Citat:
Ursprungligen postat av
Raven2.0
Känns ju spontant som en ”kulturgrej”. Bor det ”spännande” ungdomar i tallboda? Det vill säga med adidasbyxor? Dessa brukar ju ha en förkärlek att plåga lösgående djur…
Fanns ju tyvärr empatistörda svenskar även på 70-talet som gav sig på igelkottar osv men med invandringen så verkar dessa typer av brott rakat i höjden. Jag har tex aldrig hört om att svenska ungdomar skulle kasta sten på änder, men det hör jag om med jämna mellanrum numera och det är aldrig
svenska ungdomar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snabeldrake-
Haha, har lite dålig koll på ungdomarna i Tallboda men generellt sett är det ett av de bättre områdena i Linköping. Mestadels villor och radhus. Lite lägenheter vid centrumet som jag tror kan vara hyresrätter.
Var tvungen att kolla det. Ser ut som Tallboda ligger inklämt mellan E4an och ett industriområde. Dessutom ligger det nära återvinningsstationen Gäderstaverken verkar det som och vi vet ju alla hur det brukar lukta runt en sådan. Att det skulle vara ett av de bättre områdena låter konstigt. Är inte Lnnköping en rätt rik stad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Cancel---Culture
Polisen måste få mer resurser när det kommer till djurplågeri, någon form av djurpolis eller liknande!
Dessa människor visar tydliga tecken på empatilöshet och ju fortare dom omhändertags desto mindre skada lyckas dom åsaka samhället.
Djurplågare är det värsta som finns och dessa förtjänar enligt mig tortyr.
Ett bra sätt att se hur civiliserat ett land är, är att se hur de behandlar djur. De nordiska länderna är generellt stora djurvänner.