• 1
  • 2
2020-05-11, 22:42
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truckerkeps89
Det handlar mer om att må bra. Förbränningen känns jämnare.
Jag brukar ibland äta havregrynsgröt av ett visst märke, som fungerar för mig och jag märker på en gång att det håller mig mätt mycket längre.

Jag förstår, du är väldigt noga med maten och kanske tränar nåt... eller inte
I ditt fall skulle jag titta på vad dessa mma / ufc fighters äter som ska hålla en viss vikt i viktklasser under tungvikt såklart, men samtidigt tränar dom sjukt mycket i all former.. Det måste ju innebära att det är gott om näringsrik energi mat som håller en mätt länge tror jag

Att må bra beror på vilken kropp man har och hur mycket energi man gör av med men generellt tycker jag att man kan dra ner på kött pr vecka, mjölprodukter, och äta mer vegetariskt men såklart behålla mjölk , ost smör.. att äta kött varje dag är nog inte så bra men säg 4 dagar i veckan iaf.. Råkost är viktigt att äta dvs rotfrukter och kål och sånt.. gör en gigantisk pizza sallad som jag älskar iaf för det innehåller ju både fett, salt, lite socker, örter, kryddor

En sak som jag mår bra av är att dricka äppelcider vinäger varje dag utblandat
Citera
2020-05-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Jag förstår, du är väldigt noga med maten och kanske tränar nåt... eller inte
I ditt fall skulle jag titta på vad dessa mma / ufc fighters äter som ska hålla en viss vikt i viktklasser under tungvikt såklart, men samtidigt tränar dom sjukt mycket i all former.. Det måste ju innebära att det är gott om näringsrik energi mat som håller en mätt länge tror jag

Att må bra beror på vilken kropp man har och hur mycket energi man gör av med men generellt tycker jag att man kan dra ner på kött pr vecka, mjölprodukter, och äta mer vegetariskt men såklart behålla mjölk , ost smör.. att äta kött varje dag är nog inte så bra men säg 4 dagar i veckan iaf.. Råkost är viktigt att äta dvs rotfrukter och kål och sånt.. gör en gigantisk pizza sallad som jag älskar iaf för det innehåller ju både fett, salt, lite socker, örter, kryddor

En sak som jag mår bra av är att dricka äppelcider vinäger varje dag utblandat

vad får du ut av att dricka äppelcider, vad ger det till din kropp?

Såg något klipp som någon indier hade gjort men jag köpte inte det argumentet.
Citera
2020-05-18, 16:18
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truckerkeps89
vad får du ut av att dricka äppelcider, vad ger det till din kropp?

Såg något klipp som någon indier hade gjort men jag köpte inte det argumentet.

Jag länkar istället:

Citat:
Bra för magen
För människor som har problem med matsmältningen kan äppelcidervinäger göra susen. Det kan räcka med en matsked i ett glas med vatten eller juice som dricks en halvtimme innan måltiden. Då kan magen bli lugnare och mildra symptomen vilket gör att det blir lättare för dig att smälta maten på ett bra sätt.

https://kurera.se/25-satt-appelcider...ttra-ditt-liv/

https://se.treated.com/viktnedgaang/...elcidervinager
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här