2020-05-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Är det https://www.facebook.com/ves*.uusit*lo.75 *=a? Har bott i Borås tidigare dock ingen känd våldsverkare mer ett missbrukare/fyllo.

Jo, det är han som ovan nämns som GM (bor på adressen där kniven åkte fram).
Citera
2020-05-09, 13:52
Ingen som vet vem BO är ?
Citera
2020-05-09, 21:41
Medlem
BO är en boråsare. MG Ves* sitter i häkte.
Citera
2020-05-10, 20:03
Medlem
De två män som suttit anhållna misstänkta för mordet i Ulricehamn i onsdags, har under söndagen begärts häktade. Men ännu finns ingen klar bild av vad som hänt.

Två män har sedan i torsdags suttit frihetsberövade misstänkta för onsdagens mord i Ulricehamn. Det var då en 57-årig man från Borås avled efter att blivit knivskuren på en adress i centrala Ulricehamn vid 22-tiden.

Två män, båda födda på 1960-talet, anhölls först i sin frånvaro men greps tillsammans under torsdagen och har suttit anhållna sedan dess misstänkta för mord. Nu begärs de häktade.

– Den av dem som är skriven i Borås är det häktningsförhandling kring under eftermiddagen, säger kammaråklagare Carolyn Westeröd, som är förundersökningsledare i mordutredningen.

Den andre mannen skriven i Ulricehamn och tungt kriminellt belastad. Häktningsförhandlingen kring honom kommer att ske under måndagen.

Männen nekar till brott men misstänks på sannolika skäl för mord och en av dem misstänks alternativt för medhjälp till mord.

Har du ni fått en klar bild av händelseförloppet?
– Nej, det skulle jag inte säga. En del saker som behöver klaras ut, säger Carolyn Westeröd.

Männen nekar till brott, men du är inte tveksam till att begära dem häktade?
– Nej inte alls.

Har ni säkrat mordvapnet?
– Jag kommer inte att kommentera det.

Hur ser bevisläget ut?
– Det ser bra ut tycker jag. Vi har inte kommit så långt med den tekniska bevisningen, inte fått svar kring DNA-träffar och fingeravtryck från brottsplatsen. Men vi har klarat av att jobba upp bevisläget tycker jag.

Bevisläget bygger också på vittnesmål. Det har samlats bevis både på brottsplatsen och ”på andra platser som kan vara intressanta”.

– Vi tar också gärna emot fler vittnesmål. Så om man hört eller sett något, eller känner till personerna, och vet saker kring bakgrunden här. Då tar vi gärna emot den informationen, via polisen och telefonnummer 114 14.
Citera
2020-05-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08-4-ever
GM verkar vara en V*sa, *=e

Ves# UUsit#lo ??

Iså fall en gammal Boråsare,har bara bott i U ham nått år.

#=A
Citera
2020-05-11, 21:01
Medlem
Citat:
Är det https://www.facebook.com/ves*.uusit*lo.75 *=a? Har bott i Borås tidigare dock ingen känd våldsverkare mer ett missbrukare/fyllo.

Då känner du inte han som andra gör,att han inte är dömd för våld är en sak men våld tar han till ett som är säkert.
Citera
2020-05-12, 11:42
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Då känner du inte han som andra gör,att han inte är dömd för våld är en sak men våld tar han till ett som är säkert.

I jämförelse med andra i den världen är han ganska harmlös. Dessutom så är hans medverkan i brottet inte klargjort så du kan sluta spekulera. Eller var du med vid tillfället?
Citera
2020-05-12, 14:30
Medlem
Vesa avtjänade fängelsestraff redan som tjugoåring. Man åker inte in om det inte är grövre brott. Dock tror jag att han på senare tid lugnat ner sig.
Citera
2020-05-12, 15:15
Medlem
Citat:
I jämförelse med andra i den världen är han ganska harmlös. Dessutom så är hans medverkan i brottet inte klargjort så du kan sluta spekulera. Eller var du med vid tillfället?

Jag känner han sen tidigare din flane och är fullt medveten om att han inte är som alla andra kriminella men han slåss mer än gärna din jävla dåre.

Jag spekulerar inte då jag känner hela familjen,så håll käften.Och jag har fan inte sagt han knivhuggit någon de är andra som spekulerar i,ja sa att ja vet vad han är kapabel till så lägg ner o spela allan.

Harmlös?ja de får stå för dig.Allt han gjort har inte blivit anmält då de är just i den andra världen du pratar om.
Citera
2020-05-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson-Persson
Vesa avtjänade fängelsestraff redan som tjugoåring. Man åker inte in om det inte är grövre brott. Dock tror jag att han på senare tid lugnat ner sig.

Han har inte gjort annat än åkt ut o in för massor av brott hela sitt liv.

Helt urflippad när han e på alkolhol o droger....så harmlös?jadu.....de är inget jag benämner han med iaf.
Citera
2020-05-12, 15:37
Medlem
Citat:

Vilket tillfälle dillar du om??Du gör han till ett fyllo / Drogare.

Och att dra kniv som ANDRA spekulerar i här i tråden o döda någon med ,talar ju för att de ja säger är sant eller hur?att han har våldstendenser?du kan ju fan inte läsa ditt jävla pundhuvve.

Nä inget är klargjort men Flashback är spekulationernas foilehatts forum så lägg ner o spela stor.

Du ska alltid spela allan o börja dra igång något här på FB att du fan orkar.Vareviga gång.
Citera
2020-05-12, 18:19
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Vilket tillfälle dillar du om??Du gör han till ett fyllo / Drogare.

Och att dra kniv som ANDRA spekulerar i här i tråden o döda någon med ,talar ju för att de ja säger är sant eller hur?att han har våldstendenser?du kan ju fan inte läsa ditt jävla pundhuvve.

Nä inget är klargjort men Flashback är spekulationernas foilehatts forum så lägg ner o spela stor.

Du ska alltid spela allan o börja dra igång något här på FB att du fan orkar.Vareviga gång.

Jag bor i Borås , har aldrig sett människan. Han kan knappast ha bott i Borås under längre tid..
Jag menar V*sa..
Vet du vem BO är?
Senast redigerad av Fiddleback 2020-05-12 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in