Citat:
Ursprungligen postat av
Baast
Trots en yrkesutbildning i bagaget har jag ännu inte hittat något jobb och börjar sjunka djupare och djupare ner i dagdrivarträsket. Vet inte om det är coronan eller något annat som sätter käppar i hjulen, men jag är riktigt less på att inte ha något att göra. Tänker mig att det kanske finns någon bra yh-utbildning jag kan läsa på distans så länge? Tyvärr kan jag inte längre ta CSN och kommer därför troligen behöva infinna mig på socialkontoret när mina besparingar tar slut, men det får väl lösa sig.
Nåväl, tips? Finns det nåt inom IT som inte kräver förkunskaper och som man kan plugga in relativt snabbt? Eller nåt annat värdefullt som kan leda till jobb? Antar att de flesta utbildningar inte startar förrän i höst, men något kanske finns innan dess?
det här är inte menat att låta otrevligt, men har du liksom sökt lite själv? det finns en eminent sida som heter YH-utbildningar, den listar (tro't eller ej!) alla YH-utbildningar
annars är den här rätt poppis bland folk som vill skola om sig:
https://www.awacademy.se/open/alla-program. men de verkar lida covid-döden just nu :/
har man en kandidatexamen i något ämne sedan tidigare kan man alltid läsa KPU och få lärarexamen. inte det glassigaste framtidsjobbet men åtminstone en säker inkomstkälla (sök på "kompletterande pedagogisk utbildning" på antagning.se, flera går på distans och några startar redan i sommar).