2007-12-04, 20:52
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
I morgon smäller det! 14-åringarna håller presskonferens! Hoppas det är Palme och Fälldin som hängs ut.
Underbart! Jultomten kommer tidigt i år! Olof Johansson får nog problem med sömnen i natt...
Citera
2007-12-04, 23:56
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentangeli
Var det någon som noterade att Tv4-Nyheterna imorse visade bilder på Geijer och Palme samtidigt som en röst sa "högt uppsatta män i matkposition"

Det var ännu längre reportage vid 22-Nyheterna. Kommer sprängas politisk dynamit i morgon!

Citat:
Bordellmamman skrev själv ner sin historia innan hon dog. Det blev 486 sidor med listor på alla sexköpare. En kopia av manuset finns hos en före detta advokat i Stockholm, säger författaren Deanne Rauscher som själv har skrivit om bordellhärvan.
- Jag fick reda på att han ska sitta på en av de tre kopior som finns av hennes memoarer. Han medgav att han har materialet som hon deponerade hos honom i sitt kassaskåp och att han skulle bli bränd i samhället om det kom fram, säger Deanne Rauscher till TV4Nyheterna.
Vet du hur många kunder det rör sig om?
- Det är ju hundratals, naturligtvis, så många år som hon höll på. Och det är ju crème de la crème.
Finns det fler sensationella namn i det materialet?
- Ja, det finns det. Många.

http://tv4nyheterna.se/1.221670/nyhe...9KUcQ864ZUwNAr
Citera
2007-12-05, 09:49
Medlem
Fittsparks avatar
Olof Johansson och Thorbjörn Fälldin namngavs som kunder på presskonferensen nyss.

http://www.expressen.se/nyheter/1.95...erar-sina-krav
Citera
2007-12-05, 09:57
Bannlyst
Under presskonferensen hävdades att 70 namngivna personer ska ha förekommit i polisutredningarna som kunder i bordellen där kvinnorna arbetade.

En av kvinnorna deltog på presskonferensen, hennes kusin hade skrivit ett uttalande som lästes upp. Det samma gällde ett uttalande från en syster till den utpekade bordellmamman. I de båda breven nämns en lång rad kända politiker, nöjesprofiler och skådespelare som gäster hos bordellmamman.

Den här tråden är värdelös utan lista. Vi vill se namn!
Citera
2007-12-05, 10:21
Medlem
Frågan är hur mycket som törs vidarbefodras av medierna.
De flesta är garanterat väldigt noga med vilka namn och detaljer som man kommer att rapportera om.
Däremot om någon stor drake vågar dra ur proppen så följer nog de flesta efter.

Glöm inte heller att vissa av familjen Bonnier var kunder.
Citera
2007-12-05, 10:32
Medlem
greppas avatar
Ge oss namnen på fähundarna!
Citera
2007-12-05, 10:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Av AB's och Expressens nätsajter förstår jag att ca 70 namn nämndes på presskonferensen. (Om jag förstår rätt). Fast det är bara Geijer, Fälldin och Johansson som namnges av tidningarna. Antar att det är för att Geijer har gett namn till hela affären och Fälldin och Johansson har gått ut offentligt och dementerat.
Det är verkligen en het potatis än idag.
Fanns det verkligen ingen mer frispråkig press på plats?

edit: korrfel
Citera
2007-12-05, 10:40
Medlem
KarlPs avatar
Va fan jag söker på hela nätet.
Ingen går ut med namnen!!!???
Helt jävla otroligt fegt av MEDIA!!!
Citera
2007-12-05, 10:41
Medlem
Vi får se om nån tidning vågar trycka namnen. Alternativet är ju att nån journalist som varit med på presskonferensen anonymt kan namnge personerna här eller länka till en ljudfil från presskonferensen.
Citera
2007-12-05, 10:47
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Va fan jag söker på hela nätet.
Ingen går ut med namnen!!!???
Helt jävla otroligt fegt av MEDIA!!!

Troligtvis finns det några namn på listan som gör att de stora Mediadrakarna inte törs. Nån nämnde Bonnier. Tror nog det finns andra mediarelaterade namn på den där listan som gör saker jobbigt.
Citera
2007-12-05, 10:52
Medlem
Finns det lista?

Finns nog ingen verifierbar lista
Citat:
Olof Johansson: "det är inte sant"
- Jag känner mig inte berörd av den enkla anledningen att det inte är sant, säger han till DN.se.- Jag kunde visa att jag hade varit i New York samtidigt som jag skulle ha varit på ett hotell i Saltsjöbaden, säger Olof Johansson.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=721905
Citera
2007-12-05, 10:56
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Olof Palme, Fälldin, Bonnier, Parnevik, Taube....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in