2020-05-10, 11:38
Medlem
Hejsan flashback,

jag tänkte söka jobb hos ett företag vid namnet ”syke” där de söker kundservicearbetare där man jobbar med Klarna.

Är det någon som jobbat med företaget eller ens överhuvudtaget hört talats om det?

för
nackdelar?

mvh Nattriddaren!
Citera
2020-05-10, 11:47
Medlem
Thcfarmers avatar
Sykes är ett typiskt callcenter företag. Inget att oroa dig över förutom att det kan va stressigt att prata i telefon hela dagarna och sitta stilla. Lönen är inte top notch heller. Men i dessa tider ska du va glad att få ett jobb.
Citera
2020-05-10, 11:53
Medlem
Precis tänkte så med, skiter i lönen under dessa tider, sålänge man får ett jobb så...
Citera
2020-05-10, 12:15
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Sykes är en av de större i branschen och kända för att vara någorlunda seriösa jämfört med många andra. Deras kunder är till största delen stora och välkända företag. De har kollektivavtal.

Men lönerna är låga och jobbet är stressigt och ständigt övervakat.
Citera
2020-05-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Sykes är en av de större i branschen och kända för att vara någorlunda seriösa jämfört med många andra. Deras kunder är till största delen stora och välkända företag. De har kollektivavtal.

Men lönerna är låga och jobbet är stressigt och ständigt övervakat.

jag är van att jobba på lager förövrigt vilket är väldigt stressigt men hanterbart. Hur tror du det är jämfört med callcenter?
Citera
2020-05-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattriddaren
jag är van att jobba på lager förövrigt vilket är väldigt stressigt men hanterbart. Hur tror du det är jämfört med callcenter?
Själv känner jag att det kanske blir kul att jobba med något nytt och utmanande, då jag gillar utmaning
Citera
2020-05-10, 12:23
Medlem
Citat:
Själv känner jag att det kanske blir kul att jobba med något nytt och utmanande, då jag gillar utmaning
Tror nog inte callcenter är särskilt utmanande på så sätt. Men du bör nog förbereda dig på att vara psykiskt stark. Speciellt om det gäller klarna... du kan bara tänka dig alla som får nekad kredit, inkasso och gud vet vad som tar ut all sin ilska på dig personligen. Du kommer att få se det värsta mänskligheten har att erbjuda.

Många brukar inte orka ha dessa jobb mer än små perioder i taget, men det kan nog absolut ha varit nyttigt att testat någon gång tycker jag.
Citera
2020-05-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Tror nog inte callcenter är särskilt utmanande på så sätt. Men du bör nog förbereda dig på att vara psykiskt stark. Speciellt om det gäller klarna... du kan bara tänka dig alla som får nekad kredit, inkasso och gud vet vad som tar ut all sin ilska på dig personligen. Du kommer att få se det värsta mänskligheten har att erbjuda.

Många brukar inte orka ha dessa jobb mer än små perioder i taget, men det kan nog absolut ha varit nyttigt att testat någon gång tycker jag.

Tack, stämmer nog bra, men under dessa tider får man nog köra på
Citera
2020-05-10, 13:18
Medlem
De övervakar ALLT du gör, varje halvtimme nätet de antal samtal, genomsnitt hur länge du pratat, och hur många % du varit tillgänglig (ej haft telefonen på Paus). Brukar även finnas krav på antalet samtal minimum du ska svara på per arbetspass och sen kan du få ”bonus” om du i snitt på en månad tar fler än X samtal per dag, om du är tillgänglig i snitt över över 97-98% osv, det kan ge en tusing eller två extra på skitlönen.

Sykes har även gjort sig kända med att etablera sina callcenters i glesbygd så att de går glesbygdsstöd från staten, kommunen bygger callcentret och hyr ut till Sykes och många i personalen är fd långtidsarbetslösa där arbetsförmedlingen betalar 80% av lönen för att de ska få ”praktik”, när tiden där arbetsförmedlingen slutar subventionera anställningen så brukar Sykes sparka ut de som inte är ”stjärnor”. När glesbygdstödet går ut så kan Sykes också plötsligt överge orten för att exploatera en ny ort.

Lycka till 😉
Citera
2020-05-13, 06:19
Medlem
NamnlosBarns avatar
Sökte dit för skojs skull.
Jag gick på intervju de ställde lite frågor som vad har du för dator osv. Arbetsgivaren var mycket kall och verkade ha klassiskt narcissist beteende , översittar beteende så jag gjorde dåligt ifrån mig med meningen för vågade inte tacka nej. Jag fick jobbet endå haha. Men jag har hört gott om jobbet.
Citera
2020-05-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Sökte dit för skojs skull.
Jag gick på intervju de ställde lite frågor som vad har du för dator osv. Arbetsgivaren var mycket kall och verkade ha klassiskt narcissist beteende , översittar beteende så jag gjorde dåligt ifrån mig med meningen för vågade inte tacka nej. Jag fick jobbet endå haha. Men jag har hört gott om jobbet.
haha varför skulle de undra vad man har för dator? för att jobba hemifrån?
Citera
2021-05-07, 11:08
Avslutad
Citat:
haha varför skulle de undra vad man har för dator? för att jobba hemifrån?

Det kan ju vara så att deras affärssystem inte är kompatibla med vissa operativsystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in