att han blir påverkad av detta över en lång tid framöver med kontinuerliga påhälsningar av människor som inte stödjer misshandel av kvinnor.

Jag är helt oinsatt men är det någon lokal skitstövel? Misshandel som misshandel (min åsikt) Gott om män som blivit betydligt mer brutalt behandlade. Jag ska erkänna att jag själv (som till att börja med skulle ha rätt svårt att misshandla även en man rent instinktivt skulle ha betydligt svårare att misshandla en kvinna) men i övrigt tycker jag inte det borde anses vara mer synd om kvinnor som drabbas av misshandel (som ju dessutom i detta fall är av normalgraden) än om det är en man som drabbas.

Det finns inte längre någon anledning i vårt så kallade jämställda samhälle att propagera för något sådant. Hade kvinnorna varit gravida har jag dock givetvis en annan större förståelse.
Dessa brott har skett i utomhusmiljö och inte i någon nära relation så jag kan inte se varför man ska betrakta det på något annat sätt än när en man blir misshandlad? Nu spekulerar jag förvisso men det kan ju tänkas vara så att aset (för jag bestrider inte att det rör sig om ett as) i stridens hetta valt att "ta hänsyn" till att offren är kvinnor med allt vad innebär när han utförde misshandeln. En man skulle kanske fått tio smällar, blivit nedlsagen och sparkad i huvudet och på bålen. Hade det varit mindre allvarligt?

Vidare slänger jag lite öppet ur mig frågan vad det ska kallas när en kvinna misshandlar en man? Man kan tycka att det egentligen borde heta just "kvinnomisshandel" då det är en kvinna som utför den men då det uppenbarligen kallas för kvinnomisshandel då det är en kvinna som är drabbad borde det rimligen heta "mansmisshandel" enligt samma logik. Ett ord som jag aldrig hört konstigt nog.

Som sagt, jag är inte helt oförstående för att människor generellt reagerar lite kraftigare när det är kvinnor inblandade men en misshandel av normalgraden tarvar inte hembesök enligt mig.

PS: Jag har inte sett filmen så jag reserverar mig för det.

Med Vänlig Hälsning,
Incestuous
Citera
2020-05-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ta13oo
2 stycken misshandlade av gm med anledningen att bo1 ska ha kastat en glasflaska mot RR men träffat dennes bil istället. Gm ska ha blivit arg och börjat slå bo1 och då försökte bo2 (hon i videon, gul jacka) gå emellan och stoppa det men blev misshandlad istället. Vad som hände mellan glasflaskan och första slaget vet jag ingenting om. Polisen kom till platsen, vet inte om det var medans misshandeln pågick eller någon minut efter men alla var kvar på platsen.

vem fan är RR?
Citera
2020-05-17, 23:58
Medlem
Vad fan gör han i Kiruna under dessa coronatider när han bor nere i stockholm?

Någon som vet hela historien? Finns det någon bakgrund?

Tjejen i baksätet vad kastar glasflaska vem/vad?

Tar killen droger eller är han bara ett odjur naturligt?

Varför reagerar ingen?
Citera
2020-05-18, 00:15
Medlem
sfrges avatar
Är det bara jag som irriterar mig på killens namn?
Robby Wellen. Vad är det för nått?
Är han utlänning?
Citera
2020-05-18, 00:29
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Jag är helt oinsatt men är det någon lokal skitstövel? Misshandel som misshandel (min åsikt) Gott om män som blivit betydligt mer brutalt behandlade. Jag ska erkänna att jag själv (som till att börja med skulle ha rätt svårt att misshandla även en man rent instinktivt skulle ha betydligt svårare att misshandla en kvinna) men i övrigt tycker jag inte det borde anses vara mer synd om kvinnor som drabbas av misshandel (som ju dessutom i detta fall är av normalgraden) än om det är en man som drabbas.

Det finns inte längre någon anledning i vårt så kallade jämställda samhälle att propagera för något sådant. Hade kvinnorna varit gravida har jag dock givetvis en annan större förståelse.
Dessa brott har skett i utomhusmiljö och inte i någon nära relation så jag kan inte se varför man ska betrakta det på något annat sätt än när en man blir misshandlad? Nu spekulerar jag förvisso men det kan ju tänkas vara så att aset (för jag bestrider inte att det rör sig om ett as) i stridens hetta valt att "ta hänsyn" till att offren är kvinnor med allt vad innebär när han utförde misshandeln. En man skulle kanske fått tio smällar, blivit nedlsagen och sparkad i huvudet och på bålen. Hade det varit mindre allvarligt?

Vidare slänger jag lite öppet ur mig frågan vad det ska kallas när en kvinna misshandlar en man? Man kan tycka att det egentligen borde heta just "kvinnomisshandel" då det är en kvinna som utför den men då det uppenbarligen kallas för kvinnomisshandel då det är en kvinna som är drabbad borde det rimligen heta "mansmisshandel" enligt samma logik. Ett ord som jag aldrig hört konstigt nog.

Som sagt, jag är inte helt oförstående för att människor generellt reagerar lite kraftigare när det är kvinnor inblandade men en misshandel av normalgraden tarvar inte hembesök enligt mig.

PS: Jag har inte sett filmen så jag reserverar mig för det.

Med Vänlig Hälsning,
Incestuous

Tack för din input, men känns det inte lite efterblivet att komma in i en tråd.
Diskutera din syn på misshandel och inte vad som faktiskt har hänt här?

Typ, se klippet och återkom med en recension..
PS: Hoppas att denna paradisehotel klon får sig ett långt straff, med goda böter och en pungkula krossad antingen på anstalt eller utanför i "frihet".
Citera
2020-05-18, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Vad är det för jävla soyboy som står och fipplar med mobilen medans en tjej blir misshandlad? Är det verkligen så här illa med civilkurage nuförtiden?

Det var ingen soyboy, det var någon kvinna som skrev något i en kommentar såg jag om att det var hon som satt i bilen och filma. Hon vågade inte gå ut.
Citera
2020-05-18, 03:49
Medlem
Fightern90s avatar
Han jobbar i Kiruna och hyr ut sin lägenhet i saltsjö-boo, innan ni postar hans adress så ta reda på fakta, snubben som hyr lägenheten kan råka illa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in