2020-05-10, 12:24
Medlem
Hej spelberoende har i allra högsta grad påverkar mitt liv i massa år. Jag har väldigt svårt för att lägga av. Hela tiden tycker känslor av ett starkt beroendetillstånd upp.
Jag har svårt för att kontrollera pengar överlag. Det har tappat i värde för mig. Då jag förlorat otroligt, otroligt mycket på mer än 10 år.

Kan det vara så att jag har Borderline?

Mitt spelande har varit fruktansvärt galet och med tiden förlorar man vänner, nära och kära, individer man tycker om. Förlorar man inte dessa så ser de åtminstone ett annorlunda sätt på dig. Jag brottas ständigt med mycket känslor. Som skam, tomhet, vem ska tycka om en spelmissbrukare. Man känner helt enkelt att man är mycket mindre värd än andra för att man har gjort så mycket fel. Samtidigt för att man utnyttjat bekanta när spelet var som värst.
När det kommer till spel och pengar är jag fan ska vårdslös och mycket impulsiv. Summorna har blivit mycket större genom åren gränslösa genom åren.

Har inga andra missbruk, inget självskadebeteende.

Upplever bara att allt är skit ständigt och ledsen över all kaos man har ställt till med. Jag vill ha ett normalt liv men ibland känner jag bara att jag aldrig kommer få de. P.g.a alla skulder osv som spelandet dragits med sig.

Kan spelberoende rubba till hjärnan rejält och uppvisa mycket känslor. Är känslorna jag upplever normala för en extrem spelmissbrukare. Eller har jag alltid haft Borderline?

Kan tillägga att jag känner mig otroligt rastlös når jag inte spelat. Då dyker mycket känslor som ångest och sådant upp. När jag börjar gambla så försvinner det.
Samma sak när ja aktiverar mig hela tiden så känns det bättre.
Senast redigerad av Frankaa 2020-05-10 kl. 12:27.
Citera
2020-12-18, 06:04
Bannlyst
Du låter snarare deprimerad, ångestfylld över ditt missbruk och dess konsekvenser. Borderliners brukar ha missbruk och vara impulsiva, men du skriver inte om du är impulsiv rent generellt.

För att öht börja fundera i de kretsarna så behöver du ha en instabill självbild som är snabbt pendlande, man pendlar extremt fort mellan den ena känslan till den andra, stora svårighetr med seperationer och relationer rent generellt. Borderliners pendlar också snabbt i hur de ser på andra (inte sällan först idealisering och sedan hat). Borderliners brukar ha mycket ångest, samt självförakt. Någon form av skadebeteende brukar finnas. Opropertionerligt starka känslor. Identitetsproblematik.

Nej, depression/ångest över ditt missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in