Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-14, 21:11
Avstängd
Det pendlar mycket mellan vad jag vill göra i mitt liv. Jag är en sån person att det är allt eller inget som gäller. Fasta rutiner, bra kost och träning kan öppna upp nya möjligheter, men till vadå egentligen? Varför gör jag det? Gör jag det för att jag innerst inne vill det eller av den enkla anledningen till att det är bra? Jag kör hårt på det ett tag men känslan av hopplöshet återkommer alltid.
Det är här och då jag tänker om jag vill ha ett enkelt liv istället. Jobba, knarka lite, bara softa. Men en del i mig vill inte det.

Vet inte, det är svårt. Har aldrig riktigt haft en drivkraft till att göra mer än nödvändigt. Perioder kommer där det känns som att allting är möjligt. Har jag då en grund med träning, sömn och mat så är det enklare att komma vidare. Allt som oftast så släpper jag allting och får då tankarna igen om att ha ett enkelt looser liv eller faktiskt ta sig vidare och bli något...

Vet inte riktigt vad jag ska göra.
Citera
2020-05-14, 22:13
Medlem
Bonnatorps avatar
Att inte veta, ja det förstår jag kan kännas svårt.

Du verkar dock ha koll på att du är inne på allt-eller-inget grejen iallafall.
Jag tror att i ett sådant läge är det väldigt viktigt att veta, och det med säkerhet, för att du ska kunna hitta vägen.
Självklart är det nyttigt att ställa sig frågorna vad, vem, hur och så. För som människa behöver man hjälp. Även jag.
Men man är fri att svara också, för den verklighet du upplever kommer att påverkas av det svar du ger.

Det här är lite av ett livsfundament kan man säga, att den som visar på kraft känner en.
Och man är fri att visa på kraft.
Men du kommer att känna mycket större frid av äta, dricka, arbeta, och vara nöjd med det du har.
Citera
2020-05-15, 04:19
Medlem
Att du ser på ett vanligt liv som ett "loser"liv är skrämmande. Hade du varit någon extraordinär person så hade du inte suttit på flashback och frågat folk vad du ska göra med ditt liv.

Har du några hobbies? Spendera din tid med saker du gillar att göra, oavsett vad det är eller hur misslyckad du känner dig ur ett framgångsperspektiv. Folk är, enligt min mening, alldeles för fokuserade på att vara framgångsrika nuförtiden, troligen pga hur noga vi kan följa våra förebilders liv i sociala medier bl.a.

Det låter som du tvingar på dig själv nya saker för att försöka komma vidare i livet, vilket funkar för vissa, men inte för alla. Tycker du borde fundera på vad du verkligen gillar att göra, och om du inte riktigt vet vad det är, fundera på vad du gillade att göra när du var yngre, gå tillbaka till dina rötter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in