2020-05-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Jag visste inte ens att hon var aggressiv som person. Jag har sett henne flera gånger, senast i somras, trots att jag inte bor i Jönköping. Hon har ju ett väldigt uppseendeväckande och tragiskt utseende. men har ändå alltid uppfattat henne som harmlös. Hoppas att kommunen uppmärksammar henne och ger henne den hjälp hon behöver innan hon verkligen skadar någon.

Får man fråga varför du vill veta hennes namn?

Jag tror inte att hon alltid är aggressiv men jag har upplevt henne vara det ganska många gånger och man har ju även hört hur andra har upplevt henne. Jag ska försöka göra min röst hörd för både hennes och invånarnas skull så det inte eskalerar—om jag nu inte har fel uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag hoppas du förstod min ironi dunkehalla och neråt har alltid ansetts vara "Gräddhyllan" i Jönköping. Samtidigt som alla boende i området tittar med avund över sjön efter kl 18 mot huskvarna-sidan där kvällssolen värmer hela kvällen

Haha där fick du mig... Jag har faktiskt hört folk kalla Trånghalla för gräddhyllan vilket till och med tycker är att ta i litegrann... Jag är ju dessvärre inte uppväxt i Jönköping, så tillsammans med de andra invånarna som inte är uppväxta här sprider vi felaktig information om vad som är vad. Torpa inkluderar ju uppenbarligen Söder, delar av Gräshagen och Bäckalyckan m.m. Vissa anser t.o.m att Munksjöstaden är Torpa...
Citera
2020-05-15, 00:00
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Julmust
Jag tror inte att hon alltid är aggressiv men jag har upplevt henne vara det ganska många gånger och man har ju även hört hur andra har upplevt henne. Jag ska försöka göra min röst hörd för både hennes och invånarnas skull så det inte eskalerar—om jag nu inte har fel uppfattning.
Vad hoppas du uppnå då?
Citera
2020-05-15, 00:02
Medlem
Finns det någon bild på GM?
Jag har hört om henne men har aldrig träffat på henne själv. Av det jag har hört så verkar hon ganska aggressiv samt virrig, ingen bra kombination.

Citera
2020-05-15, 03:39
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Jaha är det hon där käken liksom går "upp" in i själva huvudet nästan? Som om hon inte har en haka?
Men du överdriver inte något om åldern? 40 år? Så ung ser hon verkligen inte ut att vara, minst 55. Jätte skrynklig i ansiktet ju.
Har väl sett henne vifta lite med armana och muttra något oigenkännligt emot folk men våldsam?
Minns en morgon för ett tag sedan när jag skulle till jobbet. När jag ska gå ut ifrån min port så står hon där och blev på något sätt skrämd av mig tror jag för hon blev riktigt förvånad och sa något jag inte kunde höra. Enligt hyresvärden jag har så brukar hon/uteliggare ta sig in i trapphus och vara där inne. Vad dom gör vet jag inte.
Men en dag så låg det en spya eller liknande i trapphuset på trappan och då ringde jag min hyresvärd och det första han sa var "Ah de dom där jääävla uteliggarna!"
Tandlös utan protes, förlorar man alla nedre tänder (ex. tandröta & tandläkare bedömer att kvarvarande tänder kommer skava sönder kinden) så får man väldigt mycket hud till övers, men brukar vara missbruk i botten också om man förlorar alla tänder. Rökning gör hud slappare.
Citat:
Ursprungligen postat av InteMassmedia
Jag har hört om henne men har aldrig träffat på henne själv. Av det jag har hört så verkar hon ganska aggressiv samt virrig, ingen bra kombination.

Varför håller du på sådär? Varför ska man hänga ut en till synes vanlig människa med psykisk ohälsa & abnormast utseende? Fittig är vad du är.
Senast redigerad av psykoshippien 2020-05-15 kl. 03:41.
Citera
2020-05-15, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Vad hoppas du uppnå då?

