Citat:
Ursprungligen postat av
sweden_land
Nu är det flera webhotell som gått ut med information om att de kommer höja priset på sina domäner pga inflation. Börjar bli löjligt dyrt att äga en .SE eller .NU domän nu.
Kostade 1kr i två veckor precis på Misshosting.se, drog till med 18st paket själv själv för drygt ~100-120kr inkl vpn, ultra paketet, oändligt med mail addresser, cpanel och domän samt ssl! Visste inte att det skulle bli dyrt. VPN + UltraPackage ingick, tro det tog slut igår natt så inte märkt av det själv ännu, tycker dom reas ut för sjukt billiga priser själv. Men det var hos misshosting.se vet jag.
Kostar 9kr nu istället för 1kr ser jag? Känner inte alls igen dom dyra priserna, tycker det är tvärt om. Galet billiga! 1kr för allt, är ju verkligen billigt, kostar 499kr månaden annars jag fick det för 15kr inkl taxes i förrgår. Domänen får man idag för 9kr efter superrean men vet inte om allting igår, bara kollade startsidan snabbt det blir totalt 15kr inkl skatt! Vart kollar ni? Min ena domän köpte jag för 1kr, den är i dag värd 6 siffrigt, det är .nu address. Men inte .se, dom är billiga men .nu kan jag tycka blivit lite dyrare mot vad dom har varit dom senaste ~5åren vet jag inte om jag tycker dom är, det är sig likt.
Hade det varit så hade jag kunnat köpa 50 till om dom kostar 9kr och väntas gå upp. Jag brukar köpa domäner och ibland har man tur med något riktigt kap men det blir typ var tredje månad dom säljs för 1kr och har gjort ganska länge men inte sålänge det ligger på låga priser, 85% rabatt på .se + ultra paketet. Om det är så att det väntas gå upp, slå till! Då gör ni ju ett kap det har jag verkligen gjort om det är så men tror inte det blir någon succé så som det ser ut nu (jag är inte insatt jag bara köper när det är billigt alla möjliga domäner som kan nyttjas för olika saker och idér :P)
Tänkte köpa en .ru domän nyss men jag köpte en .us och då visade det sig att man inte fick vara anonym i en whois så håller mig just till .se och .nu så det misstaget gör jag inte igen! Fyfan vilket misstag! Men men.
Det bästa med misshosting är att dom låter en byta uppgifter om en själv, personnummret te.x. Säg att man köper en domän och måste verifiera sig typ "domstoleen.se/domstolarna" eller vad det nu må vara så kan dom kräva att man reggar sig med personummret och man kan fejka det från början och man kan fejka det efter eftersom man får byta personnummer och allting så det är enkelt att vara helt anonym även om dom "kräver" veriikation. För den som vill vara anonym på riktigt och inte bara i en whois utan även för hosting företaget + myndigheterna om man skulle få dom efter sig.
Ofta man byter personummer, speciellt dom 4 sista och dom sparar inte informationen för det har jag provat redan, dom är lika frågande varje gång och frågar "Äger du verlkigen den, är det verkligen rätt address/personnummer"
JAG: Men gud nej, ingenting stämmer det blev fel! Jag fixar till detta naturligtvis, vet inte hur det blev så fel (lol, så kollar man i apin vem personen är. Någon stackars anställd som man ljuger för, naw!)
SUPPORT: - "Tack, ett ögonblick"
JAG: Vad snäll du är, tack!
SUPPORT: Då var det fixat Tack för att du är ärlig.
JAG: Tack själv..
Sen är det bara byta personnummer igen, lol. Bara räkna ut, vet man inte hur man räknar ut detta i huvudet så finns hamsterpaj te.x, lätt som en plätt:
http://www.hamsterpaj.net/mattan/personnummer
För den som vill köpa .se och .nu domäner så har ni nu råd om billigt erbjudande + hur ni gör det anonymt! Fyfan vad enkelt det är att vara den man vill på nätet! Man kan använda den personesns personnummer som man chattar med haha. Det värsta är att det kan stå te.x: "Välkommen till chatten, du pratar med Adam" så kollar man via lite hacking tricks i apin och vad användarmanet är den loggat in med så så står det "hanna_larsson_001" typ., lmao!! Är dom så dumma så får dom skylla sig själva tills dom fattare det själv . Nåja 9kr iaf, billigt!
PS!! Jag vill varna även för detta företag, jag köpte en domän som var så jävla bra, en myndighets domän och denna personen jag frågade vart är min access till min panel? Då visade det sig att idioten snodde den själv och att den "redan var köpt samma dag", whatever! Fuckar dom mig fuckar jag dom. Jävla idioter. Så man får akta sig för vissa av dessa företag med men det har bara hänt på 1 klockren domän av säkert 200 jag köpt så det är nog inte vanligt direkt men det har hänt i alla fall.
/ w