Citat:
Ursprungligen postat av
Loadedglizzy
okej får försöka där. Hur ska man formulera sig. Hej jag undrar om ni har fupen på killen som torskade med 10 000 tramadol tabletter känns lite tunt.

Det är så pass tunt så jag skulle inte ha frågat Solna tingsrätt. Mittitidningarna är notoriskt dåliga på att ge relevant information i sina artiklar som kan hjälpa en notarie att hitta fallet. Här har man visserligen brottsrubriceringen men jag skulle gärna velat sett namnet på åklagaren också, med det blir det busenkelt att hitta målet. Utan namn på åklagare så skulle exakt dag när åtalet lämnades in hjälpa, men det är lite för luddigt skrivet i den här artikeln.
Om det hade varit ett jätteintressant fall så skulle jag helt enkelt mailat tingsrätten, kopierat in hela tidningsartikel och frågat lite försynt om notarien kunde hjälpa mig hitta rätt målnummer. Det är lite av en Hail Mary den metoden men det fungerar i 70% av fallen. Funkar inte det så kan man ställa samma fråga till den åklagarkammare som arbetar mot Solna tingsrätt. Men åklagare är utarbetade redan som det är så det gör jag endast i nödfall.
Tänk på att ditt email om begäran om en offentlig handling blir en offentlig handling så skapa ett fejkkonto, beroende på emailleverantör du väljer så kan dom inkludera ip-adressen med emailet så VPN är att föredra.