Citat:
Ursprungligen postat av
OdCaBo
Jodå. Det går utmärkt. Annars hade jag inte skrivit det. Vad ska jag googla menar du? Gjorde det nu och japp, alla håller med mig. Det är en välbeprövad metod. Varför skulle det inte gå med smuligt hasch menar du? Det är ju samma sak som trim/buds fast med mindre "skräp". Givetvis beter sig trikomerna och "smutset" fortfarande likadant. BcBubbleman har en hel video om det men jag hittar den inte nu.
Har man kletigt hasch går det bra med varmt vatten istället. Visst tappar man lite av potensen på slutmaterialet men får man bort typ henna är det fortfarande win.
Visst, man kan ju skippa det där med välventilerat utrymme men det hoppas jag alla förstår.
Vatten är ett lösningmedel. Du kunde varit lite mindre dryg men kul att du fick lära dig nåt.
Va inte direkt meningen att vara dryg det ber jag om ursäkt för!
Men att vatten används vid upplösning av hasch har jag inte hört/sett. Möjligtvis om du har pollen/kief hasch, då skulle jag se det funka. (Kanske t.o.m. det du menade med smuligt?)
Kan även pressa det med en plattång/strykjärn, rosin metoden kallas det, men väldigt grovt utförd
Edit: finns en tråd om att skapa extrakt där TS använder aceton som exempel,
(FB) Att göra Cannabisolja (Extrakt) av blad/trim/hasch/ört hemma steg för steg guide
Mvh