2020-05-10, 10:33
Medlem
Hej!

Har fått veta att en förståndshandikappad man blivit grovt misshandlad av ett gäng ungdomar i Strängnäs. De var ca 4 stycken runt 16-17-års åldern. Jag hoppas vi kan få igång flashback-magin här, de här skadedjuren till individer ska bort från gatan och bort från samhället.

Ni som känner till Strängnäs, vad finns det för potentiella "gäng" som kan göra något sådant?
Citera
2020-05-10, 10:37
Medlem
Emolls avatar
Varje potentiellt mohammed-gäng är i vanlig ordning mest säkrast. Och då finns det en del att välja mellan antagligen.

Krävs viss avsaknad av normal moralgrad för att göra den här typen av dåd. Och dominansbetende likt detta hittar du bland dessa grupper.
Citera
2020-05-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Varje potentiellt mohammed-gäng är i vanlig ordning mest säkrast. Och då finns det en del att välja mellan antagligen.

Krävs viss avsaknad av normal moralgrad för att göra den här typen av dåd. Och dominansbetende likt detta hittar du bland dessa grupper.

Du kan ha rätt. Men låt oss konstatera att även invandrare är förståndshandikappade. Ja, faktum är att enligt flera här på fb så kan varje misshandel av en somalier klassas som ett fall av våld mot en förståndshandikappad mätt utifrån IQ-nivå.
Sen så är det ju tyvärr så att även svenne banan-ungdomar kan ge sig på samhällets svaga. Det är ju knappast något nytt att med testosteron och omognad kommer dåligt konsekvenstänk.
Citera
2020-05-10, 10:47
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Du kan ha rätt. Men låt oss konstatera att även invandrare är förståndshandikappade. Ja, faktum är att enligt flera här på fb så kan varje misshandel av en somalier klassas som ett fall av våld mot en förståndshandikappad mätt utifrån IQ-nivå.
Sen så är det ju tyvärr så att även svenne banan-ungdomar kan ge sig på samhällets svaga. Det är ju knappast något nytt att med testosteron och omognad kommer dåligt konsekvenstänk.

Självklart.. Dock ser du ju aldrig svenska ungdomar misshandla en somalie.. De är för mesiga helt enkelt.
Citera
2020-05-10, 10:57
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Självklart.. Dock ser du ju aldrig svenska ungdomar misshandla en somalie.. De är för mesiga helt enkelt.

För att en svensk står ensam i såna fall.
En sandneger har alla de andra bakom sig.
Citera
2020-05-10, 11:02
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakan7
Har fått veta att ...

Börja du med hur du har fått veta. Finns det något i pressen, sprids det på Facebook, eller är det dom lokala nazisterna som fantiserar?
Citera
2020-05-10, 11:08
Medlem
Fettsugnings avatar
Varifrån kommer informationen?
Citera
2020-05-10, 11:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Känns lite Clockwork Orange över den här misshandeln.

https://www.youtube.com/watch?v=oWLByMshYIU
Citera
2020-05-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Börja du med hur du har fått veta. Finns det något i pressen, sprids det på Facebook, eller är det dom lokala nazisterna som fantiserar?

Det är en väldigt närstående person till mig. Tyvärr verkar inte händelsen ha kommit ut i media.

Den här personen är långt från "vit makt" människa, han hade ett jävligt gött liv med jobb i hundparken och cyklade runt i stan.

Jag vet att ingen här har anledning att tro mig, men det här är ett av de fegaste påhoppen jag hört om på mycket länge.
Citera
2020-05-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Varifrån kommer informationen?

Det är en person närstående till mig som blivit misshandlad. Jag hittar tyvärr inte mycket i media om det här just nu.
Citera
2020-05-10, 11:42
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakan7
Det är en person närstående till mig som blivit misshandlad. Jag hittar tyvärr inte mycket i media om det här just nu.
Ok. Då bör det ju nämnas något i lokalmedia snart.
Citera
2020-05-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ok. Då bör det ju nämnas något i lokalmedia snart.

Jag tänker det. En misshandel i fredags på en 20-åring, snarlikt men inte lika grovt, har skrivits om i ekuriren. Det är väl söndag idag och andra viktiga saker att skriva om, exempelvis Covid-19
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in