2020-05-16, 22:28
Bannlyst
Hej, dunder orolig ringde 1177 dom hade ingen aning om hjärnskador av följande symptom.

I mitt liv vill jag väldigt gärna att min hjärna återhämtar sig vilket jag gör med träning och lugn miljö.

Utmattningen beror främst på svår ångest hela 2019 tills jag fick bättre medicin från december 2019.

nu hjälper ni mig tack. Jag skall höra med läkare.

Har jag hjärnskador? Kan jag reparera det här? Jag är beredd att kriga.

Allt ni vet om detta brainstorma tack, jag känner mig helt dum just nu. Detta är allvarligt. Det är ansträngande skriva detta meddelande.
Citera
2020-05-16, 22:38
Medlem
Jo visst, hjärnskadorna behöver bearbetas. Mycket vila och betänketid, den riktiga matchen börjar när du är klar för att kliva av medicinen. Fick sån där hjärninflammation av en fästing kombinerat med PTSD och grov hjärnskakning. Ordnade det på strax över decennium ungefär. GLHF.
Citera
2020-05-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av um4444
Hej, dunder orolig ringde 1177 dom hade ingen aning om hjärnskador av följande symptom.

I mitt liv vill jag väldigt gärna att min hjärna återhämtar sig vilket jag gör med träning och lugn miljö.

Utmattningen beror främst på svår ångest hela 2019 tills jag fick bättre medicin från december 2019.

nu hjälper ni mig tack. Jag skall höra med läkare.

Har jag hjärnskador? Kan jag reparera det här? Jag är beredd att kriga.

Allt ni vet om detta brainstorma tack, jag känner mig helt dum just nu. Detta är allvarligt. Det är ansträngande skriva detta meddelande.

Jag fattar inte vad du menar? Du får inte hjärnskador av utmattningssyndrom samt ångest. Den första led jag under en längre tid av då jag gick in i väggen o ångest har jag haft hela livet. Likaså knarkat. Dvs hjärnskada får man inte av detta. Dock kan signalerna i hjärnan trubbas av men det är inte en hjärnakada
Citera
2020-05-16, 22:52
Medlem
Narutoshippchops avatar
Det är väldigt enkelt att behandla. Först tar du ut hjärnan och ger den en mjuk massage med babyolja i en kvart. Sedan kopplar du i den igen och den kommer kännas som ny.
Citera
2020-05-16, 22:58
Medlem
STORVITHAJs avatar
Rent spontant, ja det är möjligt att du har någon hjärnskada.
Kan du inte skriva om din trådstart så att man förstår vad du menar?
Citera
2020-05-16, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Rent spontant, ja det är möjligt att du har någon hjärnskada.
Kan du inte skriva om din trådstart så att man förstår vad du menar?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...matbara-skador

Detta är jag orolig för? Orolig för om jag har hjärnskador pga utmattningsdepressionen, om jag kan behandla det, så det blir bra igen, så kan jag känna mig lugn.
Citera
2020-05-16, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonaQuiote
Jag tror du blir bra igen men det tar tid.
Lugn och ro, vistas mycket i naturen, träna men kanske inte så mycket som innan ( vet inte hur mycket och vad du tränade). Tänk på att inte ta ut dig vare sig det gäller träning eller annat.
Du är förmodligen övertrött nu ,därav oro för bestående hjärnskador, och har nedsatta kognitiva funktioner, vilket kan ge mycket ångest.
Ta hand om dig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...matbara-skador det här
Citera
2020-05-16, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Driffdruff
Jag fattar inte vad du menar? Du får inte hjärnskador av utmattningssyndrom samt ångest. Den första led jag under en längre tid av då jag gick in i väggen o ångest har jag haft hela livet. Likaså knarkat. Dvs hjärnskada får man inte av detta. Dock kan signalerna i hjärnan trubbas av men det är inte en hjärnakada

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...matbara-skador
Citera
2020-05-16, 23:18
Medlem
STORVITHAJs avatar
Knappast något nytt.....stress är inte hälsosamt.
Kan du försöka formulera dig bättre så att man förstår vad du menar när du startar dina nya trådar?
Citera
2020-05-16, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Knappast något nytt.....stress är inte hälsosamt.
Kan du försöka formulera dig bättre så att man förstår vad du menar när du startar dina nya trådar?

vad är det du inte förstår?, det är glasklart det jag undrar om. nu skickade jag en länk. tanketrög just nu förstår du väl.
Senast redigerad av um4444 2020-05-16 kl. 23:33.
Citera
2020-05-17, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonaQuiote
Agneta Sandström menar att mätbara förändringar i hjärnan är liktydigt med hjärnskador men våra hjärnor förändras hela tiden. Det är inte ett myntat uttryck men man skulle kanske kunna säga att du har hjärnsår. Tar du hand om dig läker de till skillnad från vad folk i dagligt tal kallar hjärnskador, trauman som orsakat irreparabla fysiska skador. Ta hand om dig så blir du bra igen, möjligen kommer du ha lättare att få utmattningssyndrom i framtiden men ingen allvarlig skada med bestående men.

okej tack, jag tror själv att genom en fungerande tillvaro så tror jag det kan undvikas i framtiden. Jag tror jag själv istället har lättare för att hantera stress, därmed undvika det istället.

det låter korrekt. när jag var ute på krogen en gång kunde jag inte få ur mig ord när jag skulle beställa i baren, t.ex det tog emot.
Senast redigerad av um4444 2020-05-17 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in