Jag vet inte vad samhället erbjuder sådana här person för typ av hjälp men på föregående inlägg verkar det ändå som att det finns en del saker som faktiskt kan göras, men man kan väl aldrig tvinga någon till vård? Såvida personen ifråga inte utgör en tydlig fara för andra då. Jag vet inte vad jag hoppas på... att hon ska sluta vara aggressiv? Att någon ska ta hand om henne så hon slipper ränna runt på gatorna? Hon kanske inte vill ha hjälp, då är det väl som det är.

Citat:
Ursprungligen postat av InteMassmedia

Förr eller senare kommer du nog se henne i stan; det går knappast att ta miste på när du väl ser henne.
Citera
2020-05-15, 12:10
Medlem
Hon heter N*van*a * - e, k
Hakan ser ut som den gör efter en tidigare canceroperation.
Hon brukar kissa och sova i trappuppgångar, var en som påstod att han driver nåt slags härberge eller vandrahem och hon hade stannat där under natten, när hon lämnade dagen efter hittades kiss i sängen och lämnade sprutor/kanyler
För nån månad sen hoppade hon på nån liten kille (10-12 år typ) helt oprovocerat på bussen, han blev så rädd att han hoppade av och flydde platsen
Vissa busschaufförer släpper inte på henne längre på bussarna eftersom hon nästan alltid krånglar och ställer till bråk och oprovocerat skäller på folk, men hon brukar smyga på genom bakdörrarna.
Hon fastnade på en övervakningskamera på nån mataffär i stan när hon gått in med en hel jävla kartong som hon plockade full med varor och sedan gick hon casually ut, utan att betala. Butiksägaren la ut bilden från övervakningskameran på sociala medier och varnade folk för henne eftersom hon verkar snatta väldigt mycket och ofta på diverse affärer runt om i stan
Har blivit gripen av polis många gånger av okända anledningar. Aldrig suttit inne vad jag hört iallafall.
Hänger på mest på juneporten och området kring sofiakyrkan, lasarettsparken och även torpa tror jag.
En ny lokal-favorit för mig, hon slår skrikåsa i hästlängder!
Citera
2020-05-15, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Varför håller du på sådär? Varför ska man hänga ut en till synes vanlig människa med psykisk ohälsa & abnormast utseende? Fittig är vad du är.

Jag är nyfiken och vill se en bild på människan. Problem?

Citat:
Ursprungligen postat av kloakratta
Hon fastnade på en övervakningskamera på nån mataffär i stan när hon gått in med en hel jävla kartong som hon plockade full med varor och sedan gick hon casually ut, utan att betala. Butiksägaren la ut bilden från övervakningskameran på sociala medier och varnade folk för henne eftersom hon verkar snatta väldigt mycket och ofta på diverse affärer runt om i stan

Oj psykoshippien, bäst du hör av dig till butiksägaren och frågar varför han hänger ut en till synes vanlig människa sådär. Vilken fitta
Citera
2020-05-15, 14:07
Medlem
448s avatar
Citat:
Hon brukar kissa och sova i trappuppgångar, var en som påstod att han driver nåt slags härberge eller vandrahem och hon hade stannat där under natten, när hon lämnade dagen efter hittades kiss i sängen och lämnade sprutor/kanyler
För nån månad sen hoppade hon på nån liten kille (10-12 år typ) helt oprovocerat på bussen, han blev så rädd att han hoppade av och flydde platsen
Vissa busschaufförer släpper inte på henne längre på bussarna eftersom hon nästan alltid krånglar och ställer till bråk och oprovocerat skäller på folk, men hon brukar smyga på genom bakdörrarna.
Har blivit gripen av polis många gånger av okända anledningar. Aldrig suttit inne vad jag hört iallafall.
Hänger på mest på juneporten och området kring sofiakyrkan, lasarettsparken och även torpa tror jag.

Sådana här älskar Säpo och värva om man behöver en spanare i området - kanske lite
mycket missbruk för att det skall fungera i praktiken men inte långt ifrån

I Göteborg värvades en sådan här kvinna med att dom köpte en nalle och surfplatta till henne.
Nuckan borde från allt mellan trappuppgångar till jourboende och tvättade sig aldrig.

