2020-05-15, 10:04
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Men vad vore vitsen med att inte ringa polis/ambulans? Överdoser händer väl hela tiden och ingen blir väl åtalad för det förutom de där fentanykillarna? Känns oerhört cyniskt att dra igång hela det där med Missing People om man vet att han inte finns där. Nog för att de (MP) gillar att vara ute i naturen å så, men det hade ju känts helruttet att utnyttja deras godhet. Och alla föräldrar vill väl ha en grav att gå till, inte att ens anhörige ska ligga i något dike och bli djurmat?

De hade kanske en massa liggandes hemma och var tvungen att göra sig av med kroppen.

Den här omkretsen är ju inte princip välkända för att vara helylle. Att de låter MP leta struntar de totalt i
Citera
2020-05-15, 11:03
Medlem
CattasBubblas avatar
Känns bara så konstigt allting

13.30-13.35 H*nnes pratar med pappa och farbror. Då är han med mamma i Kovland
Han pratar med pappa om pengar till tågresan, han är alltså vid den tiden helt inne på att han ska sitta på tåget om 3 1/2 timme.

Sedan åker dom enligt mamman till Sidsjön för att leta nå jävla väskor. Då borde klockan vara kring 14-14.30 när de kommer dit. De irrar omkring där och letar låt säga en halvtimme innan de delar på sig. Då är klockan 14.30-15

Så vad hände mellan 14.30-15 när H*nnes var själv? Han skulle med tåget om ett par timmar. Även om han gick ner på stan så känns det som liten chans att någon skulle ha stött på honom, lurat in honom i en bil och tagit honom. Att nån tagit honom mot hans vilja i stan mitt på dagen känns mindre sannolikt.

Har någon fått in honom i en bil så är det ju någon han känner. Blir galen på detta...
Citera
2020-05-15, 11:17
Medlem
Apersns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Känns bara så konstigt allting

13.30-13.35 H*nnes pratar med pappa och farbror. Då är han med mamma i Kovland
Han pratar med pappa om pengar till tågresan, han är alltså vid den tiden helt inne på att han ska sitta på tåget om 3 1/2 timme.

Sedan åker dom enligt mamman till Sidsjön för att leta nå jävla väskor. Då borde klockan vara kring 14-14.30 när de kommer dit. De irrar omkring där och letar låt säga en halvtimme innan de delar på sig. Då är klockan 14.30-15

Så vad hände mellan 14.30-15 när H*nnes var själv? Han skulle med tåget om ett par timmar. Även om han gick ner på stan så känns det som liten chans att någon skulle ha stött på honom, lurat in honom i en bil och tagit honom. Att nån tagit honom mot hans vilja i stan mitt på dagen känns mindre sannolikt.

Har någon fått in honom i en bil så är det ju någon han känner. Blir galen på detta...

Jag blir lite brydd på att inte många reagerar på att mamman ändra sin historia. Om dagarna..
Citera
2020-05-15, 11:42
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apersn
Jag blir lite brydd på att inte många reagerar på att mamman ändra sin historia. Om dagarna..
Det är konstigt för den som är vaken och klar, men kanske inte så konstigt om man är påverkad och har varit vaken några dygn att man virrar kring dagarna
Citera
2020-05-15, 11:57
Medlem
Apersns avatar
Citat:
Det är konstigt för den som är vaken och klar, men kanske inte så konstigt om man är påverkad och har varit vaken några dygn att man virrar kring dagarna

Ja antagligen det eller så har man faktiskt något att dölja
Citera
2020-05-15, 12:08
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apersn
Ja antagligen det eller så har man faktiskt något att dölja
Ang dagarna tror jag faktiskt att hon bara snurrade till det. Men det ena utesluter inte det andra
Citera
2020-05-15, 12:23
Medlem
Jag undrar vad man fått in för tips och vad i sociala medier som gjort att man öppnat upp för att ett brott kan ligga bakom.
Kidnappar man någon så brukar man ha ett syfte, vad kan syftet vara isåfall?
Citera
2020-05-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Kidnappar man någon så brukar man ha ett syfte, vad kan syftet vara isåfall?

När man vill pressa någon på pengar brukar det ju börja med ett människorov sen pucklar de väl på vederbörande lite som en varning. Men det kan ju ha gått för långt och något gått snett.

Men om han var drogpåverkad i Sidsjön så kan han ju lika gärna fått en noja och sprungit till skogs för att gömma sig för snuten. I stressat tillstånd fått hjärtattack. Eller någon form av vätskebrist. Var väl rätt så vanligt med vätskebrist när det var populärt med ecstasy vill jag minnas, så pass att njurarna blev påverkade.
Citera
2020-05-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
När man vill pressa någon på pengar brukar det ju börja med ett människorov sen pucklar de väl på vederbörande lite som en varning. Men det kan ju ha gått för långt och något gått snett.

Men om han var drogpåverkad i Sidsjön så kan han ju lika gärna fått en noja och sprungit till skogs för att gömma sig för snuten. I stressat tillstånd fått hjärtattack. Eller någon form av vätskebrist. Var väl rätt så vanligt med vätskebrist när det var populärt med ecstasy vill jag minnas, så pass att njurarna blev påverkade.

Florerar ju en hel del piller med fentanyl i också nu. Så drogdöden är såklart ett alternativ.
Pressa på pengar ja men har han särskilt mycket ? Kontot är orört och ingen anhörig har fått några samtal.

Hur stor chans är det att killen håller sig borta frivilligt ? (Ingen vet men hur tänker ni?)

Polisen bör Ju ha något på fötterna för att starta en utredning
Citera
2020-05-15, 13:29
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Florerar ju en hel del piller med fentanyl i också nu. Så drogdöden är såklart ett alternativ.
Pressa på pengar ja men har han särskilt mycket ? Kontot är orört och ingen anhörig har fått några samtal.

Hur stor chans är det att killen håller sig borta frivilligt ? (Ingen vet men hur tänker ni?)

Polisen bör Ju ha något på fötterna för att starta en utredning
Att han håller sig borta frivilligt ser jag som näst intill osannolikt av flera skäl. Även om jag hoppas det är så.
1 Han pratar med sin pappa varje dag
2 Hans pengar är orörda
3 Hans tele har varit avstängd sen den 4:e
Citera
2020-05-15, 13:36
Medlem
Citat:
Att han håller sig borta frivilligt ser jag som näst intill osannolikt av flera skäl. Även om jag hoppas det är så.
1 Han pratar med sin pappa varje dag
2 Hans pengar är orörda
3 Hans tele har varit avstängd sen den 4:e

Jag tror nu om han var vid Sidsjön vid den tiden att nån har gjort honom illa (varför vet jag inte) och omedvetet haft ihjäl han.
Citera
2020-05-15, 13:37
Medlem
Fjantors avatar
Nån som vet exakt vilka områden som är kollade där uppe.
Tänkte ta en tur med hunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in