2020-05-14, 17:11
Medlem
Tjena Flashback!
Har snusat portion för det mesta, men under den senaste tiden har jag börjat pröva mig fram med lössnus. Det jag har testat är Röda lacket, General, Göteborgs prima fint. Det konstiga är att jag känner knappast någon smak skillnad mellan dessa, Generalen sticker ut något i smaken. Jämför man istället med portion snus så känner man ju direkt skillnad mellan Ettan portion och en General portion.

Är det endast jag som tycker att lössnus smakar något lika, till skillnad mot portions snus?
Citera
2020-05-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dukeen
Tjena Flashback!
Har snusat portion för det mesta, men under den senaste tiden har jag börjat pröva mig fram med lössnus. Det jag har testat är Röda lacket, General, Göteborgs prima fint. Det konstiga är att jag känner knappast någon smak skillnad mellan dessa, Generalen sticker ut något i smaken. Jämför man istället med portion snus så känner man ju direkt skillnad mellan Ettan portion och en General portion.

Är det endast jag som tycker att lössnus smakar något lika, till skillnad mot portions snus?
Liknande, men mera fylligare i smaken skulle jag säga.
Citera
2020-05-14, 17:43
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Tjena Flashback!

Prima Fint är svårslaget alltså. Fantastiskt smak. Ett nöje att baka, håller en vecka utan att bli torr (bra för mig som varvar med portion).
Citera
2020-05-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Prima Fint är svårslaget alltså. Fantastiskt smak. Ett nöje att baka, håller en vecka utan att bli torr (bra för mig som varvar med portion).

De är det, känner absolut ingen skillnad mellan prima fint och röda lacket. Är det någon skillnad eller är det bara jag som är korkad?
Citera
2020-05-14, 19:34
Medlem
Det är en jävla skillnad. Inget smakar som ettan lös.
Citera
2020-05-14, 19:49
Bannlyst
Det är stor skillnad, mycket godare med lös.
Jag snusar portion nu för att jag blivit bekväm men lyxar till det med en lösdosa ibland.
Citera
2020-05-14, 22:04
Medlem
Barney Calhouns avatar
Lössnus som jag dagligen använt ca en dosa om dagen i 20 år sedan jag slutade röka har nog inte så mycket smak faktiskt.
Känner olika lukter på dosan men smakskillnaderna är inte stora tycker jag.
Mera en fråga om konsistens. Röda lacket liknar kitt och känns lite väl svag i fråga om nikotinkick men man kan sova med den.
Ettan och grov betydligt lösare och känns mera men måste ut tidigare.
Men någon direkt smak på vanligt lössnus tycker jag är nästan obefintligt jämfört med påssnus som man känner dom tillsatta aromerna direkt
Sista 5 åren gör jag eget för runt 4 kr dosan och det handlar mera om att tillfredställa nikotinberoendet än smak.
Tycker det känns bra vilken sort jag än provar.
Citera
2020-05-15, 04:46
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
De är det, känner absolut ingen skillnad mellan prima fint och röda lacket. Är det någon skillnad eller är det bara jag som är korkad?

Alltså, så jäkla stor skillnad kan det ju inte bli med tanke på att det samma skit i det och inte massa smaksättning. Men de har olika konsistens och styrka tycker jag. Båda är mjuka men Prima Fint håller sig i munnen längre.

Ettan är annorlunda. Vet inte vad det är. Högre tobakskoncentration, eller att den är kallrökt med nåt träslag eller dylikt.
Citera
2020-05-15, 04:59
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Nej nej, av de runt 10-15 sorterna det blivit under årens lopp så har jag kunnat känna väldigt tydliga skillnader på lössnuset.

General hade en sort för runt 20 år sedan som hette General silver och på dosan var allt guldigt silvrigt istället. Der är inget fel på original General men General silver med sin egna smak gillade jag snäppet bättre än originalet.

Kör på Kronan lös mest hela tiden nu. Jag personligen tycker det är den snussort som smakar mest enbart snus följt av Ettan.
Citera
2020-05-15, 21:39
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad

Kör på Kronan lös mest hela tiden nu. Jag personligen tycker det är den snussort som smakar mest enbart snus följt av Ettan.

Kronan är dessutom väldigt prisvärd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in