Citat:
Citat:
Nej, jag tror faktiskt att min idé är bättre och så ska jag göra. Nån underbetald 23-åring ska få samla ihop alla mina tomater och lökar i en fin liten pyramid på vågen och om hon gnäller tänker jag upplysa om att jag inte tänker betala för att kunna bära hem skiten jag köpt i deras skitbutik. Fartgun har precis rätt. Du kommer åstadkomma noll och vara en jävla fitta. Om du vill tro att du kan göra något över huvud taget, sluta va en fegis och ta upp det med butikschefen om du nu är så upprörd. Hota att du "tar din business elsewhere". Du kommer göra lika lite skillnad men slippa skämma ut dig.
Felet med svensken är att folk finner sig i allting eftersom alla är rädda för att ”skämma ut sig”. Det sociala stigmat ligger som en tung och flämtande styvpappa och knullar oss alla i röven om nätterna. Det vet både stat och kapital om och därför skickar man fram kassörskor och undersköterskor i första ledet när impopulära dumheter ska drivas igenom, för ingen vill ju vara den som protesterar. För folk tittar ju. Vad ska folk tänka? Och tredje man får ju inte drabbas av obehag. Sådana tankar bekommer inte den franske bonden som tippar ett lass gödsel på trappan utanför kommunhuset i protest mot att skatten på utsäde höjts med nån procent. Sånt skulle aldrig inträffa i Sverige för bög-svensken hade argumenterat för att kommunpamparna ändå aldrig ser skithögen, att det bara blir det stackars gatukontoret som får hantera koskiten och att det därför bara blir tredje part som drabbas. Solidaritetstänket har lamslagit skallarna på svennebanan. Aldrig någonsin sticka ut. Aldrig reagera. Bara böja sig fram och sära duktigt och tänka på värdegrunden.
Det är inte att undra på att svenskens huvudstad är känt som fjollträsk.
Senast redigerad av Latrygg 2020-05-07 kl. 21:23.
Senast redigerad av Latrygg 2020-05-07 kl. 21:23.