2020-05-14, 20:34
Medlem
Har haft ett konstigt problem med att installera BankID på fil på min laptop. När jag försöker installera de så dyker det en ruta under installationen att runscript kunde inte köra..sen klickar jag okej..dyker nästa ruta upp och säger installfinalize kunde inte köras..

Testat med allt, men ingen fungerar . Fel på laptop en? Operqtivsystemet? Bankid?
Citera
2020-05-14, 20:54
Medlem
mikaelss avatar
Har du kollat att du har en fresh version av BankID säkerhetsprogram, dvs det program du installerar certifikatet i?
Vilket operativ kör du? Uppdaterat? Adminbehörighet (om Windows)?
Citera
2020-05-14, 21:03
Medlem
Om du berättar mer om vad du har för laptop och operativsystem så blir det enklare för folk att försöka hjälpa dig.
Citera
2020-05-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Har du kollat att du har en fresh version av BankID säkerhetsprogram, dvs det program du installerar certifikatet i?
Vilket operativ kör du? Uppdaterat? Adminbehörighet (om Windows)?

Laddat ner den flera gånger. Från bankid:s hemsida och genom banken. Kan inte komma igång med installationen den stannar mitt i med varningarna jag nämnde innan sen stängs det av.

Windows 10 home
Jag försökte kolla adminbehörighet och det verka stämma. Vet inte riktigt om jag kollade rätt men ska nog stämma.
Citera
2020-05-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1972an
Om du berättar mer om vad du har för laptop och operativsystem så blir det enklare för folk att försöka hjälpa dig.

Asus laptop som är ny.
Windows 10 home
Citera
2022-10-23, 10:45
Medlem
Kan man plocka bort den FJÅNIGA rösten som kommer ism att man identifierar sig mot bank?
Den är ju helt onödig och den kom nog häromdagen, runt 20 okt 2022..
Citera
2025-05-19, 11:25
Medlem
Jordgubbes avatar
"BankID på fil" håller väl på att fasas ut, eller kan man fortfarande nyinstallera det?
Citera
2025-05-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
"BankID på fil" håller väl på att fasas ut, eller kan man fortfarande nyinstallera det?

Varför skulle "BankID på fil" fasas ut? Ersättas av vad? Finns många som föredrar att utföra sina ekonomiska transaktioner via dator istf att använda en "smartfån".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in