2020-05-14, 21:15
Medlem
Har sämst hårkvalite. behöver schampo och balsam som inte innehåller sulfat o silikon. Nån som har tips på märken som säljs på apoteken eller åhlens?
Citera
2020-05-15, 08:29
Medlem
vadsadusadus avatar
Urtekram har flera olika som jag tror är både sulfat och silikonfritt. Säljs i alla fall på apotea.
Citera
2020-05-15, 14:10
Medlem
fler som har tips?
Citera
2020-11-02, 02:06
Medlem
Biarkes avatar
Hörde i någon podcast att balsam inte behövs om man använder sulfatfritt shampo, eftersom det är sulfatet som torkar ut så man behöver balsam. Jag tycker håret känns bättre nu när jag kört Weledas schampo utan att ha i balsam efteråt.

Jag har generellt försökt hitta så miljövänliga hår- och hudvårdsprodukter till duschen som möjligt, eftersom jag nyligen flyttat till ett naturreservat och gården har gammalt avlopp. Weleda är den enda jag testat än så länge. Ringblomme-schampot och havtorn-duschtvålen. Jättebra. Enda negativa är små förpackningar och att det produceras i Schweiz. Här i Värmland finns företaget "KaliFlower Organics" som producerar liknande produkter. Inte testat dessa än. https://www.jordklok.se/sv/trademark...lower-organics
Citera
2020-11-02, 02:19
Medlem
Passepartouts avatar
Schamporecept

Vispa ihop helt lätt:
1 ägg
c.a 2 tsk honung
c.a 1 tsk kanel

Kamma håret, massera noga in "röran", låt verka någon minut, skölj ur. Färdigt. Om du har torrt hår, använd endast äggulan.

Fungerar perfekt.
Citera
2020-11-02, 17:38
Medlem
Kolla iHerb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in