2020-05-16, 14:50
Medlem
Jag behöver ta loss panelen från skjutdörren på en VW T5 2008. Hittar inga skruvar att lossa och inga filmer på youtube som visar hur man skall göra.

Någon som vet?
Citera
2020-05-16, 16:58
Medlem
yz44s avatar
Troligen behöver du använda ett verktyg för panelclips.
Citera
2020-05-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Troligen behöver du använda ett verktyg för panelclips.
Verkar inte vara fullt så enkelt. Misstänker att panelen måste bändas loss i viss ordning för att man inte skall göra sönder något. Själva kanterna sitter inte fast, men längre in sitter det så hårt att något torde gå sönder om jag bänder hårdare.

Antagligen inte svårt alls om man bara sett någon annan göra det. Men för just skjutdörrarna hittar jag inga klipp på youtube.
Citera
2020-05-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Verkar inte vara fullt så enkelt. Misstänker att panelen måste bändas loss i viss ordning för att man inte skall göra sönder något. Själva kanterna sitter inte fast, men längre in sitter det så hårt att något torde gå sönder om jag bänder hårdare.

Antagligen inte svårt alls om man bara sett någon annan göra det. Men för just skjutdörrarna hittar jag inga klipp på youtube.

Om det inte finns några skruvar så borde det inte kunna vara något annat än clips som håller fast den.
Är ju bara rycka och hoppas på det bästa. Skulle något clips gå sönder så finns det ju lite överallt och kostar småpengar.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in