2020-05-10, 22:01
Medlem
Flexarn10s avatar
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-05-10, 22:22
Medlem
Doctors avatar
Ingen media jag sett har haft mer än det polisen la ut på hemsidan.

Citat:
Polis beordras till en adress på Hertsön i Luleå med anledning av ett bråk. På platsen ingriper Polisen mot en man f. -96 och i samband med detta avlossar en polisman ett skott. Ingen person skadas. Mannen grips och anhålls för Grovt hot mot tjänsteman, han släpps efter utredningsåtgärder men är fortsatt misstänkt för brott. Mannen är sedan tidigare dömd för våldsbrott, tillgreppsbrott och narkotikabrott.

Särskilda åklagarkammaren har inlett förundersökning gällande händelsen och kommer att utreda om något brott har begåtts från Polisens sida. Utredningen kommer bland annat att består av förhör med vittnen och en teknisk undersökning av polismannens vapen.

På grund av pågående utredning kommer inga ytterligare detaljer att lämnas kring händelsen innan förundersökningen är färdigställd.

Edit:
En sak slog mig. De skriver inte att polisen avlossade ett varningsskott, kan det vara ett tecken på att det var en oavsiktlig avfyrning?
Senast redigerad av Doctor 2020-05-10 kl. 22:27.
Citera
2020-05-11, 07:47
Medlem
Någon som vet vem "knivmannen" var?
Citera
2020-05-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenbanan
Någon som vet vem "knivmannen" var?

Född -96, känd sedan tidigare av polisen. Ett namn dyker upp i huvudet på en profil som sedan 12 års ålder varit känd av polisen och inte gjort sig känd för att ha särskilt många hämningar...
Citera
2020-05-11, 19:11
Medlem
Flexarn10s avatar
Kan det vara någon av förmågorna som var inblandad i skottlossningen utanför matbutiken på Hertsön?
Citera
2020-05-12, 17:01
Medlem
Ingen som har info om vem det handlar om? Känner till många "förmågor" som är några år äldre men vet inte om jag känner till någon född -96
Citera
2020-05-13, 20:18
Medlem
Lostigen 3 är adressen. Går att räkna ut resten
Citera
2020-05-22, 17:27
Medlem
Den här händelsen ägde rum samtidigt som föredetta HA-medlemmen, j*hnny N blev ertappad av polisen med skottsäker väst och dynamit i fickorna. Någon som vet om det har något samband? Nån som vet om det handlar om bad standing och att han kanske är nervös och därför går runt med väst och dynamit?
Citera
2020-05-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blasterdeluxe
Den här händelsen ägde rum samtidigt som föredetta HA-medlemmen, j*hnny N blev ertappad av polisen med skottsäker väst och dynamit i fickorna. Någon som vet om det har något samband? Nån som vet om det handlar om bad standing och att han kanske är nervös och därför går runt med väst och dynamit?

Vart hände det? Föredetta?
Citera
2020-05-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenf
Vart hände det? Föredetta?

Pga betalspärr på t.ex kuriren har jag inte kunnat avgöra exakt var och när det hände, men det tycks vara samma dag. Jo, precis. Föredetta. Hur det har hänt kan jag inte uttala om mig men jag vet att det iallafall är sant. Googlar man på man ertappad med skyddsväst och dynamit i fickorna så får man upp den artikeln och denna artikel i samma googling under samma rubrik.
Citera
2020-05-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blasterdeluxe
Pga betalspärr på t.ex kuriren har jag inte kunnat avgöra exakt var och när det hände, men det tycks vara samma dag. Jo, precis. Föredetta. Hur det har hänt kan jag inte uttala om mig men jag vet att det iallafall är sant. Googlar man på man ertappad med skyddsväst och dynamit i fickorna så får man upp den artikeln och denna artikel i samma googling under samma rubrik.

Hmm okej, får ta och kolla upp det.. Vad nu dynamiten skulle vara bra för 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in