2020-05-17, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Köpte en handknuten matta av Kilands mattor för några år sedan, mattan hade ett ”skärfel” (någon hade skurit ett vertikalt jack i mattan) Kilands mattor vägrade att ta tillbaka mattan!Aldrig mer detta ”skojarföretag” och då köpte jag 3 handknutna mattor på en gång för ett värde av ca 15000:-

verkar som det är väldigt riskabelt att köpa gjorda mattor pågrund av att man inte skyddas av ångerrätten tyvärr förstår hur du känner.
Citera
2020-05-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
verkar som det är väldigt riskabelt att köpa gjorda mattor pågrund av att man inte skyddas av ångerrätten tyvärr förstår hur du känner.

Tror att det är mer riskabelt att handla hos Kilands (jävla skitföretag) bra att du startade denna tråd! Alltid någon som undviker att handla där👍🏻Efter att ha sökt på nätet och hittat denna tråden!
Citera
2020-05-17, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Tror att det är mer riskabelt att handla hos Kilands (jävla skitföretag) bra att du startade denna tråd! Alltid någon som undviker att handla där👍🏻Efter att ha sökt på nätet och hittat denna tråden!

är besviken på hur dem fick mig att hamna i den här situationen och sedan att dem sa skyll dig själv vi kommer inte ta tillbaka den, men när jag tryckte lite mer så sa dem tillslut att dem kan ta ut tuberna och ge rabatt på flyttfirma så jag är glad med hur dem tog ansvar för det, jag önskar bara att dem gjorde detta från första början innan jag gjorde tråden.
Citera
2020-05-17, 11:06
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Tror mest det är detta forumet som tycker så pratade med flera vänner en sa att vem som helst skulle känna sig vilseleden en av dem sa att hon inte skulle acceptera det försökte med en poll på en annan plats och där röstade dem flesta att dem skulle känna sig vilseledna så jag förstår inte varför just detta forumet tycker annorlunda på ett så hårt sätt tror mest det handlar om mob mentalitet eftersom det började bra men jag orkar inte tänka på det nu för hoppas att det löser sig nu är nöjd med deras lösning med att ta ut tuberna och rabatt på flyttfirma så dem gjorde bra ifrån sig med en lösning på problemet får se hur det går önskar bara dem erbjöd den innan all frustration och innan tråden och prat om arn hade då känt mig mindre vilseleden.
Skillnaden tror jag är att medelåldern är relativt hög här, speciellt i ekonomidelen, så du får en mer vuxen syn på det hela.
Dessutom har det här forumet en tendens att göra sig av med snöflingor och folk som mest vill ha tyckasyndommigkramar.
Citera
2020-05-17, 11:10
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
är besviken på hur dem fick mig att hamna i den här situationen och sedan att dem sa skyll dig själv vi kommer inte ta tillbaka den, men när jag tryckte lite mer så sa dem tillslut att dem kan ta ut tuberna och ge rabatt på flyttfirma så jag är glad med hur dem tog ansvar för det, jag önskar bara att dem gjorde detta från första början innan jag gjorde tråden.
Men rent krasst var det första svar de gav det rätta.
Att de sedan, för att de tyckte syn om dig, gav dig mer assistans än du har rätt till är inget du på något vis kan kräva nästa gång.

Du gjorde fel i dina antaganden.
Det är ditt fel!
Citera
2020-05-17, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Skillnaden tror jag är att medelåldern är relativt hög här, speciellt i ekonomidelen, så du får en mer vuxen syn på det hela.
Dessutom har det här forumet en tendens att göra sig av med snöflingor och folk som mest vill ha tyckasyndommigkramar.

detta var ingen tycka synd om mig tråd, jag ville bara veta vilken rätt jag hade i detta.
Citera
2020-05-17, 11:12
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
detta var ingen tycka synd om mig tråd, jag ville bara veta vilken rätt jag hade i detta.

Men du har ju fortfarande inte accepterat att du inte hade någon rätt.

De levererade din måttbeställsa matta enligt ert avtal.
Citera
2020-05-17, 11:19
Bannlyst
Citat:
Men du har ju fortfarande inte accepterat att du inte hade någon rätt.

De levererade din måttbeställsa matta enligt ert avtal.

jag kommer inte acceptera det eftersom alla tycker olika, jag vill helst inte gå in på det igen, jag kommer aldrig att se att dem gjorde allt helt rätt.
Citera
2020-05-17, 14:09
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
jag kommer inte acceptera det eftersom alla tycker olika, jag vill helst inte gå in på det igen, jag kommer aldrig att se att dem gjorde allt helt rätt.

Det är det ingen som påstår.
De borde haft tydligare information.

Men huvudfelet ligger hos dig.
Citera
2020-05-17, 14:45
Bannlyst
Citat:
Det är det ingen som påstår.
De borde haft tydligare information.

Men huvudfelet ligger hos dig.

Alla tycker olika vissa håller med mig i tråden vissa inte
Citera
2020-05-17, 20:19
Medlem
Hur gick det. Ligger mattan fortfarande på gården utanför och du sitter inne och tycker synd om dig själv?
Citera
2020-05-18, 21:31
Medlem
Jag har handlat hos dem många gånger, de har alltid fungerat hur bra som helst och deras kundtjänst är guld, att du inte kan lägga ihop 1+1 o räkna ut vad som går att få in genom en dörr och att måttbeställda varor aldrig faller in under kategorin öppet köp kan väll inte någon annan än du själv stå för?
Avtal: leverera matta enligt beställda mått
Gjort: levererat matta enligt beställa mått
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in