Hennes uppdrag var b.la att spana på Kafe Skåne i Mölndal - då fikade även alltid Polisen där.
En natt satt jag inträngd med hela regionala insattstyrkan inträngd i ett hörn , luktfritt hörn.
20 tuffa killar satt som möss och glodde på nuckan som satt och plottra på nallen och surfplattan - jag var tvungen och säga det rakt ut :

"Säpo spanar här med nuckan"

Dom börja asgarva , "när du säger det så..."

Spaningsuppdraget gick dock om stöpet snart då hon luktade så illa så hon blev portad 😆

Dom kan värva vad som helst mao.....
Citera
2020-05-15, 15:58
Medlem
Hon heter Ne*venk* S*rv*n och kommer från Kroatien. Hon är 55 år gammal, inte 40. Hon kan vara väldigt aggressiv, spotta på folk, slåss och skrika och svära helt oprovocerat mot människor hon möter. Hon slog till en liten pojke på bussen för nån månad sen. Hon beter sig inte alltid såhär men väldigt ostabil i humöret. Jag har själv stött på henne många ggr, sist gav hon mig långfingret och sa nåt jag inte kunde uppfatta.
Citera
2020-05-15, 16:35
Medlem
[quote=InteMassmedia|71578712]Finns det någon bild på GM?

[/QUOTE

Kvinnan finns på Facebook, om du nu vill se hennes ansikte. Bilden är dock väldigt suddig.
Citera
2020-05-15, 22:37
Medlem
Citat:

Det var en rejäl dos med dåligt beteende, fan va sjukt... Nu har jag hört det här med killen på bussen från flera olika källor så någon sanning måste det väl ligga i det. Hade ingen aning att det var så pass mycket bekymmer...

Citat:
Ursprungligen postat av Sunnies73
Hon heter Ne*venk* S*rv*n och kommer från Kroatien. Hon är 55 år gammal, inte 40. Hon kan vara väldigt aggressiv, spotta på folk, slåss och skrika och svära helt oprovocerat mot människor hon möter. Hon slog till en liten pojke på bussen för nån månad sen. Hon beter sig inte alltid såhär men väldigt ostabil i humöret. Jag har själv stött på henne många ggr, sist gav hon mig långfingret och sa nåt jag inte kunde uppfatta.

Tack! Hittade henne på Facebook... hon har en äldre profilbild bland sina foton... Är det hon innan operationen tro? Undrar hur hon har hamnat där hon är idag... var det konsekvenserna från cancern som blev för outhärdligt? Det är en tuff verklighet att vakna upp till att halva ansiktet är borta liksom... kan inte ens föreställa mig hur det är eller hur jag hade hanterat det.
Citera
2020-05-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Julmust
Det var en rejäl dos med dåligt beteende, fan va sjukt... Nu har jag hört det här med killen på bussen från flera olika källor så någon sanning måste det väl ligga i det. Hade ingen aning att det var så pass mycket bekymmer...

Tack! Hittade henne på Facebook... hon har en äldre profilbild bland sina foton... Är det hon innan operationen tro? Undrar hur hon har hamnat där hon är idag... var det konsekvenserna från cancern som blev för outhärdligt? Det är en tuff verklighet att vakna upp till att halva ansiktet är borta liksom... kan inte ens föreställa mig hur det är eller hur jag hade hanterat det.
Hon var rätt vacker innan operationen. Önskar inte min värsta fiende att behöva genomlida det hon fått vara med om. Som du själv skriver, vakna upp med halva ansiktet borta. Jag hade nog inte fixat det 😣 Vet ej hur och varför hon börjat bete sig på det här sättet, men folk är rätt elaka av sig. Ungdomar som skrattar och pekar på henne och gör narr av henne pga hennes utseende. Det kan nog få vem som helst att bli aggressiv mot folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in